Gå til innhold

Råd om god advokat innen barnefordeling - Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som har råd om en god advokat innen barnefordeling som jobber i Oslo-området?

Jeg vil ha en advokat som virkelig kjemper, og da helst en dame. Jeg har en advokat i dag som er mann. Han har en rar forståelse av barnets beste, og mener at delt bosted er noe jeg ikke kan forvente å få. Han har rådet meg til å inngå avtale om at barna skal bo hos far men ha samvær med meg. Det fordi barna har sagt de vil bo hos pappaen, en forklaring de (10 og 12 år) har gitt til en sakkyndig etter å ha blitt fortalt av pappaen hva de skulle si. Når jeg peker på det til advokaten føler jeg meg nærmest latterliggjort.

Jeg har gitt advokaten masse beviser for at han har vært manipulerende, narsissistisk og utro, ført meg og barna bak lyset, og han har hatt flere kortvarige forhold med damer etter skilsmisse som har forvirret barna helt. Advokaten skjønner ikke at jeg ønsker barnas beste og tror at jeg bare er en gal og sjalu dame. Det har ingenting med saken å gjøre sier han, og at hvis jeg legger for mye vekt på disse tingene risikerer jeg at retten får galt inntrykk av meg og fratar meg delvis foreldreansvar også!

Advokaten er egentlig spesialist på eiendomsrett og tror han har tatt på seg min sak fordi han egentlig ikke har så mye å gjøre. Tror ikke han trives så godt med meg som klient heller skal jeg være ærlig, for jeg skulle gjerne vært mer positiv til saken, noe som hadde vært bedre med en advokat som viser vilje til å hjelpe meg med en avtale om delt bosted.

Noen som har tips om en advokat som kan passe min situasjon og som er lett å få god kjemi med?

Anonymkode: 4bc82...461

Skrevet

Hei.

For en vond situasjon du er i! Jeg har god erfaring med flere advokater. De jeg nevner her holder til på litt ulike steder, jeg husker ikke helt hvor for hver enkelt, men jeg har opplevd dem alle som flinke, sympatiske og enkle å samarbeide med i ulike rettslige sammenhenger (foreldretvistsaker): 

Anne Grete Ytredal, Ann Iren Skjelbred, Ane Sofie Tømmerås, Cecilie Schjatvedt, Lina Stormoen, Even Solbraa-Bay

De to første har jeg inntrykk av kan mye om vold, også psykisk vold. 

Lykke til! Jeg håper det ordner seg til det beste. 

Anonymkode: 578c0...a85

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei,

Noen som har råd om en god advokat innen barnefordeling som jobber i Oslo-området?

Jeg vil ha en advokat som virkelig kjemper, og da helst en dame. Jeg har en advokat i dag som er mann. Han har en rar forståelse av barnets beste, og mener at delt bosted er noe jeg ikke kan forvente å få. Han har rådet meg til å inngå avtale om at barna skal bo hos far men ha samvær med meg. Det fordi barna har sagt de vil bo hos pappaen, en forklaring de (10 og 12 år) har gitt til en sakkyndig etter å ha blitt fortalt av pappaen hva de skulle si. Når jeg peker på det til advokaten føler jeg meg nærmest latterliggjort.

Jeg har gitt advokaten masse beviser for at han har vært manipulerende, narsissistisk og utro, ført meg og barna bak lyset, og han har hatt flere kortvarige forhold med damer etter skilsmisse som har forvirret barna helt. Advokaten skjønner ikke at jeg ønsker barnas beste og tror at jeg bare er en gal og sjalu dame. Det har ingenting med saken å gjøre sier han, og at hvis jeg legger for mye vekt på disse tingene risikerer jeg at retten får galt inntrykk av meg og fratar meg delvis foreldreansvar også!

Advokaten er egentlig spesialist på eiendomsrett og tror han har tatt på seg min sak fordi han egentlig ikke har så mye å gjøre. Tror ikke han trives så godt med meg som klient heller skal jeg være ærlig, for jeg skulle gjerne vært mer positiv til saken, noe som hadde vært bedre med en advokat som viser vilje til å hjelpe meg med en avtale om delt bosted.

Noen som har tips om en advokat som kan passe min situasjon og som er lett å få god kjemi med?

Anonymkode: 4bc82...461

Jeg fikk samme press fra mannlig advokat. Jeg angrer på at jeg ikke valgte en annen advokat. Jeg har også gitt masse bevis på samværssabotasje. Det virker som om de fleste er ute etter at flere fedre skal vinne for tiden. Jeg er ikke så kjent med Oslo, men har hørt mye bra om advokat Rita Aase. Om det blir for langt til Tønsberg så kan du sikkert ringe å få råd eller anbefaleringer angående advokat. 

Advokaten min sa at jeg skulle holde meg for god til skitprat eller prat om fortiden. Eksen min la ut om løgner og ble trodd. Når jeg ikke sa noe så ble jo jeg mistrodd. Så ikke hør helt på denne ene advokaten. Sjekk litt rundt. 

Jeg ble da helgemor med ekstra i ferier. Ble ganske lurt da advokaten min sa at avtalen kunne gjøres om, om dette ikke fungerte. Dette har jeg funnet ut i ettertid at ikke stemmer. Eneste måten å få endret avtalen på er om far blir meldt til barnevernet av helsevesenet eller skolen. 

Dette har ikke fungert fordi barnet har gått i andre rekke hos far. Hos far hadde den da 4 åringen votter str 6-12 mnd. Manglet alltid klær i barnehagen, far ga meg skylden så barnehagen nærmest tvang meg til å komme med nytt. Det står i avtalen at far skal stå for barnehagetøy, men jeg kom med det i blant og det jeg kjøpte inn forsvant hver gang. 

Barnet hadde en gang frostskader på hendene etter å ha vært hos far, men ble ikke tatt med til lege. Barnet ble ofte sendt i barnehagen syk, jeg måtte hente da far ikke kunne. Fat fant seg ny kjæreste i starten av måneden og innen måneden var over så var de samboere. 

Jeg og far hadde skriftlig avtale på at han ikke skulle flytte ut av byen pg fikk dermed Barnets adresse på seg. Kort tid senere flyttet de en hel time unna, jeg fikk ingen varsel. Advokatene syns dette var helt ok, fordi jeg hadde jo tenkt til å flytte 30 min unna først. Noe jeg ble stoppet i å gjøre pga far. 

Det er mange flere ting også, blant annet siste er at barnet får høre løgner om meg. Barnet er gammel nok til å spørre meg nå, men det er for dumt. 

Anonymkode: c0149...b1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...