Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har et barn på 13 måneder. Begynte i jobb da han var 9 måneder, men har nattammet frem til nå. Nå ser det ut som det nærmer seg slutten, og jeg vil egentlig kun få ammet ettermiddag etter jobb og før leggetid fremover. Kan det være nok til å holde produksjonen oppe? Bør jeg eventuelt prøve å amme mer i helger og den ene fridagen jeg har i uka? Vil gjerne fortsette litt til om mulig, det er så praktisk 😅

Anonymkode: 110bc...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei, 

jeg har et barn på 13 måneder. Begynte i jobb da han var 9 måneder, men har nattammet frem til nå. Nå ser det ut som det nærmer seg slutten, og jeg vil egentlig kun få ammet ettermiddag etter jobb og før leggetid fremover. Kan det være nok til å holde produksjonen oppe? Bør jeg eventuelt prøve å amme mer i helger og den ene fridagen jeg har i uka? Vil gjerne fortsette litt til om mulig, det er så praktisk 😅

Kan det hjelpe å pumpe mer? :) 

Anonymkode: 0f911...27a

Skrevet

Jeg tar mini på 16 mnd inn til oss og ammer når han våkner om morgenen, etter det ammer han igjen etter bhg og til kvelds. Det fungerer veldig fint, produksjonen holder seg oppe :) 

Skrevet
19 minutter siden, Anononyma said:

Jeg tar mini på 16 mnd inn til oss og ammer når han våkner om morgenen, etter det ammer han igjen etter bhg og til kvelds. Det fungerer veldig fint, produksjonen holder seg oppe :) 

Så bra! Min våkner sjeldne før jeg må dra på jobb dessverre (hallo spreng), så får ikke alltid gjort det om morgenen. Men godt det holder seg med 3 ganger i døgnet 😊 Pumping har jeg faktisk ikke tenkt på en gang, men tror ikke jeg kommer til å gå til det skrittet for å fortsette 😅

Skrevet

Jeg ammet 1 gang for dag i flere måneder :)

Anonymkode: 49e40...c01

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg også :) 

Anonymkode: b075e...bbf

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Stoppet produksjonen av seg selv da, eller mistet barnet interessen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vi sluttet planlagt, og da stoppet produksjonen.

Skrevet

Sluttet å nattamme ved 8 mnd-alder, og her sitter jeg med en på 20 mnd (jada, ved å oppgi i mnd er irriternede, men ;) ) som forsatt ammes både 1, 2 og 3 ganger pr dag til tider. Venter fortsatt på at hun skal slutte av seg selv, men det ser ikke ut til å skje med det første. Har også bare ammet på 1 pupp siden hun var 5 mnd, så holder seg godt opp her fordet :)

Anonymkode: 0fc86...780

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke den du spør men her måtte jeg bestemme at vi stoppet, barnet mistet ikke interessen og det virket ikke som at melka stoppet heller så lenge jeg ammet den ene gangen i døgnet. 

Anonymkode: b075e...bbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 11.59):

Jeg gjorde det samme i 1 måned. Og slutta når jeg bestemte meg for det, ikke fordi melka forsvant 

Anonymkode: fb534...07c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...