Gå til innhold

24 uker på vei med tredje barnet, og veldig mye aktivitet nedover… vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften tilsier!

har siste to ukene hatt veldig mye nedpress og kynnere, og i dag er det utrolig mye aktivitet nedover. Det stikker mye i mormunnen min, og jeg kjenner det er mye «kravling» der nede. Noen som har erfaringer rundt dette? Kjenner jeg begynner å bli noe nervøs for om babyen vil ut..

Anonymkode: d43a6...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen uker føltes ut som om babyen skulle bare falle ut, og andre var det rolig. Mye aktivitet og murring er heldigvis ikke noen tegn på at en fødsel er igang :) Hvis du får sterke smerter, vannet går eller du kjenner lite liv (men uke 24 er det ikke alltid man kjenner så mye og så mye mønster), ring føden heller en gang for mye. 

Anonymkode: 4c011...1ee

Skrevet

vanligvis kreves det nok rier for at man skal snakke om fødsel.
Men ring føden og spør, skader jo ikke. Sjelden babyen bare plopper ut uten rier på noe vis tror jeg.
Selv om det kan føles sånn ut når de romsterer nedi der! Kjente det mye bedre med nr to, så kan bare tenke meg nr tre, når det helt sikkert er strukket og tøyd så det blir god plass for å presse nedover der. Grøss, husker følelsen... ring føden for å konferere med de med kompetanse :) 

Anonymkode: ff7b5...5d5

Skrevet

Sånn hadde jeg det hele tredje trimester med nr 2. masse nedpress og kynnere og alt mulig annet og jeg var bombesikker på at han kom til å komme tidligere enn førstemann, men neida, han kom en uke senere (på termindato). :D Så det trenger altså ikke ha noe å si. :) 

Skrevet
On 1/14/2024 at 11:13 PM, AnonymBruker said:

Som overskriften tilsier!

har siste to ukene hatt veldig mye nedpress og kynnere, og i dag er det utrolig mye aktivitet nedover. Det stikker mye i mormunnen min, og jeg kjenner det er mye «kravling» der nede. Noen som har erfaringer rundt dette? Kjenner jeg begynner å bli noe nervøs for om babyen vil ut..

Anonymkode: d43a6...b71

Det var helt forferdelig en periode. Jeg var sikker på at det kom en hånd eller fot ut, og jeg hadde så mye kynnere. Nedpresset var likevel verst. På det verste føltes det ut som en kniv oppi der. Men det var mer kontinuerlige kramper; ikke rier :) Du merker om riene starter vil jeg si. Hvordan er aktivitet fra baby?

Anonymkode: 4c011...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...