Gå til innhold

Valg av nytt undertøy - Hva slags krav setter du når du skal kjøpe deg nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valg av nytt undertøy - Hva slags krav setter du når du skal kjøpe deg nytt?

Billing? Dyere?

Bomull? Blonder? Silke?

Farger?

Anonymkode: 8c567...c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lang levetid,underbuksene vaskbare på 60 grader og bh-ene på 40, god kvalitet og behagelig passform. For meg er det Sloggi eller bomullsboxer + sports-bh uten spiler. Svart eller hudfarget eller hvitt. Det er ok om det koster litt hvis det holder lenge.

Anonymkode: f7a0d...58b

• Nyttig 1
Skrevet

Unngår syntetiske materialer hvor huden ikke får puste. Det skaper dårlige forhold der nede, og øker sjansen for sopp. Så kunn økologisk bomull, ull, og silke her. Det verste er sateng og polyester 🤢

Anonymkode: 712ef...f52

• Nyttig 1
Skrevet

Truser i slitesterk bomull som kan vaskes på 60 grader. God passform. BH i god passform,  naturmaterialer, kunne vaskes i maskin, ingen bøyler.

Anonymkode: 5d93c...513

Skrevet

Det viktigste for BHer er at de finnes i min størrelse (stor cup), har en cup som dekker hele brystet, går høyt opp mellom brystene og har bredt "belte" i ryggen som lukkes med 3 eller flere hekter. Den må ha spiler, det er det eneste som gir nok støtte. Den kan gjerne ha brede skulderstropper, men så lenge den gir god støtte rund kroppen, er det mindre viktig. Jeg foretrekker også lite blonder og pynt. Det synes ofte gjennom klærne, kan klø mot huden, og ser lett snuskete ut når BHen blir slitt. 

Farger er mindre viktig, men jeg vil helst ikke ha hvit eller helt lys BH siden de fort blir grå og misfargede. Sort er praktisk, men jeg kan godt ha andre farger også. Jeg skulle gjerne hatt BH i naturmaterialer, men det finnes ikke i min størrelse. 

For truser er kravene mye enklere. De må selvsagt også finnes i min størrelse, men det er ikke noe problem sammenlignet med for BHer. Jeg vil helst ha truser i ull eller bomull, og de må tåle vask på minst 60 grader. Fasongen må være så den dekker rumpa. Hipster-fasong er bra og string fullstendig uaktuelt. Jeg vil også helst ha truser med høy midje, men det er ikke noe absolutt krav så lenge den ikke siger og holder seg på plass. 

For pris, så skulle jeg gjerne kunne kjøpe billige BHer, men bortsett fra hvis jeg har flaks på salg, må jeg tenke passform over pris. Det er bedre med få dyre gode BHer, enn flere billige som ikke passer og er vonde å ha på. For truser kan jeg godt tenke pris, og finner gjerne noen på tilbud i dagligvarebutikken. 

Skrevet

I disse tider: Bomulltruser på salg og til grei kvalitet. Ellers har jeg "gjenbruk" av noen hold in-strømpebukser der jeg klipper av bena når de er ødelagt og bruker trusedelen som hold in truse. Funker fint det 👍

Anonymkode: 88bee...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...