AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Her i kommunen har det vært en LANGVARIG kuldeperiode. Vi har hatt temperaturer mellom -18 og -28 i lang tid, og igjen har vi en kald uke. Ungene har fått nok, og sier det er dumt de må ut i kulda hver dag på skolen. De er lei kulde og mørketid. Jeg er også lei og forstår dem godt. Det er greit med kalde dager, men flere måneder med kun noen få dager der det er varmere, og resten iskaldt? Nei takk. Hadde det vært opp til meg, ville vi ha flyttet. Flere med unger som er lei kulda? Anonymkode: f2ad1...0d7 13 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Møkkalei. Det virker så håpløst at det kun er kulde og mørke i dagesvis fremover. Her skal ungene ut og gå på ski i 20 minus. Stakkars. (Og for ordens skyld, jeg er ikke åpenlyst negativ. Jeg framsnakker skolen og er blid, men dette begynner å bli nok syns jeg.) Anonymkode: a08d1...3bb 14
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Så rart. Jeg brydde meg aldri om været da jeg var barn/ungdom. Er ikke det et voksenfenomen? Og de har jo mye bedre klær og sko enn vi hadde på 70-tallet. Vokst opp i nord med masse kulde og mørketid 🙂 Anonymkode: 29b53...511 10 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Vi bor i Norge... Kle på dere. Anonymkode: b8353...fa3 6 4
Lizard Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Tja, de er kanskje lei, men vi bor i Norge og da må vi forholde oss til vinteren. Alternativet er jo regn om vinteren, det er jo ikke noe særlig? 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 Her i huset er det bare jeg som er litt lei. Ungene aksepterer, kler på seg, og koser seg med vinteraktiviteter. Ski, skøyter, aking eller bare baking i snøen. Selv om jeg synes der er flott at vi kan gå på ski hver ettermiddag, er jeg lei av alt ekstraarbeid kulda medfører. Anonymkode: 6b32a...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi bor i Norge... Kle på dere. Anonymkode: b8353...fa3 Denne vinteren har vært kaldere enn tidligere vintre, i hvert fall de siste 10-15 årene. Vi kler på oss, men er lei likevel. Du kan ikke kle på ansiktet og lungene, for å si det slik. Det er også utrolig tungvint å leke ute med 4 lag klær på seg. Anonymkode: f2ad1...0d7 9 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her i kommunen har det vært en LANGVARIG kuldeperiode. Vi har hatt temperaturer mellom -18 og -28 i lang tid, og igjen har vi en kald uke. Ungene har fått nok, og sier det er dumt de må ut i kulda hver dag på skolen. De er lei kulde og mørketid. Jeg er også lei og forstår dem godt. Det er greit med kalde dager, men flere måneder med kun noen få dager der det er varmere, og resten iskaldt? Nei takk. Hadde det vært opp til meg, ville vi ha flyttet. Flere med unger som er lei kulda? Anonymkode: f2ad1...0d7 Du vet at vi bor i Norge....og en grunn til at vi begynner å bli en nasjon med syke stakkarslige folk er at vi snart ikke tåler noenting. Foreldrene bør hvertfall gå foran som gode eksempler for barna femfor å være et sytekor.Skjerp deg! Anonymkode: 865ec...6a6 6 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her i huset er det bare jeg som er litt lei. Ungene aksepterer, kler på seg, og koser seg med vinteraktiviteter. Ski, skøyter, aking eller bare baking i snøen. Selv om jeg synes der er flott at vi kan gå på ski hver ettermiddag, er jeg lei av alt ekstraarbeid kulda medfører. Anonymkode: 6b32a...c2a Det hadde gått fint å gå på ski i -5 eller -10 også. Det trenger ikke være -20, liksom. Anonymkode: f2ad1...0d7 8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Skrevet 15. januar 2024 Er lei alle værskiftene. Må ut å måke flere ganger i uka og det snør, regner og fryser på om hverandre. Hadde med glede bodd et sted jeg visste det var stabil kaldt hele vinteren.... Anonymkode: b3ab4...245 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #11 Skrevet 15. januar 2024 De er lei ja. Stå å vente på skolebussen dag etter dag i 20 - 30 minus er jo bare vondt. Vondt å puste inn. Vondt i ansiktet. Her er ikke barna ute på skolen hvis det er kaldere enn 15 minus heldigvis. Det er ingen som har godt av å stå ute å fryse. Jeg er også lei kulda. I dag var det 20 minus igjen. Meldt opp mot 30 senere i uken. Å de som sa for noen år siden at nå var det slutt på vintervær og vintertemperaturer i Norge 😮💨 Anonymkode: 0c6a4...edd 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #12 