Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde svigers til å passe barn i helga. Hun er glad i å vaske, og spurte forsåvidt om hva hun skulle gjøre. Jeg sa hun kan gjerne brette klærne og moppe over gulv. 

Når vi kommer hjem er typ huset rundvasket. Greit nok, men jeg føler det som vel invaderende. Hun har i tillegg ryddet på «roteloftet» vårt som de vet vi skal pusse opp. Jeg hater at andre rydder i tingene mine. Vi har ikke et så skittent hus. 
I tillegg har de invitert svoger og barnebarn for å ligge over, og det liker jeg ikke. Svoger bor 1 min unna foreldre og han bør klare seg uten de en helg. 
Jeg vil faktisk være hjemme når huset er fullt og det sa jeg. De ble litt fornærmet. Mulig det var frekt av meg… Men jeg synes de kan spørre. 

Anonymkode: 87fa9...bf0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Ikke åpne skap, ikke rør noe.

Dersom noen hadde bodd her en helg for å passe våre barn, noe som er uaktuelt, hadde jeg vært nødt til å lempe på disse reglene.

De ville da kunnet sette på oppvaskmaskin og vaskemaskin. Finne mat, vaskemidler og kjøkkenutstyr.  Kunne støvsuge og vaske stue/kjøkken.

Andre på overnatting må avklares. Dagsbesøk ok, de må delvis kunne leve som hjemme.

Anonymkode: b8fba...a8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingenting. Ikke åpne skap, ikke rør noe.

Dersom noen hadde bodd her en helg for å passe våre barn, noe som er uaktuelt, hadde jeg vært nødt til å lempe på disse reglene.

De ville da kunnet sette på oppvaskmaskin og vaskemaskin. Finne mat, vaskemidler og kjøkkenutstyr.  Kunne støvsuge og vaske stue/kjøkken.

Andre på overnatting må avklares. Dagsbesøk ok, de må delvis kunne leve som hjemme.

Anonymkode: b8fba...a8d

Ja dagsbesøk er ok-enig. Men ikke overnatting som nå. De har hatt 6 ekstra på besøk. 
Og det å gå og rydde på den måten i andre sine hjem synes jeg ikke noe om. Det lå slik av en grunn. Den ene kommoden er sprukket fordi hun har dratt den frem og liksom..

Skrevet

Enda en ting jeg oppdaget.. vi har loft med et sånn «innhuk» som jeg har tømt og satt på gulvet på loftet (som ikke brukes) for at det skal bæres ned for sortering og kasting. Nå har hun ryddet alt inn igjen.. 

Jeg kan ikke ha det slik, hun kan ikke passe barna da. Det må gå an å høre. Hun har vasket alle rom, i hyller og slikt, når jeg sa det er greit å moppe over gulv og brette klær. Hun har invitert inn folk på overnatting. Det er mitt hus, jeg klikker snart!!

• Hjerte 2
Skrevet

I andres hus kunne jeg hjulpet barna å rydde opp leker feks. Enten i samarbeid med barna, ellers bare ryddet opp av gulvet om det var oppbevaring der. Brette pledd og dunke pynteputer hadde jeg gjort.
Og kjenner jeg noen godt kunne jeg satt inni oppvaskmaskinen og evt brettet kle som lå fremme, men bare lagt de i stabler. Ikke gått inn på private rom for å legge på plass.

Anonymkode: 277fc...1c6

Skrevet

I mitt hus får folk føle seg som hjemme😊 Ta seg mat og drikke, dusje, ettermuddagshvil osv. Og er jeg borte må de mer enn gjerne vaske rundt, ha gjester på besøk osv. Jeg er ikke fin på det😊

Anonymkode: a6a20...f96

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I mitt hus får folk føle seg som hjemme😊 Ta seg mat og drikke, dusje, ettermuddagshvil osv. Og er jeg borte må de mer enn gjerne vaske rundt, ha gjester på besøk osv. Jeg er ikke fin på det😊

Anonymkode: a6a20...f96

Flytte på tingene dine også? Rundvaske og be inn til overnatting? 

Skrevet

Få svigermor til å komme og bære tingene ut igjen....

Sånn ellers er jeg enig med deg i at det der ble voldsomt. En ting er å rydde rot som oppstår mens de er der, altså rydde etter seg selv og barna. Men ikke noe mer enn det.

Anonymkode: 21cab...336

Skrevet

Trolletråd. Hun akulle passe  barn. Dessuten rundvask ..... det tar mye tid

Anonymkode: 842f3...1a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trolletråd. Hun akulle passe  barn. Dessuten rundvask ..... det tar mye tid

Anonymkode: 842f3...1a9

Dessverre. Skulle ønske. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Få svigermor til å komme og bære tingene ut igjen....

Sånn ellers er jeg enig med deg i at det der ble voldsomt. En ting er å rydde rot som oppstår mens de er der, altså rydde etter seg selv og barna. Men ikke noe mer enn det.

Anonymkode: 21cab...336

Nei er min mening også. Hun gjør nok alt i beste mening, men når jeg har sagt hva jeg mener så bør det respekteres. Hun spurte jo hva jeg vil, og jeg svarte.,.

Skrevet

Wow, er det mulig å være så utakknemlig? Vil tro de aldri mer gidder å passe avkommene dine etter dette, og det fortjener du.

Anonymkode: 4e746...7e1

• Liker 2
Skrevet

Invitere andre på besøk er definitivt ikke innafor. Hvis man begynner å rydde tilbake ting som er satt ut for kasting, får man sette det frem igjen. 

Anonymkode: 55d7b...945

Skrevet

Jeg ville følt meg veldig innvadert, men tenker hun mente godt. Kanskje verdt å ta en prat med henne, så ikke hun blir snurt fordi hun føler du var utakknemlig, mens du på din side føler deg overtrampet. 

Det er jo gull verdt å ha gode mennesker rundt deg som vil hjelpe til og som har en plass i barnas liv, så tenker det er verdt en litt ubehagelig samtale for å forklare dine grenser her.

Anonymkode: f1bde...04f

Skrevet

Ja det er veldig snilt ment alt og hun er jo så god. 
Likevel føles det invaderende ja. Tanken på st hun stuker på plass alt som jeg har ryddet ut… At hun inviterer til «full fest» hjem til oss..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enda en ting jeg oppdaget.. vi har loft med et sånn «innhuk» som jeg har tømt og satt på gulvet på loftet (som ikke brukes) for at det skal bæres ned for sortering og kasting. Nå har hun ryddet alt inn igjen.. 

Jeg kan ikke ha det slik, hun kan ikke passe barna da. Det må gå an å høre. Hun har vasket alle rom, i hyller og slikt, når jeg sa det er greit å moppe over gulv og brette klær. Hun har invitert inn folk på overnatting. Det er mitt hus, jeg klikker snart!!

Da hadde jeg sagt ; jaja, men da kan du få andre til å passe barn når det jeg gjør blir så mislikt. DITT valg det. 

Anonymkode: 5b248...986

Gjest Kalsberg92
Skrevet

Kan dem komme å rydde hos meg også?

Skrevet
Kalsberg92 skrev (12 timer siden):

Kan dem komme å rydde hos meg også?

Ja, det kan hun nok😅

Man er forskjellig på hva man liker ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...