Gå til innhold

Hvor handle pene hverdagsklær som 40-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 40, begynner snart i ny jobb og tenkte jeg skulle oppdatere garderoben litt. Jeg må ikke kle meg formelt, men nå går det stort sett i jeans og hettegenser og det føles litt umodent. Jeg er rundt 160 og slank. Hvor kan jeg finne litt penere hverdagsklær? Jeg er villig til å betale litt for kvalitet, men 3000 kroner for en genser er ikke aktuelt. Jeg vil helst også unngå syntetiske stoffer, så langt det er mulig. Bor på Østlandet og planlegger en shoppingtur til Oslo, men da må jeg ha en plan for hvilke butikker jeg bør oppsøke. 

Anonymkode: 0fae4...b42

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paleet har mange fine butikker med klær i bedre kvalitet. Noe er latterlig dyrt, noe er latterlig stivt og kjerring-aktig, men jeg pleier å finne mye fint der i kategorien pene hverdagsklær som ser dempet og smakfulle ut.

Anonymkode: 58b20...71e

Skrevet

Ricco Vero, Kashmina, Høyer, Filippa K, Day Birger et Mikkelsen. Du finner disse minus Filippa K og Kashmina inne på Byporten😊

Anonymkode: 1d5b7...158

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ricco Vero, Kashmina, Høyer, Filippa K, Day Birger et Mikkelsen. Du finner disse minus Filippa K og Kashmina inne på Byporten😊

De der er jo i klassen 3000kr + for en genser 🫣

Match og Vic kan ha litt til litt bedre priser. 

Anonymkode: 0aa49...5a0

• Liker 3
Skrevet

Samme butikker som du handlet som 39 åring.....

Anonymkode: 9f5ce...f77

• Liker 1
Skrevet

Veldig glad i merket Holly & Whyte fra Lindex!

Anonymkode: 42787...606

Skrevet

Zalando. Søk på petite 

Anonymkode: 8db57...41d

Skrevet

Vet ikke om det er din stil, men jeg syns & other stories har utrolig mye fint. Jeg er veldig lav og petite og opplever klærne som litt for store for meg, dessverre. Er 153 høy og bruker XS. Tror de har fysisk butikk i Oslo og da kan du prøve plaggene på. 

Anonymkode: 60d8f...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De der er jo i klassen 3000kr + for en genser 🫣

Match og Vic kan ha litt til litt bedre priser. 

Anonymkode: 0aa49...5a0

Ikke nå som det er januarsalg nødvendigvis😊

Skrevet

Av litt billigere butikker enn andre nevner her ville jeg sjekket feks B Young (har stor butikk på Byporten), Vera Moda, MANGO og VILA. 

VIC kan også ha noe som funker :) 

Jeg er samme alder og synes og Lindex har en del fint, samt KappAhl. Jeg er ikke så nøye på materialene på klærne da.

Et lite tips på siden er også å ikke kjøpe alt for pene klær eller klær som er for ut av komfortsonen i begynnelsen. Gjorde det selv da jeg byttet jobb og har en veldig casual stil på privaten.. Men endte med at jeg ikke brukte mye av det jeg kjøpte likevel fordi jeg syntes det ble for rart å gå kledd såpass pent eller klærne var ikke behagelige nok. Så ville ikke gått rett fra å foretrekke jeans og hoodie til å kjøpe trange skjørt og dressjakker liksom :D  Men enkle sorte bukser og pene gensere eller cardigan og ensfargede topper er det jeg ofte lander på. Eller enkle men myke kjoler eller A-line skjørt med strikk i livet istedet for bukse. 

Anonymkode: 888d5...edc

Skrevet

Kommer jo an på hvilken stil du liker. Jeg liker disse merkene; Samsøe Samsøe, Filippa K, Arnie Says, Cos, Massimo Dutti og Arket har ikke fysisk butikk i Norge dessverre), Second female, Selected femme.. søk opp disse merkene og se om det er noe for deg. Jeg har også noen plagg fra Anine Bing og Isabel Marant etoile, dyre merker da, og ingen super kvalitet heller. Jeg har i tillegg noe fra HM, Kappahl.. i rene stoffer som lin og bomull. Helt kurant. 

Ta turen innom Byporten shoppingsenter, Bogstadvegen..jeg må alltid innom Zara når jeg er i Oslo. Finner da litt basisplagg i ren bomull, ull.. ikke noe supertrendy i plast. 

Jeg handler gjerne når det er salg så blir det ikke så ille. Skal du bygge opp en garderobe ville jeg begynt i det små. Se etter kapselgarderobe på nettet/Insta, kanskje noe for deg?

K51

Anonymkode: b583f...d39

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...