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet at vi bor i Norge....og en grunn til at vi begynner å bli en nasjon med syke stakkarslige folk er at vi snart ikke tåler noenting. Foreldrene bør hvertfall gå foran som gode eksempler for barna femfor å være et sytekor.Skjerp deg! Anonymkode: 865ec...6a6 Man kan tåle det men være dritlei uansett vet du. Anonymkode: 5622d...871 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #13 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Her i kommunen har det vært en LANGVARIG kuldeperiode. Vi har hatt temperaturer mellom -18 og -28 i lang tid, og igjen har vi en kald uke. Ungene har fått nok, og sier det er dumt de må ut i kulda hver dag på skolen. De er lei kulde og mørketid. Jeg er også lei og forstår dem godt. Det er greit med kalde dager, men flere måneder med kun noen få dager der det er varmere, og resten iskaldt? Nei takk. Hadde det vært opp til meg, ville vi ha flyttet. Flere med unger som er lei kulda? Anonymkode: f2ad1...0d7 Det som er så patetisk med sånne sytre innlegg om vær og vind er at en ikke kak gjøre noe med det. Så det er bare å bite tennene sammen og kneppe igjen jakka. Sånn er det når en skal bo i Norge. Jeg har selv fylt opp vellagret for denne uka og skal fyre huset godt og varmt, og ut på tisseturer med hundene i varme klær. Anonymkode: 441c7...355
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #14 Skrevet 15. januar 2024 Så bra at skolen får barna deres ut i frisk luft! Bare bra å være ute, og barnet tåler kulden veldig godt. Bare sørg for varme nok klær. Anonymkode: b2c62...b29 6
Gjest Kalsberg92 Skrevet 15. januar 2024 #15 Skrevet 15. januar 2024 I skap en soft generasjon, ta på klær ferdig snakket.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #16 Skrevet 15. januar 2024 Jada, men det er bar er kle på deg og holde ut! Vi bor i Norge! 😊 Anonymkode: e7e71...b02
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #17 Skrevet 15. januar 2024 Er også drittlei kulden! Er ikke negativ nei men jeg blir stiv og støl av kulden. Har i tillegg astma og sliter med pusten i kulden. Måke bil hver morgen og glatt på veiene er heller ikke tipp topp! Alle fungerer bedre i lys og varme.. trenger ikke gi folk dårlig samvittighet for å savne det! Anonymkode: 72c14...534 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #18 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så rart. Jeg brydde meg aldri om været da jeg var barn/ungdom. Er ikke det et voksenfenomen? Og de har jo mye bedre klær og sko enn vi hadde på 70-tallet. Vokst opp i nord med masse kulde og mørketid 🙂 Anonymkode: 29b53...511 Du vet kanskje at folk var forskjellige? Jeg har blitt værsyk siden jeg var barn tidlig på 80-tallet. Jeg hater regn, mørke og kulde. Bestemoren min er 98, og har hatet kulde og gråvær hele sitt liv. Det er tungt, depressivt, alle problemer i livet virker minst dobbelt så store. Det er absolutt ingenting positivt med snø, slaps og kulde. At man kan stå på skøyter og ski eller at det er vakker iblant er ca det samme som at en overvektig person med kreft går ned i vekt - den bittelille positive veier på ingen måte opp for det negative. Anonymkode: 364a6...f4b 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #19 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du vet at vi bor i Norge....og en grunn til at vi begynner å bli en nasjon med syke stakkarslige folk er at vi snart ikke tåler noenting. Foreldrene bør hvertfall gå foran som gode eksempler for barna femfor å være et sytekor.Skjerp deg! Anonymkode: 865ec...6a6 Jeg er 50 år og har aldri opplevd så mye kulde som nå. Minus 10 til 28 grader, er ikke noe vi er vant med her vi bor, selv om vi er aldri så norsk, og derfor kan det slite ekstra på mange, både barn og voksne, og det må vel være lov? Uten å bli kalt sykelig stakkarer som ikke tåler noen ting?!! Skjerpe deg, synes jeg du kan gjøre selv, så kanskje du får litt forståelse for at andre kan føle ting annerledes enn deg Synes det begynner å bli mange folk her inne som har behov for å sette andre på plass… Anonymkode: c3d62...163 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #20 Skrevet 15. januar 2024 Tror flere skulle tatt D vitaminer på vinterstid, mangelen på sol gjør noe rent biologisk med oss her i Nord. Men tenker at det er helt innafor å klage på at ting er kaldt som at ting er for varmt. Anonymkode: 05eaf...3c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå