Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på intervju forrige uke, ikke blitt kalt inn på andregangsintervju og venter på avslag. Vet at det kommer, men hvordan er det vanlig å få dette? På mail eller telefon? Når man har sendt søknad og ikke blitt innkalt på intervju får man jo mail, men har aldri vært på intervju uten å få jobben før.

Anonymkode: 71ba1...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjeldent man får noe beskjed dessverre, det er min erfaring. 

Om det kommer avslag, kommer det som oftest på mail. Har aldri blitt oppringt der jeg får "sorry, du fikk ikke jobben"-beskjed.

Anonymkode: 0576b...b15

• Liker 3
Skrevet

En kollega var på intervju før jul, forrige uke fikk hun e-post om at stillingen var besatt. 

Anonymkode: 6acb3...f22

• Liker 2
Skrevet

Veldig forskjellig.  Noen ringer, noen sender epost, noen gir bare avslag i søkeplatformen.

Anonymkode: 63ff7...12a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En kollega var på intervju før jul, forrige uke fikk hun e-post om at stillingen var besatt. 

Anonymkode: 6acb3...f22

Jeg brukte samme metode. Brukte ikke søkeplattform på den tiden.

Endret av Hareena
Skrevet

Vi sender e-post. 

Anonymkode: e1b55...975

Skrevet

De fleste gir ikke avslag.

Anonymkode: 5faf2...95b

Skrevet

Dersom du har kommet langt nok til et intervju hos oss, så ringer vi med et eventuelt avslag.

Anonymkode: 54e09...4bf

• Liker 1
Skrevet

En gang tok det sju mnd før jeg mail med avslag. 

Anonymkode: 319e2...0ef

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig at man får beskjed om eventuelt avslag hvis man har vært på intervju. 

Det er nok vanligst med en e-post, men flere arbeidsgivere ringer også. 
Men noen venter til noen har takket ja til stillingen før de sender ut avslag til resten. Så det kan ta lang tid før man får noe avslag. 

Og jeg har ventet nesten tre uker før innkalling til andregangsintervju kom. 

Anonymkode: 5c1d0...dad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er vanlig at man får beskjed om eventuelt avslag hvis man har vært på intervju. 

Det er nok vanligst med en e-post, men flere arbeidsgivere ringer også. 
Men noen venter til noen har takket ja til stillingen før de sender ut avslag til resten. Så det kan ta lang tid før man får noe avslag. 

Og jeg har ventet nesten tre uker før innkalling til andregangsintervju kom. 

Anonymkode: 5c1d0...dad

Såpass ja. Akkurat det gir meg et lite håp, men samtidig så sa de på intervju at de skulle kalle inn til andregangs før helgen og ha en avgjørelse i slutten av denne uken.. så ga opp håpet på fredag kl 16😅

Anonymkode: 71ba1...4b8

Skrevet

Den eneste gangen noen har ring var da det sto mellom meg og en annen på andregangs intervju.

Utenom det kommer det i beste fall en mail, men veldig ofte ingenting.

Anonymkode: 7381f...7d5

Skrevet

Kommer gjerne en generisk e-post noen uker etter de er ferdig med 2. gangsintervju og en person har takket ja til tilbud om stilling.

Anonymkode: b1a1b...0e4

Skrevet (endret)

De fleste sender nok e-post, noen sender brev og noen er dessverre bånn i bøtta ved å la være å kontakte søkerne.
De færreste ringer for å avslå søkere.

Endret av Bombasi
Skrevet

Jeg har vært på en del jobbintervjuer de siste par årene. 70% hørte jeg aldri fra igjen. Mange av de ville jeg takket nei til hvis jeg hadde blitt invitert til neste runde eller fått tilbud. Jobbintervju gjelder begge veier. 

Anonymkode: 29050...3bc

Skrevet

Jeg sender en e-post når kandidaten som fikk jobben har signert, før det holder jeg alle kort åpne.

Anonymkode: d4279...446

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...