AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Følte jeg kastet bort en fin sommer ifjor. Ikke misforstå, men endte på fest med en gjeng gang på gang som ikke er av min interesse. Flere av de klarte jeg ikke å kommunisere med ei gang. Han ene der er etter meg hele tiden som gjør at jeg ikke treffer de riktige folkene. Føler jeg har noe i meg som bærer på litt usikkerhet, jeg er for snill og naiv. Jeg føler noe sier meg at jeg må bli tøffere, stå for egne valg, være litt mer bastant. Kan jeg endre meg til det bedre men samtidig beholde min jeg? Jeg er singel på 3 året og vil så inderlig finne mannen i livet. Jeg er så lei av å ikke finne den riktige...😑 er 36 Anonymkode: 84eb1...64c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Dette kan du ordne opp i lett. Mange blander dette med å være snill med grensesetting. Det å passe på seg selv, sette grenser og kommunisere tydelig har absolutt ingenting med om du er snill eller ikke å gjøre. (repeter gjerne denne setningen 10 ganger) Tvert i mot kan grensesetting tydeliggjøre hvor snill du er og få folk til å sette pris på det. For nå tipper jeg folk tar deg for gitt og i så fall tenker de ikke over at du er snill. - Bare en selvfølgelighet. (bare en antagelse) Ved å ikke sette grenser, velge bevisst hvem du bruker tid på men la deg styre av andre er du ikke snill mot deg selv. Til slutt blir du sliten og frustrert og da er du ikke til glede for andre heller. Dessverre er det mange som innser at de er for godtroende og dumsnille og begynner å kompensere for det ved å være rasshøl og sær. Det er ikke løsningen. Du må tenke igjennom grensesetting din. Hvis folk vil ha deg med på ting du ikke vil, så er det lov å kjenne på det og selv bestemme om du allikevel skal være raus og bli med eller om du sier "Takk, men i dag er jeg ikke klar for dette". Hvis folk blir misfornøyd med svaret ditt og begynner å kverulere på det, må du bare vennlig parkere den samtalen med at de må respektere det og ikke presse deg. For all del, ikke begynn og forklare og forsvare deg. Bare vær vennlig men bestemt. Be om forståelse og respekt for det du sier. Venner vil gjøre det. Andre vil fortsette å presse deg. Dermed vet du hvem som er hvem. Folk som ikke er venn med deg men bare tenker på seg selv kan du med god samvittighet ignorere. Gjør ting på dine premisser. Dette var bare ett eksempel, men forhåpentligvis illustrerende for hvordan du br tenke. Når det gjelder spørsmålet ditt er svaret delvis ja. Ved å bli bedre på grensesetting, blir du tryggere på deg selv og det blir lettere å styre livet ditt i riktig retning. Du vil også bli mer interessant for den rette mannen og mer avskrekkende for menn som liker å utnytte sårbare damer. Anonymkode: ac792...bc4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette kan du ordne opp i lett. Mange blander dette med å være snill med grensesetting. Det å passe på seg selv, sette grenser og kommunisere tydelig har absolutt ingenting med om du er snill eller ikke å gjøre. (repeter gjerne denne setningen 10 ganger) Tvert i mot kan grensesetting tydeliggjøre hvor snill du er og få folk til å sette pris på det. For nå tipper jeg folk tar deg for gitt og i så fall tenker de ikke over at du er snill. - Bare en selvfølgelighet. (bare en antagelse) Ved å ikke sette grenser, velge bevisst hvem du bruker tid på men la deg styre av andre er du ikke snill mot deg selv. Til slutt blir du sliten og frustrert og da er du ikke til glede for andre heller. Dessverre er det mange som innser at de er for godtroende og dumsnille og begynner å kompensere for det ved å være rasshøl og sær. Det er ikke løsningen. Du må tenke igjennom grensesetting din. Hvis folk vil ha deg med på ting du ikke vil, så er det lov å kjenne på det og selv bestemme om du allikevel skal være raus og bli med eller om du sier "Takk, men i dag er jeg ikke klar for dette". Hvis folk blir misfornøyd med svaret ditt og begynner å kverulere på det, må du bare vennlig parkere den samtalen med at de må respektere det og ikke presse deg. For all del, ikke begynn og forklare og forsvare deg. Bare vær vennlig men bestemt. Be om forståelse og respekt for det du sier. Venner vil gjøre det. Andre vil fortsette å presse deg. Dermed vet du hvem som er hvem. Folk som ikke er venn med deg men bare tenker på seg selv kan du med god samvittighet ignorere. Gjør ting på dine premisser. Dette var bare ett eksempel, men forhåpentligvis illustrerende for hvordan du br tenke. Når det gjelder spørsmålet ditt er svaret delvis ja. Ved å bli bedre på grensesetting, blir du tryggere på deg selv og det blir lettere å styre livet ditt i riktig retning. Du vil også bli mer interessant for den rette mannen og mer avskrekkende for menn som liker å utnytte sårbare damer. Anonymkode: ac792...bc4 Takk❤️ høres jeg helt idiotisk ut når jeg sier at jeg ikke skal på fest med samme gjengen som ifjor til sommeren? Jeg orker ikke disse folkene jeg var med. De ga meg ingenting, pratet omtrent ikke til meg, han ene var stusselig og rar. Jeg kan ikke bare bli med de folkene fordi han ene liker meg, han prøver virkelig å få meg med hver gang. Jeg har lånt bil av han å følt på å være snill tilbake. Nå må jeg bare trekke meg bort fra han. Jeg må finne nye personer i livet mitt... Anonymkode: 84eb1...64c 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Jeg er snill. Men har høyt selvbilde og bein i nesa. Jeg har klare grenser, aksepterer ikke bullshit og kaster ikke bort tid på mennesker som ikke gir meg noe. En kan være snill og omsorgsfull uten å være en dørmatte.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Følte jeg kastet bort en fin sommer ifjor. Ikke misforstå, men endte på fest med en gjeng gang på gang som ikke er av min interesse. Flere av de klarte jeg ikke å kommunisere med ei gang. Han ene der er etter meg hele tiden som gjør at jeg ikke treffer de riktige folkene. Føler jeg har noe i meg som bærer på litt usikkerhet, jeg er for snill og naiv. Jeg føler noe sier meg at jeg må bli tøffere, stå for egne valg, være litt mer bastant. Kan jeg endre meg til det bedre men samtidig beholde min jeg? Jeg er singel på 3 året og vil så inderlig finne mannen i livet. Jeg er så lei av å ikke finne den riktige...😑 er 36 Anonymkode: 84eb1...64c Du kommer ikke til å finne mannen i ditt liv uten å finne deg selv først. Hvor skal du lete etter deg selv? I deg selv, ved å tilbringe tid med deg selv. Snakk med deg selv om hvordan du har det, eller aller helst snakk med en coach, mentor eller psykolog om hvordan du har det. Men ønsker du ikke det, kan du fint benytte speil teknikken. Du steller deg selv forran speilet og spør deg selv om hvordan du har det, hva du drømmer om, hva du ønsker deg at skal endre seg i livet ditt, hva du trives med, hva du ikke trives med. Så må du gi deg selv tillatelse til å gå etter det som føles rett for deg. Kanskje finner du ut at du selvsaboterer og da må du spørre deg selv om hvorfor du gjør det, og finne årsaken til det. Slik at du kan slutte å gjøre det. Det kan være en lang vei å gå, og mye indre og mental jobb om må gjøres, men er det å dele livet med noen et ønske du har må den jobben gjøres. Ingen kan få et velfungerende forhold uten å kjenne seg selv godt og være ærlig om hvem de er. Anonymkode: 6d54e...218 1 1
Kaiehuset Skrevet 15. januar 2024 #6 Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Føler jeg har noe i meg som bærer på litt usikkerhet, jeg er for snill og naiv. Jeg føler noe sier meg at jeg må bli tøffere, stå for egne valg, være litt mer bastant. Kan jeg endre meg til det bedre men samtidig beholde min jeg? Dette er veldig bra det du skriver. Skriv dette ned et sted. I en notatbok eller noe. Som et mål å jobbe med. Du kan skrive hver uke eller mnd hvordan det går og senere se tilbake på utviklingen din. Det er alltid smart å lære ferdigheter. Personlige ferdigheter og sosiale ferdigheter. Dette øker kvaliteten. Av deg selv og sosiale kontakter. Du kan lese om det i bøker eller på internett. Det er kurs du kan ta. Kanskje kan du gjøre det sammen med noen, hvis du vil det. Lykke til! 1
Fjellmannover190 Skrevet 15. januar 2024 #7 Skrevet 15. januar 2024 Tenker at om du skal ha tak i de mennene som ikke bare vil leke rundt, så må du være klar til å få kritiske spørsmål, må stille kritiske spørsmål og være litt på. Jeg har møtt noen jenter som bare er snille og greie, og vil helst bare være ja-damer som vil mene det samme som meg. Det er for meg helt uaktuelt, da jeg jaktet etter noen med ben i nesa og som jeg ikke må trekke med meg rundt i et forhold. Mann i 40 årene fra over 20 år langt forhold som tok slutt og på vei inn i sin tredje måned med ny dame med bein i nesa! 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå