Gå til innhold

Hvor lenge venter du med å fortelle dine voksne barn og andre familiemedlemmer om lottogevinst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vente til bursdag?
Lage fest og avsløre det da?
Ringe med en gang?
Hvor lenge hadde du klart å holde det hemmelig for de du skulle dele det med?

Anonymkode: 9e540...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringte med en gang😊 Vant 3,4 mill for mange år siden. Delte med pappa og broren min 

Anonymkode: 953b0...991

• Hjerte 5
Skrevet

Hadde nok ikke sagt noe med én gang, men hadde dratt redd til advokat for å fordele pengene rettferdig. ♥️ Så hadde jeg overrasket med noen goder, som reiser, nytt kjøkken til mine foreldre o.l., alt etter hvor stor premien var. Har ikke egne barn, men nieser og nevøer hadde fått mye.

Anonymkode: 8bd64...5f6

• Hjerte 1
Skrevet

Kunne nok måtte fortelle det ganske raskt. Men ville tatt en hvit løgn og nevnt andre premie, spesielt om det var uhorvelig mye penger.

Anonymkode: 4774f...cff

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri nevnt det til noen som helst. Er det noe jeg ikke vil ha i livet så er det folk som plutselig liker meg ekstra godt rett etter jeg har vunnet på lotto.

Anonymkode: d8724...7ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde aldri nevnt det til noen som helst. Er det noe jeg ikke vil ha i livet så er det folk som plutselig liker meg ekstra godt rett etter jeg har vunnet på lotto.

Anonymkode: d8724...7ef

Ikke engang nære familiemedlemmer som du uansett hadde planer om å dele gevinsten med?
Jeg personlig ville ikke sagt det til venner og bekjente, men de nærmeste er allerede klar over at jeg vil dele om jeg vinner.

Anonymkode: 9e540...19e

Skrevet

Jeg hadde sagt det til barna mine med en gang, de er 17 og 21 år. Men hadde nok brukt tid før jeg hadde fortalt det til andre. Men så kommer det jo helt an på hva man vinner. Vinner jeg 3 mill, så er det bare penger til meg og barna, og det er snakk om lite penger. Men vinner man 1 milliard så ville nok veldig mange forventet å få penger. Så jo større gevinst, jo lenger tid hadde det tatt før jeg hadde fortalt. Men med 3 mill, kunne jeg fortalt det med en gang. For da hadde ingen forventet å få noe.

Anonymkode: 8507d...dba

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min mann vant andrepremiepotten på vikinglotto for noen år siden på 32 millioner og vi har enda ikke rørt pengene eller nevnt noe til barna eller familien. Når det kommer til penger så er der beste alltid å aldri snakke om det.

Anonymkode: a0dbf...41d

Kommer man ikke automatisk inn på formuetoppen på skattelistene, så det er lett å finne ut?

I lokalavisa her kommer det alltid lister for hver kommune i fylket når skattelistene kommer ut.

• Liker 1
Skrevet

Alle småbeløpene er selvsagt ikke noe å nevne, men for 20 år siden vant jeg 5000 kr, og det ble fortalt til svigers og min mor 😂😂 Kom faktisk veldig godt med da de kom på konto, 🤪

Anonymkode: 6a3d9...cd4

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Hva med aldri?

Har bare dårlige erfaringer med å fortelle ex'er om ny arv og kraftig lønnsøkning i ny jobb. Noen takler ikke å være "i nærheten" av penger.

Anonymkode: b8df0...443

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde sagt det til barna mine med en gang, de er 17 og 21 år. Men hadde nok brukt tid før jeg hadde fortalt det til andre. Men så kommer det jo helt an på hva man vinner. Vinner jeg 3 mill, så er det bare penger til meg og barna, og det er snakk om lite penger. Men vinner man 1 milliard så ville nok veldig mange forventet å få penger. Så jo større gevinst, jo lenger tid hadde det tatt før jeg hadde fortalt. Men med 3 mill, kunne jeg fortalt det med en gang. For da hadde ingen forventet å få noe.

Anonymkode: 8507d...dba

Hadde jeg vunnet en milliard hadde det fortsatt bare vært familie som hadde fått.

En del til veldedighet hadde det blitt. Men ikke fettere eller kusiner som jeg uansett ikke har kontakt med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde delt det med mine nærmeste venner og familiemedlemer. Hadde vel ikke klart å holde nyheten hemmelig så lenge. Skjønner ikke poenget med å ikke fortelle det? Dere som holder tett, er dere redd for å bli ranet, eller hva? Man trenger da ikke gi penger til folk man uansett ikke hadde planer om å dele med bare fordi de spør eller maser. Det hadde vært mine penger. Jeg går da ikke rundt og ber om penger fra de jeg kjenner som har millioner på konto. 

Skrevet
Cornix skrev (7 minutter siden):

Man trenger da ikke gi penger til folk man uansett ikke hadde planer om å dele med bare fordi de spør eller maser.

Nei, selvfølgelig trenger man ikke det. Men man vet aldri hvem som blir sure og kan sette relasjonen i fare. 

Anonymkode: 1b77b...814

Skrevet

Å vinne 50 lapp er ikke mye fortelle om🤣🤣Hadde jeg vunnet mye hadde jeg nok bare sagt det til di nærmeste😊

Anonymkode: 13a6d...065

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, selvfølgelig trenger man ikke det. Men man vet aldri hvem som blir sure og kan sette relasjonen i fare. 

Anonymkode: 1b77b...814

Det er deres problem, ønsker de å sabotere et vennskap eller bekjentskap fordi de er misunnelig, så er ikke det  vennskapet/bekjentskapet verdt å holde på uansett. Oppegående folk lager ikke drama ut av at andre har mer penger enn en selv. 

Skrevet

Vannt 1000 kr for en uke siden, tror jeg har sakt det til alle jeg kjenner. Høyeste sum jeg noen gang har vunnet ^^. Virket ikke som noen forventet å få noe 😅.

Anonymkode: 4a00b...5d0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Min mann vant andrepremiepotten på vikinglotto for noen år siden på 32 millioner og vi har enda ikke rørt pengene eller nevnt noe til barna eller familien. Når det kommer til penger så er der beste alltid å aldri snakke om det.

I alle dager. Har dere bruk for så enormt mye penger dit alle skal en dag eller?

Anonymkode: c1285...483

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette høres veldig gjerrig ut. Hva skal dere med pengene som bare står der? Det er veldig mye godt dere kan gjøre for folk hvis dere uansett ikke skal ta i bruk pengene selv. Makan..

Anonymkode: 321dd...ea0

• Liker 3
Skrevet
6 hours ago, DelvisPresley said:

Kommer man ikke automatisk inn på formuetoppen på skattelistene, så det er lett å finne ut?

I lokalavisa her kommer det alltid lister for hver kommune i fylket når skattelistene kommer ut.

En av fordelene med å bo i en større by. Blir nok mange nysgjerrige hvis du plutselig går til topps på lista i en liten bygd. Dette med "formuetoppen" er et godt eksempel på at media misbruker åpne skattelister. Det har jo ingen som helst funksjon utover å fyre opp under misunnelse. Jeg hadde forøvrig ikke fortalt noen om lottogevinst, men har foreløpig ikke hatt det problemet. 

Anonymkode: 13bcf...e98

• Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg hadde latt være å si noe til noen som helst. 

Kjenner en som vant 5mill. Og alle vennene hans forsvant av misunnelse.  Fyren var akkurat den samme som før. Men plutselig var han både det ene og andre. Han hadde altid drømt om poche. Og kjøpte seg selvsagt det. Det var feil osv. Var på en fest med bardomscennene ans, o det var skremmende å høre all dritten de plutselig sa om han.

Han tok de med på tidenes fest. Men det var visst også galt. 

Så jeg lærte noe, vinner jeg store summer, så tror jeg at jeg kommer til å tie. 

Anonymkode: 5b5d3...507

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...