AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Del Skrevet 14. januar 2024 Jeg har fylt 39 nå,har barn men ønsker en til. Jeg har hatt veldig mange kjemiske graviditeter mister når mensen skal komme,men siden jeg tester tidlig så får jeg svak positiv før mensen kommer. Er det noen håp i det hele tatt? Anonymkode: 9c8fe...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #2 Del Skrevet 15. januar 2024 Dette kan jo ingen her vite... Du må komme deg til gynekolog og få sjekket AMH og FSH. Som sier noe om mengde og kvalitet på egg du har igjen. Hvis verdiene tilsvarer "normalen" for en 39 åring, så er det selvfølgelig håp. Men for noen så er sjansen over lenge før. Umulig å vite før du sjekker deg... Anonymkode: 7a106...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Del Skrevet 15. januar 2024 prøv progresteron støtte Anonymkode: af1f1...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har fylt 39 nå,har barn men ønsker en til. Jeg har hatt veldig mange kjemiske graviditeter mister når mensen skal komme,men siden jeg tester tidlig så får jeg svak positiv før mensen kommer. Er det noen håp i det hele tatt? Anonymkode: 9c8fe...734 Er i litt i samme situasjon, men dessverre er jeg 42. Har opplevd tre kjemiske i fjor. Har lest om andre som har lyktes etter enda flere kjemiske. Det er bare å prøve, håper det går til slutt. Anonymkode: 2397e...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 15. januar 2024 #5 Del Skrevet 15. januar 2024 (endret) At du i det hele tatt klarer å bli gravid ville jeg sett på som positivt. At du får mange kjemiske er nok bare kroppen som avviser eggene fordi det er feil på dem. Når man er 39 år er det flere egg med kromosomfeil enn uten. Selvsagt er det masse håp for barn, det vil bare ta litt lengre tid pga din alder. Nå er spørsmålet om du vil fortsette å prøve naturlig eller prøve IVF eller involvere en lege for å se hva som kan gjøres. Uansett retning ville jeg gjort ting for å øke kvaliteten på eggene. Da kan man gjøre ting som f.eks å ta folat, q10, d-vitamin, omega3. Og man kan forbedre kostholdet. Studier har vist at kvinner som spiser helkorn og fisk og drikker lite melk og lite sukker, har lettere for å bli gravid. (Sagt helt enkelt) Endret 15. januar 2024 av Hjertefisk 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #6 Del Skrevet 15. januar 2024 Nå er jeg mye yngre enn deg, er 26, men har hatt fem kjemiske aborter og en MA. Er nå gravid i uke 9 ved hjelp av en haug med støttemedisiner som prednisolon, albyl e, klexane og progesteronstøtte. Prøvde først kun progesteronstøtte, men det hjalp ikke meg, men det er mange som har god effekt av det. For å få disse andre medisinene gikk jeg på privatklinikk og hadde et ivf forsøk Anonymkode: 7f74b...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #7 Del Skrevet 15. januar 2024 Takk for svar alle. Jeg har også lavt stoffskifte som er under kontroll. Amh var på 10,0 for noen måneder siden. Lh på 4 Anonymkode: 9c8fe...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #8 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er jeg mye yngre enn deg, er 26, men har hatt fem kjemiske aborter og en MA. Er nå gravid i uke 9 ved hjelp av en haug med støttemedisiner som prednisolon, albyl e, klexane og progesteronstøtte. Prøvde først kun progesteronstøtte, men det hjalp ikke meg, men det er mange som har god effekt av det. For å få disse andre medisinene gikk jeg på privatklinikk og hadde et ivf forsøk Anonymkode: 7f74b...349 Hva var grunnen til dine kjemiske? Anonymkode: 9c8fe...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #9 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette kan jo ingen her vite... Du må komme deg til gynekolog og få sjekket AMH og FSH. Som sier noe om mengde og kvalitet på egg du har igjen. Hvis verdiene tilsvarer "normalen" for en 39 åring, så er det selvfølgelig håp. Men for noen så er sjansen over lenge før. Umulig å vite før du sjekker deg... Anonymkode: 7a106...061 Den er på 10.0 amh og fsh på 13. Anonymkode: 9c8fe...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #10 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 0.15): Jeg har fylt 39 nå,har barn men ønsker en til. Jeg har hatt veldig mange kjemiske graviditeter mister når mensen skal komme,men siden jeg tester tidlig så får jeg svak positiv før mensen kommer. Er det noen håp i det hele tatt? Anonymkode: 9c8fe...734 Jeg måtte ha progesteronstøtte, da var det slutt på de kjemiske. Ring en gynekolog Kan være en enkel sak å ordne. Anonymkode: a59e7...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #11 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 10.00): Er i litt i samme situasjon, men dessverre er jeg 42. Har opplevd tre kjemiske i fjor. Har lest om andre som har lyktes etter enda flere kjemiske. Det er bare å prøve, håper det går til slutt. Anonymkode: 2397e...73f Litt sent å begynne tenke på barn i eldre år.. Og egoistisk mot barn som får veldig gamle foreldre å slite med. Det sier "jeg" som hadde gamle foreldre som var 40 når de fikk barn og som hadde mor som døde tidlig i 60 årene mens jeg bare var 20 år og stod helt alene i verden når jeg trengte foreldres støtte, trøst og hjelp til å klare livet. Veldig sårt og tøft når man er så ung. Misunner veldig de som har foreldre i livet enda de er "gamle" i 50 årene. Nei hadde jeg kunnet velge så skulle jeg fått utdelt litt yngre foreldre. Anonymkode: 3201a...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #12 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 15.1.2024 den 11.50): Hva var grunnen til dine kjemiske? Anonymkode: 9c8fe...734 De fant aldri ut hvorfor. Tror selv det var immunologisk da jeg har flere autoimmune sykdommer, og hver gang før jeg aborterte fikk jeg eksemutbrudd i ansiktet Anonymkode: 7f74b...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #13 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt sent å begynne tenke på barn i eldre år.. Og egoistisk mot barn som får veldig gamle foreldre å slite med. Det sier "jeg" som hadde gamle foreldre som var 40 når de fikk barn og som hadde mor som døde tidlig i 60 årene mens jeg bare var 20 år og stod helt alene i verden når jeg trengte foreldres støtte, trøst og hjelp til å klare livet. Veldig sårt og tøft når man er så ung. Misunner veldig de som har foreldre i livet enda de er "gamle" i 50 årene. Nei hadde jeg kunnet velge så skulle jeg fått utdelt litt yngre foreldre. Anonymkode: 3201a...ad0 for et ufyselig og trangsynt innlegg. Anonymkode: 2397e...73f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #14 Del Skrevet 16. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt sent å begynne tenke på barn i eldre år.. Og egoistisk mot barn som får veldig gamle foreldre å slite med. Det sier "jeg" som hadde gamle foreldre som var 40 når de fikk barn og som hadde mor som døde tidlig i 60 årene mens jeg bare var 20 år og stod helt alene i verden når jeg trengte foreldres støtte, trøst og hjelp til å klare livet. Veldig sårt og tøft når man er så ung. Misunner veldig de som har foreldre i livet enda de er "gamle" i 50 årene. Nei hadde jeg kunnet velge så skulle jeg fått utdelt litt yngre foreldre. Anonymkode: 3201a...ad0 Og ps: Mamma var "bare" 30 da jeg ble født, men hun døde som 69--åring. Med din innstilling er det kanskje ikke så rart du ble "alene i verden" da moren din døde. Jeg hadde egen familie, jobb, kollegaer - ja, et liv rett og slett. Kan ikke klenge deg på foreldrene for støtte når du er voksen, uansett om du er 20, 30 eller 50. Voks opp. Anonymkode: 2397e...73f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Del Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.1.2024 den 14.52): Litt sent å begynne tenke på barn i eldre år.. Og egoistisk mot barn som får veldig gamle foreldre å slite med. Det sier "jeg" som hadde gamle foreldre som var 40 når de fikk barn og som hadde mor som døde tidlig i 60 årene mens jeg bare var 20 år og stod helt alene i verden når jeg trengte foreldres støtte, trøst og hjelp til å klare livet. Veldig sårt og tøft når man er så ung. Misunner veldig de som har foreldre i livet enda de er "gamle" i 50 årene. Nei hadde jeg kunnet velge så skulle jeg fått utdelt litt yngre foreldre. Anonymkode: 3201a...ad0 Å skylde på foreldre som kan dø er det tåpeligste argument ever. INGEN har garantier for hvor lenge de skal leve. Ingen. Folk dør i ALLE aldre. Snittalderen er høyere enn å dø tidlig i 60-årene som din mor. At hun døde i 60-årene er ikke gjennomsnittet. Hun kunne like gjerne dødd som 45 åring. Eller 105. Du var i 20 årene og uansett voksen. Selvfølgelig føler du deg alene, men tro meg, det ville du følt om du var 50 også. Inni oss er vi de samme. Det er barn som mister mødrene når de er små. Selv om mødrene var unge når de fikk de. Og motsatt. selv er jeg i 40 årene og har foreldre som nå er snart 90. De fikk altså meg sent, men de er usedvanlig friske og oppegående. Men JA de kommer til å dø. Og JA jeg vil synes det er helt jævlig selv om jeg er i 40-årene. Nok minst like jævlig om jeg var 20. eller 60. Jeg er bare meg, og jeg skulle ønske de aldri døde. Men jeg har venninner med yngre foreldre som allerede er døde. Å få barn mtp når man skal dø er bare dumt å tenke på. Ingen kjenner morgendagen. Ingen. Og jeg tenker både du og jeg er evig takknemlig for at våre eldre foreldre gav oss selve livet. Vi er heldige. Anonymkode: d9034...5f3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå