AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Jeg er normal høflig person, kanskje mer høflig enn de fleste. Jeg gjør ikke stort nummer av meg er ganske chill. Har hørt fra de jeg kjenner godt at jeg er varm og trivelig. Jeg er enkel å prate med og litt søt. Likevel slår jeg ikke helt ann med mine sosiale egenskaper. Det som ofte skjer er at jeg prater med en eller annen trivelig mannfolk/ person HELT uten annet i tankene enn å bli mer kjent med folk generelt. Wtter et par minutter vil de bare dra. Føles som folk snur på sine hæler ofte bare de ser mitt ansikt. Det er forferdelig, jeg har ikke gjort noe, men virker som noen får the ick bare av å se meg. Går det ikke ann å ha en hyggelig prat ute på byen bli kjent med folk. Går ikke å bli kjent når folk bare stikker med en gang. Det er en veldig trist følelse når folk gjør sånt. Anonymkode: 9ea7d...784 1 2
Troyamin Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 (endret) I hvilke settinger er det snakk om? Og er det vilt fremmede? Nordmenn er generelt sett livredde for å måtte prate med noen. Om det er på butikken, bussen eller andre steder, spiller ingen rolle. Endret 15. januar 2024 av Troyamin 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 3 minutter siden, Troyamin said: I hvilke settinger er det snakk om? Og er det vilt fremmede? Nordmenn er generelt sett livredde for å måtte prate med noen. Om det er på butikken, bussen eller andre steder, spiller ingen rolle. For eksempel dro jeg ut forrige helg ute på byen det var utlendinger også som gjorde dette ikke bare nordmenn. Skjedde flere ganger. Anonymkode: 9ea7d...784
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Nå snakker du om menn ute på byen. De fleste menn er sannsynligvis ute på byen av andre grunner enn å få seg venner. Kanskje du skulle prøve å finne venner på andre arenaer. Anonymkode: c5162...9e4 5 1 1
Troyamin Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For eksempel dro jeg ut forrige helg ute på byen det var utlendinger også som gjorde dette ikke bare nordmenn. Skjedde flere ganger. Anonymkode: 9ea7d...784 Det er vanskelig å skulle starte en samtale med fremmede ute på byen. Finn heller en hobby som naturlig setter deg i kontakt med folk. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 Jeg er en av de som gjerne slår av noen få ord med fremmede på byen, så går jeg videre etter kort tid. Det handler svært sjeldent om at den personen ikke er spennende nok eller noe, men jeg går aldri ut alene, så jeg går videre for å finne vennene mine. De gangene jeg blir kjent med nye på byen, er hvis de kjenner noen jeg kjenner, slik at man naturlig havner på samme bord. Byen er rett å slett ikke riktig arena for å bli kjent med nye. Men hvis uteliv er eneste stedet man kommer litt i kontakt med folk, så må man velge riktig utested også. Det er lettere komme i kontakt med noen på en rolig brun pub, tidlig på kvelden. Finn noen som sitter alene, og spør om det er mulig slå seg ned. Anonymkode: 270cd...228 4 1
Kaiehuset Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 Det er best å gjøre dette på steder du besøker ofte. I gaten der du bor, på butikk, bussen, osv. Steder hvor det er mulig at du møter den samme personen oftere. Du kan hilse på den andre personen første gang. Du kan si noe kort om et generelt emne. For eksempel om været. Eller noe annet enkelt. Ikke for å ha en samtale, men bare en generell setning eller merknad. Og først når man har møtt hverandre oftere kan man jobbe med å bygge kontakt. Da kan man bygge videre på tidligere møter, da kjenner man hverandre bedre. Da kan du starte en liten samtale. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 Ja, ikke enkelt å bli kjent nei... som tidligere mobbeoffer krever drt mye energi og mot å ta kontakt. Men jeg gjør det. En kompis har observert og syns ikke det er noe galt meg og måten jeg tar kontakt og prater. På grunn av mobbingen er det selvsagt også ekstra vondt å bli avvist på den måten. Anonymkode: 9ea7d...784
Ytdhd Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 Husk at kommunikasjon er mye mer nonverbalt enn bare hva du sier. Kan hende du utstråler noe som får folk til å trekke seg unna. Har du tendens til å forvente at folk ikke liker deg? Da vil folk muligens plukke opp dette
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Skrevet 15. januar 2024 Jeg trives ikke i Norge på grunn av disse tingene. Sør i Europa er folk nye mer åpne og vennlige, ja faktisk så mye at nordmannen i meg kommer frem i blant og jeg er den som trekker meg. Men jeg var som deg, den sosiale som noen ganger ble sett rart på fordi jeg var "for sosial". Her jeg er nå så er jeg bare helt normal. Anonymkode: 86990...0ab 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #11 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): For eksempel dro jeg ut forrige helg ute på byen det var utlendinger også som gjorde dette ikke bare nordmenn. Skjedde flere ganger. Anonymkode: 9ea7d...784 Det er jo ikke alle som er ute på byen for å bli kjent med folk. Hvilke andre settinger har du opplevd at folk går? Anonymkode: 3f283...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #12 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er normal høflig person, kanskje mer høflig enn de fleste. Jeg gjør ikke stort nummer av meg er ganske chill. Har hørt fra de jeg kjenner godt at jeg er varm og trivelig. Jeg er enkel å prate med og litt søt. Likevel slår jeg ikke helt ann med mine sosiale egenskaper. Det som ofte skjer er at jeg prater med en eller annen trivelig mannfolk/ person HELT uten annet i tankene enn å bli mer kjent med folk generelt. Wtter et par minutter vil de bare dra. Føles som folk snur på sine hæler ofte bare de ser mitt ansikt. Det er forferdelig, jeg har ikke gjort noe, men virker som noen får the ick bare av å se meg. Går det ikke ann å ha en hyggelig prat ute på byen bli kjent med folk. Går ikke å bli kjent når folk bare stikker med en gang. Det er en veldig trist følelse når folk gjør sånt. Anonymkode: 9ea7d...784 Veeent nå litt her….? Du er en dame? Som forsøker å snakke med vilkårlige, fremmede menn for å få deg nye venner? ….på byen? Som i steder der folk er ute og drikker i helgene?? Ja, de sosiale antennene dine er totalt på tyttebærtur. Menn flest er ikke på byen for å lete etter nye, kvinnelige venner akkurat - da må det være ‘friends with benefits’ evt. En går generelt sett på byen for to ting: 1. ha det gøy med kompiser/venner 2. sjekke damer for å få seg et ligg Hvordan i all verden fikk du for deg at å gå ut på byen var en god ide for å få seg flere venner? Og venner av det motsatte kjønn attpåtil….? De går fordi de skjønner at du ikke er på flørten - da er det bortkasta tid, og tid de kunne brukt på å forsøke å sjekke opp damer som var interessert i noe mer. Du bommer totalt på arena. Anonymkode: 3e16c...edb 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Skrevet 16. januar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Veeent nå litt her….? Du er en dame? Som forsøker å snakke med vilkårlige, fremmede menn for å få deg nye venner? ….på byen? Som i steder der folk er ute og drikker i helgene?? Ja, de sosiale antennene dine er totalt på tyttebærtur. Menn flest er ikke på byen for å lete etter nye, kvinnelige venner akkurat - da må det være ‘friends with benefits’ evt. En går generelt sett på byen for to ting: 1. ha det gøy med kompiser/venner 2. sjekke damer for å få seg et ligg Hvordan i all verden fikk du for deg at å gå ut på byen var en god ide for å få seg flere venner? Og venner av det motsatte kjønn attpåtil….? De går fordi de skjønner at du ikke er på flørten - da er det bortkasta tid, og tid de kunne brukt på å forsøke å sjekke opp damer som var interessert i noe mer. Du bommer totalt på arena. Anonymkode: 3e16c...edb Ja,ja... er det sånn verden er blitt. Før i tiden kunne man ha venner og møte nye i beruset tilstand ute. Anonymkode: 9ea7d...784 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Skrevet 16. januar 2024 Jeg er fra Sunnmøre og bor i oslo området. Her er det slik at man er en raring om man snakker mye med folk man ikke kjenner. Det er annerledes på bygda der jeg er fra, der er folk helt annerledes. Det kan jo kansje ha noe med at de er nyskjerrig på deg og lurer på hvordan det er med deg fordi de kjenner noen som kjenner deg. Men opplevde også at det var lettere å snakke med folk når jeg bodde i utlandet. Fordi da var de nyskjerrig på meg fordi jeg ikke var fra området. Men oslo er kjøøøølig. Anonymkode: 00c89...d81
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja,ja... er det sånn verden er blitt. Før i tiden kunne man ha venner og møte nye i beruset tilstand ute. Anonymkode: 9ea7d...784 Om du drar ut en lørdagskveld og snakker med menn ( i oslo ) så tror de nok at du er på sjekkern. Ikke at du er på jakt etter en ny kompis. Om de snur og går så er det fordi at de tenker at du ikke er et kjærsteemne. Det har ikke noe med at de ikke ønsker å bli kjent med deg, men altså at de tror du ønsker å sjekke dem opp. Anonymkode: 00c89...d81 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Om du drar ut en lørdagskveld og snakker med menn ( i oslo ) så tror de nok at du er på sjekkern. Ikke at du er på jakt etter en ny kompis. Om de snur og går så er det fordi at de tenker at du ikke er et kjærsteemne. Det har ikke noe med at de ikke ønsker å bli kjent med deg, men altså at de tror du ønsker å sjekke dem opp. Anonymkode: 00c89...d81 Jeg blir litt trist fordi jeg ikke er et kjæreste emne etter bare to ord. Ikke at jeg er ute etter kjæreste, men får meg til å føle meg stygg. Men mest av alt ganske fæle tider vi lever i, der folk ikke er åpne interessert i andre bare som medmennesker. Liker ikke slikt, derfor jeg vil flytte herfra, folk er lukket og bare etter knall og penger. Ekkelt samfunn egt.. Anonymkode: 9ea7d...784 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #17 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg blir litt trist fordi jeg ikke er et kjæreste emne etter bare to ord. Ikke at jeg er ute etter kjæreste, men får meg til å føle meg stygg. Men mest av alt ganske fæle tider vi lever i, der folk ikke er åpne interessert i andre bare som medmennesker. Liker ikke slikt, derfor jeg vil flytte herfra, folk er lukket og bare etter knall og penger. Ekkelt samfunn egt.. Anonymkode: 9ea7d...784 Kva med å prøve å ta til deg feedbacken du får her før du flyttar: ute på byen er ikkje arena for å få seg venner! Anonymkode: cc8c3...4cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #18 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir litt trist fordi jeg ikke er et kjæreste emne etter bare to ord. Ikke at jeg er ute etter kjæreste, men får meg til å føle meg stygg. Men mest av alt ganske fæle tider vi lever i, der folk ikke er åpne interessert i andre bare som medmennesker. Liker ikke slikt, derfor jeg vil flytte herfra, folk er lukket og bare etter knall og penger. Ekkelt samfunn egt.. Anonymkode: 9ea7d...784 Hva med å bare innse at byen ikke er stedet for å få seg nye venner? Anonymkode: 3f283...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #19 Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir litt trist fordi jeg ikke er et kjæreste emne etter bare to ord. Ikke at jeg er ute etter kjæreste, men får meg til å føle meg stygg. Men mest av alt ganske fæle tider vi lever i, der folk ikke er åpne interessert i andre bare som medmennesker. Liker ikke slikt, derfor jeg vil flytte herfra, folk er lukket og bare etter knall og penger. Ekkelt samfunn egt.. Anonymkode: 9ea7d...784 Å flytte løser jo ingenting. Alle steder er det feil å lete etter venner av det motsatte kjønn på byen. Du snakker jo ikke med andre kvinner engang, men gir menn feilaktig inntrykk av å sjekke dem opp - for du er på en arena for sjekking - uten å være interessert. Selvfølgelig går de, når de skjønner at du ikke flørter. Let etter venner andre steder enn der folk går på fylla. Anonymkode: 3e16c...edb 1
Gjest Kalsberg92 Skrevet 16. januar 2024 #20 Skrevet 16. januar 2024 (endret) Prater du fort og over dem? Endret 16. januar 2024 av Kalsberg92 .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå