AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Det er så vondt. Tror jeg må kaste opp. Tårene triller. Vi har vært sammen siden jeg var 16 og han var 19. Vi har to jenter sammen, ei på 13 og ei på 15. Jeg hadde aldri sett for meg at vi skulle gå fra hverandre. Men nå er vi her. Jeg har elsket den mannen så høyt. Nå lurer jeg på om han noengang virkelig har elsket meg. To ganger har han sviktet meg. Ikke fysisk utroskap (tror jeg). Men emosjonelt. Den siste gangen for 3 år siden, og jeg vet at hun er i tankene hans fremdeles. Når vi krangler sier han så mye stygt til meg. Jeg sier sikkert stygge ting jeg også . Men nå får det være nok. I følge han burde vi skilt oss for mange år siden. Så nå går jeg. Nå er det nok. Og han er enig. Nå skal vi skilles. Når jeg tar opp ting i forholdet vårt så mener han jeg er urettferdig og at når jeg skal prate slikt tull , så skal vi skilles. Gifteringen har han nektet å bruke i et halvt år nå. Jeg må forandre meg og bli en bedre person før han tar ringen på igjen. Å med å forandre meg mener han at jeg skal godta alt , nikke og smile. Slutte å ta opp svikene han har gjort og fremdeles gjør. Så nå er det nok. Men så vondt det gjør. Jeg klarer ikke dette. Anonymkode: f0fdf...1be 2 30
Lzzy Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Føler med deg, trøsten er at det går over ❤️ men det tar tid. ALT skjer for en grunn, husk det! 1 5
Odine Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 Det er vondt først, men så omfavner du tilværelsen om ikke så veldig lenge. Det er ikke meningen at alt skal vare i livet. Tenk på livet som ulike kapitler. Kapittelet med far til barna dine er over, nå starter snart et nytt😀❤️ Dersom det går trått, så finn en god psykolog som kan hjelpe deg videre. 3 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Det er en utfordring å bli sammen så unge. Antagelig kjenner han på «siste sjanse»-følelsen. Var dette alt, osv. Skal han aldri oppleve å være med andre? Mange menn, og mange kvinner kommer dit… det høres ut som du gjør det rette, man kan ikke tvinge det fram. Men det er et stort tap for dere alle. Veldig trist, ts, men så gikk det slik. Du må få sørge, samtidig som du har mye liv igjen og fine ting vil skje. Anonymkode: 83740...004 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 Forstår han gott. Det er helvete å bo sammen med person som ikke klarer å se fremover og vil bare krangle om alt som har skjedd og aldri klarer å legge lokk på ting. En person som har ”super posisjon” i alle diskusjon, fordi den opplever seg alltid som den sårende part er umulig å bygge trygt forhold med. Anonymkode: 8eb81...541 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forstår han gott. Det er helvete å bo sammen med person som ikke klarer å se fremover og vil bare krangle om alt som har skjedd og aldri klarer å legge lokk på ting. En person som har ”super posisjon” i alle diskusjon, fordi den opplever seg alltid som den sårende part er umulig å bygge trygt forhold med. Anonymkode: 8eb81...541 Hva har dette med mitt innlegg å gjøre? Jeg forstod nok ikke helt hva du mente. Anonymkode: f0fdf...1be 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Skrevet 15. januar 2024 Du mener det er hans skyld alt sammen, han mener det er din skyld alt sammen. Begge nekter å lytte til hva den andre sier. Ingen eier beherskelse og stygge ord udveksles. Dere har aldri lært hvordan et sunt, voksent forhold fungerer. Anonymkode: 45bd6...b70 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Skrevet 15. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: En person som har ”super posisjon” i alle diskusjon, fordi den opplever seg alltid som den sårende part er umulig å bygge trygt forhold med. Anonymkode: 8eb81...541 Spot on. Anonymkode: 45bd6...b70 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #10 Skrevet 15. januar 2024 Handful skrev (54 minutter siden): For en drittsekk!!!! Hvordan? Jeg synes første post er en ganske vanlig, trist beskrivelse av hvordan forhold går til grunne. Ført i pennen av en av partene. Anonymkode: 5c60d...898
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #11 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har dette med mitt innlegg å gjøre? Jeg forstod nok ikke helt hva du mente. Anonymkode: f0fdf...1be Kanskje det er en del av problemet. Du er for opptatt å være i offerrollen at du ikke tenker på hvordan han har det. Fortell meg oppriktig, ts. Opplever du deg som den sårende part når det kommer til problemer dere har hatt i forholdet og behersker du tanken på at du er en del av problemer som oppstår i deres dynamikk? Anonymkode: 8eb81...541 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #12 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje det er en del av problemet. Du er for opptatt å være i offerrollen at du ikke tenker på hvordan han har det. Fortell meg oppriktig, ts. Opplever du deg som den sårende part når det kommer til problemer dere har hatt i forholdet og behersker du tanken på at du er en del av problemer som oppstår i deres dynamikk? Anonymkode: 8eb81...541 Hvordan er det min skyld at han har gått bak ryggen min å har hatt kontakt med andre damer? Ja, jeg er den sårende part. Jeg har aldri med viten og vilje såret mitt mann. Det kan ikke han si han ikke har gjort. Anonymkode: f0fdf...1be 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #13 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan er det min skyld at han har gått bak ryggen min å har hatt kontakt med andre damer? Ja, jeg er den sårende part. Jeg har aldri med viten og vilje såret mitt mann. Det kan ikke han si han ikke har gjort. Anonymkode: f0fdf...1be Når du opplever svik må du ta valg. Tilgi og gå videre eller kaste in håndkleet. Det ser ut som du er en av dem som har ”tilgitt” men med betingelser eller plan om å oppnå skjev maktbalanse i forholdet til din fordel. Dette gidder ingen mann med ryggrad å finne seg i. Det er ikke mulig å bo med en person som aldri gjør noe feil og når den gjør noe feil, går hen mange år bake i tid og peker på noe hen ble såret av. En egen tidsmaskin — super posisjon. Schrödingers katt — du har alltid rett. 🫠 Anonymkode: 8eb81...541 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #14 Skrevet 15. januar 2024 Uff... det høres ut som dere er i en veldig fastlåst posisjon her, klarer ikke å snakke sammen om tingene, forstår ikke hverandre. Høres nesten ut som dere forakter hverandre litt. Da er det kjørt. Kunne dere prøvd parterapi? Ikke nødvendigvis for å finne sammen igjen - det er like nyttig for å fasilitere et brudd. Dere må vel på familieverkontoret siden dere har barn tror jeg. Enormt livsomveltende, det vil ta tid å komme over - men du vil komme over det. Ta en dag av gangen. Fokuser på barna. En dag er du på andre siden av det og er glad for at det er over. Anonymkode: 18d3d...6d4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #15 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når du opplever svik må du ta valg. Tilgi og gå videre eller kaste in håndkleet. Det ser ut som du er en av dem som har ”tilgitt” men med betingelser eller plan om å oppnå skjev maktbalanse i forholdet til din fordel. Dette gidder ingen mann med ryggrad å finne seg i. Det er ikke mulig å bo med en person som aldri gjør noe feil og når den gjør noe feil, går hen mange år bake i tid og peker på noe hen ble såret av. En egen tidsmaskin — super posisjon. Schrödingers katt — du har alltid rett. 🫠 Anonymkode: 8eb81...541 Jeg tilga, han lovet null kontakt med den siste damen. Det har han brutt flere ganger, i håp om at jeg ikke skal finne ut. Men det er flere ting skjønner du. Jeg kan godt nevne noe som nettopp har skjedd, som gjør at jeg føler at det ikke er oss lenger. Vi fikk 3 uforutsette utgifter rett etter nyttår, bl.a reparasjon på bil, vannlekkasje og en ting til som har med huset å gjøre. Min svigermor synes vi hadde maks uflaks og dårlig start på det nye året så hun ville hjelpe til økonomisk. Overførte en relativt stor sum til min manns konto. Dette brukte han til to av tingene og da stod det igjen en del penger. Det siste skal vi fikse til sommeren. Han går da å kjøper seg noe til hobbyen sin , noe som koster flere tusen. Fordi det er HANS PENGER. Ikke våre, men hans. Rettferdig? Jeg vet det kommer et par store regninger snart, og barna trenger litt nytt vinterutsyr. Og det vi må fikse til sommeren koster noen tusen. Er det greit synes du? Anonymkode: f0fdf...1be 2
Nowayback Skrevet 15. januar 2024 #16 Skrevet 15. januar 2024 Handful skrev (3 timer siden): For en drittsekk!!!! Høres ikke ut som om mannen har vært utro rent fysisk, og følelser kan man ikke for. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #17 Skrevet 15. januar 2024 Om en stund kommer du til å blomste og nyte livet. Han har gjort sine valg og vil ikke ta konsekvensene av dette. Ønsker deg lykke til fremover, du klarer dette💜💜 Anonymkode: 09e76...818 1 1
PM75 Skrevet 15. januar 2024 #18 Skrevet 15. januar 2024 Hvorfor har han ikke tatt initiativ til skilsmisse når han sier at dere burde ha skilt dere for mange år siden? 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #19 Skrevet 15. januar 2024 DelvisPresley skrev (7 minutter siden): Høres ikke ut som om mannen har vært utro rent fysisk, og følelser kan man ikke for. Neida, men å mate en forelskelse mens du er gift er ikke riktig. Da må man ta et valg, kutte kontakten eller si i fra til kona hvordan ståa er. Ikke fortsette å skrive god morgen, god natt, sende hjerter, treffes bak ryggen på kona. Jeg synes i hvertfall ikke det er greit. Anonymkode: f0fdf...1be 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #20 Skrevet 15. januar 2024 PM75 skrev (1 minutt siden): Hvorfor har han ikke tatt initiativ til skilsmisse når han sier at dere burde ha skilt dere for mange år siden? Det spurte jeg han om. "Fordi vi har barn og er glad i hverandre" svarte han... Anonymkode: f0fdf...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå