AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Jeg har en angst som har utviklet seg over tid, men som nå har blitt altoppslukende. Jeg er så redd for å bli gal og/eller miste kontrollen. Angsten styrer nå hele livet mitt og begrenser meg fra vanlig livsutfoldelse. Er det noen som har opplevd det samme, og som har funnet noe som hjelper? Jeg får oppfølging av både DPS og fastlege, men trenger å høre fra noen i samme situasjon. Anonymkode: 585cf...490 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 De som oftest blir gal er ikke redd for å bli det. De bare blir det. Anonymkode: 4cc86...107 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Det er ingen som har blitt gal av angst. Men følelsen man får når man får angst er frykt for å bli gal eller miste kontrollen. Når angsten blir sterk får man den følelsen. Det er forferdelig skremmende. Når man får den følelsen og hele kroppen blir nummen og man får kroppslige symptomer tolker hjernen det slik at det er farlig. Den tolker feil rett og slett. har det slik selv. Frykten for å miste det helt når man har angst er det verste. Men man blir ikke gal ❤️ Anonymkode: 9ca1b...d1e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Det er et veldig vanlig symptom på angst at man er redd for å bli gal eller miste kontroll. Du er i veldig godt selskap, hvis det kan være noen trøst. Du blir ikke gal, det er bare angsten som gjør det. Anonymkode: b1179...a00
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Veldig, veldig naturlig, om det er en trøst ❤️ Hvis jeg tenker på mine erfaringer, så er Setså ubehagelig å bli fylt med angst. Det er verre enn alt annet. Angst er overveldende og man mister kontrollen. Den følelsen av å miste kontrollen eller at man er usikker på hvordan man handler, er nok opphavet til redselen for å bli gal. Pust ordentlig med magen. Tenk at dette er helt normale tanker for deg som har følt på angst. Du blir ikke gal, men det er overveldende og skremmende følelser du har kjent på. Bestill en time hos fastlegen og fortell om hvordan du har det, slik at du får jobbet med det som er årsaken bak alt. Lykke til og styrkeklemmer sendes din vei❤️ Anonymkode: 472a3...87a 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har en angst som har utviklet seg over tid, men som nå har blitt altoppslukende. Jeg er så redd for å bli gal og/eller miste kontrollen. Angsten styrer nå hele livet mitt og begrenser meg fra vanlig livsutfoldelse. Er det noen som har opplevd det samme, og som har funnet noe som hjelper? Jeg får oppfølging av både DPS og fastlege, men trenger å høre fra noen i samme situasjon. Anonymkode: 585cf...490 Hvis det kan være noen trøst har jeg hørt fra medisinere at de som er nevrotisk/engstelige, omtrent aldri blir psykotiske/gale. Det er de som undertrykker følelser og angst som har størst risiko å bli psykotiske/gale. Anonymkode: 6a9c9...ad1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 MKT oslo på nett Anonymkode: 84b2f...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå