Gå til innhold

Familie med omgangssyke, eneste som ikke er smittet er deres 3 år gamle sønn, han sendes i bhg i dag🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette barnet går på avdeling med bla mitt barn🙈 nå er man vel omtrent sikret spy og diare denne uken😩😩😩

Anonymkode: 34f48...148

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter dem 100%. Barnet er ikke sykt.

Anonymkode: 6dbf7...b51

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støtter dem 100%. Barnet er ikke sykt.

Anonymkode: 6dbf7...b51

For så vidt enig det, men samtidig, de leverer i barnehagen og har ligget rett ut i hele går selv. Det betyr at de drar det med seg rett inn i barnehagen via seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Hos oss pleier alltid et av barna og holde seg friske. Forstår det ikke 🙈 voksne og ett barn kan være slått ut av omgangssyke mens det andre holder seg frisk og trenger at det skjer noe. Slår ikke feil. Hittil ikke hatt omgangssyke i sitt liv. Sender han lett i barnehagen og aldri hørt at det setter i gang en runde med omgangssyke på hans avdeling(de gir beskjed ved omgangssyke på avdelingen)

Anonymkode: f9574...b3b

• Liker 3
Skrevet

3 åringen er garantert smittsom. Selv om han ikke skulle få det, så er han fortsatt smittsom.

Jeg hadde tatt fri og hatt min unge hjemme om jeg visste det. Jeg er heller hjemme med et friskt barn, enn at hele familien må være hjemme med omgangssyke.

Anonymkode: f2e30...23f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For så vidt enig det, men samtidig, de leverer i barnehagen og har ligget rett ut i hele går selv. Det betyr at de drar det med seg rett inn i barnehagen via seg selv.

Voksne klarer å opprettholde hygiene. Vaske henda godt og sprite dem på vei inn i barnehagen. En gang da bare søsken var sykt( ikke omgangssyke) og jeg var alene med barna var jeg heldig og møtte på styrer i porten. Hun hadde ikke noe problem med å ta med seg storesøster inn. 

Anonymkode: f9574...b3b

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg heldigvis ikke barnehagebarn lengre, men kjenner godt til situasjonen. Barnet bærer jo smitten med seg i barnehagen, og da kan man likså godt bare forberede seg på en uke med sykdom i sitt eget hjem. Har aldri slått feil dessverre🥺 Er hensynsløst å sende sykdom ut slik, ingen hadde godtatt det for fire år siden for eksempel. 

Anonymkode: ac489...c06

Skrevet

Hadde ventet med å sende barnet i bhg til alle hjemme var friske.

Anonymkode: 85eb6...8ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og derfor går det alltid omgangssyke rundt og rundt. Hadde folk brukt hodet hadde smitten stoppet RASKT. 

Anonymkode: e54d0...90a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Dette barnet går på avdeling med bla mitt barn🙈 nå er man vel omtrent sikret spy og diare denne uken😩😩😩

Helt greit. Ser ikke problemet.  Omgangssyke kommer uansett.

Anonymkode: 259f4...c40

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg sendt en frisk unge i bhg når jeg er syk. Om ikke annet, så rekker jeg å komme meg til hektene før barnet blir sykt. 

men, har aldri omgangssyke, så ikke noe stress 

Anonymkode: 95c50...3c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt greit. Ser ikke problemet.  Omgangssyke kommer uansett.

Anonymkode: 259f4...c40

Det kommer ikke om folk ikke sender smitten med vilje inn i barnehagen.

• Liker 2
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)

...

Endret av MissHannigan
Skrevet

Er helt sikkert flere barn der som har omgangssyke hjemme, ikke bare det ene barnet. 

Anonymkode: dc28c...592

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde dette vært en problem om du ikke visste at resten av familien er syke? For alt du vet kan 3 andre barn ha vært i samme situasjon for 4 uker siden, uten din viten. Var det et like stort problem da? Nei, tror ikke det. Kan ikke holde friske og symptomfrie barn hjemme, da stopper landet opp. 

Anonymkode: 5ca70...f46

• Liker 2
Skrevet

Det er sikkert allerede flere barn i barnehagen som går og smitter andre, men som ikke har blitt syk selv. Nesten umulig å holde unna! 

Anonymkode: 8ae9f...49b

• Liker 1
Skrevet

3 åringen er garantert smittsom. Selv om han ikke skulle få det, så er han fortsatt smittsom.

Jeg hadde tatt fri og hatt min unge hjemme om jeg visste det. Jeg er heller hjemme med et friskt barn, enn at hele familien må være hjemme med omgangssyke.

Får du fri fra jobben for å være hjemme med friske barn? En fridag for meg koster rundt 2500 kroner...

Anonymkode: fbb42...174

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Får du fri fra jobben for å være hjemme med friske barn? En fridag for meg koster rundt 2500 kroner...

Anonymkode: fbb42...174

Jeg tar fri fra jobben, ja. Jeg spiser heller knekkebrød til middag i en uke, enn å ha hele familien liggende med spysyken en uke. Jeg betaler gledelig 2500 kroner for å slippe omgangssyke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

helt riktig vurdering av foreldrene. 
hvis du er redd smitte burde du ikke hatt barn i barnehage

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde lett vært hjemme med mitt friske barn, og snudd fra leveringen hvis jeg visste det i forkant. Det er en oppskrift på å få omgangssyke hjemme.

Det skjedde med oss. Leverte i barnehagen. Når vi kom for å hente etterpå, var en far innom avdelingen for uten barnet sitt. Nei, storesøster som gikk i en annen avdeling i barnehagen hadde fått omgangssyken, men Berit var frisk altså så han hadde jo levert. Så hun fikk komme i barnehagen. Berit spydde i barnehagen noen timer senere. Og smittet oss alle, det var starten på flere uker sykdom. Til slutt hadde barnehagen kortere åpningstider for ansatte var smittet og alt gikk på rundgang. Hadde jeg visst Berit sin søster var syk, hadde jeg tatt med meg barnet hjem igjen. Jeg var høygravid, og det å ha omgangssyken da var ikke spesielt digg. Hadde likt om foreldre tenkte et steg lenger enn seg selv og sine behov. 

Av erfaring blir de fleste barn syke, spesielt hvis de er barnehagebarn, for de stapper alt i munnen og de har null hygiene. Om man koser på barnet og er tett på dem, blir de nok smitta. Hvis hele familien er hjemme syke uansett, så hadde jeg holdt barnet hjemme også. 

Anonymkode: 6b842...b61

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...