Gå til innhold

Hvorfor kan ikke folk presentere seg når de tar telefonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Istedenfor å bare stønne frem "HALLO?!?!"

Da må hun som ringer uansett  spørre hvem det er, for å forsikre om at hun er kommet til riktig person.

Gjelder så klart ikke hvis det er familie/venner som ringer.

Anonymkode: 79a06...3db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte blir man egentlig oppringt av fremmede? Jeg tar aldri telefonen når selgere ringer. Presenterer meg selvsagt om jeg blir oppringt av lege o.l.

Anonymkode: 6161d...e15

• Liker 8
Skrevet

Enda artigere når folk har søkt jobb, og ikke sier hei en gang. Bare puster inn i telefonen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå er telefoner en personlig kommuniaksjonsenhet, presentere seg er unødvenig. 

Anonymkode: 83c21...4cb

• Liker 10
Skrevet

Nei vet du hva. Viss noen ringer meg så antar jeg de vet hvem de ringer. Det er ikke min oppgave å holde styr på hvem de skal ha tak i. Den som ringer er dwlv ansvarlig for at de har kommet frem til rett person.

Anonymkode: 2a240...9a0

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Å presentere seg ha mening da hustelefoner var standarden, men nå som alle har egen mobiltelefon så burde det være unødvendig.

Anonymkode: ec2e9...9d2

• Liker 8
Skrevet

Tar bare tlf fra de jeg vet hvem er, andre nr googler jeg evt for å se om det ikke er selgere, noe det nesten alltid er. Så hvorfor skal jeg presentere meg når de vet hvem de ringer til?

Slik ga mer mening før, når folk hadde fasttelefon, og man var 5 som delte samme tlf 

Anonymkode: 171fd...c58

• Liker 10
Skrevet

Når jeg svarer i MIN telefon så de det jo åpenbart at det er jeg som svarer. Om jeg svarer i noen andre sin telefon så presenterer jeg meg. Det er verre med selgere som ringer og spør om de har kommet til t*** før de presenterer seg selv. Vil fjerne vite hvem som ringer før jeg forteller hvem jeg er.

Anonymkode: a4b79...26c

• Liker 9
Skrevet

Presenterer meg aldri og kommer ikke til å begynne med det heller. Tenker at viss noen er så nepe at de ikke engang vet hvem de har ringt har jeg lite å snakke med vedkommende om i utgangspunktet så sparer jeg meg den:) 

Offentlig ansatte som lege osv er det også meget skjeldent ringer til meg og isåfall bør de meget fint klare å stille et spm om hvem de snakker med om det skulle være nødvendig, så forbanna vanskelig det ikke. Jeg tenker at det er den som ringer som er ansvarlig for å finne ut om de har ringt rett eller snakker med korrekt person. Etter mobilen kom og hustelefonen gjekk dunk så er det ikke nødvendig å presentere seg på den måten en gjorde før.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det mest naturlige er jo at den som ringer presenterer seg først og deretter spør om hen er kommet til Kari/Ole Normann! 

Anonymkode: 25a50...6e8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Istedenfor å bare stønne frem "HALLO?!?!"

Da må hun som ringer uansett  spørre hvem det er, for å forsikre om at hun er kommet til riktig person.

Gjelder så klart ikke hvis det er familie/venner som ringer.

Anonymkode: 79a06...3db

Nei, den som svarer sier hallo, og så skal den som ringer presentere seg. Ringer du virkelig folk og spør hvem de er før du presenterer deg selv? 

Anonymkode: 8c260...fed

• Liker 6
Skrevet

Om noen ringer meg er de jo klar over hvem de ringer. Koko. 🤦‍♀️ 

Tar uansett aldri telefonen om jeg ikke har lagret nummeret og vet hvem det er... 

Veldig rart å frustrere seg over noe sånt. Hadde det vært for 20 år siden da familier delte fasttelefon hadde jeg skjønt det. 

• Liker 3
Skrevet

Med mindre det er familie og venner som ringer, svaret jeg som regel Hei, det er Daria.  Det koster meg ikke en kalori mer enn å bare si hallo, og gjør ting lit enklere for alle parter. Jeg presenterer meg jo med navn når jeg treffer folk for første gang også, det være seg helseavtaler, jobbintervjuer eller mer private sammenhenger, selv om de vet teknisk sett hvem de snakker til.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
33 minutter siden, Vaffelhunden said:

Enda artigere når folk har søkt jobb, og ikke sier hei en gang. Bare puster inn i telefonen.

Artig og nyttig for da bare ansetter man ikke sånne.

Anonymkode: a5c50...16e

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Med mindre det er familie og venner som ringer, svaret jeg som regel Hei, det er Daria.  Det koster meg ikke en kalori mer enn å bare si hallo, og gjør ting lit enklere for alle parter. Jeg presenterer meg jo med navn når jeg treffer folk for første gang også, det være seg helseavtaler, jobbintervjuer eller mer private sammenhenger, selv om de vet teknisk sett hvem de snakker til.

Samme her. Jeg svarer også slik:)

• Liker 3
Skrevet

Fordi vi har blitt en nasjon av ubehøvlede grobianer.

Anonymkode: a5c50...16e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Presenterer meg på jobb tlf, men når noen ringer til meg privat så sier jeg hallo.. det er jo venner og familie som ringer og de vet jo hvem jeg er når de ringer. 

Anonymkode: 43c78...499

• Liker 3
Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

Jeg gjør og det. Jeg har jobbtelefon så jeg tar telefonen når det ringer uten at jeg sjekker nummeret først. Det gjør jeg og utenom arbeidstid siden jeg følger opp prosjekter der ting kan oppstå på kveldstid. Jeg synes samtalen flyter bedre fra start om jeg sier navnet mitt når jeg tar telefonen. (Gjør det ikke med familie, venner og nære kolleger.)

Anonymkode: 8184a...880

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet du ikke hvem du ringer?😅

Endret av Stoltskeiv
  • Liker 2
Skrevet

Jeg presenterer meg alltid med navn, noe a la Hei, det er Anne. Sier aldri hallo, heller ikke til familie/venner. Da blir det noe a la hei, eller hei Petter; jeg vet også hvem som ringer.

Anonymkode: dd622...161

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...