Kristin70 Skrevet 15. januar 2024 #21 Del Skrevet 15. januar 2024 Postitive folk liker jeg, men stikkordet her er "overdreven" - det ligger i selve ordet "ovedrive" at du tar det for langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #22 Del Skrevet 15. januar 2024 Da må du bare unngå dem. Å være positiv i en ufattelig tragisk verden er en gave, så ikke våg å dra dem ned. Anonymkode: 6d346...256 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #23 Del Skrevet 15. januar 2024 Kristin70 skrev (2 minutter siden): Postitive folk liker jeg, men stikkordet her er "overdreven" - det ligger i selve ordet "ovedrive" at du tar det for langt. Overdrevent ifølge din subjektive formening. De må få være glade om de er glade. Anonymkode: 6d346...256 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kalsberg92 Skrevet 15. januar 2024 #24 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg sliter å stole på dem, er som om de spiller et spill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 15. januar 2024 #25 Del Skrevet 15. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Overdrevent ifølge din subjektive formening. De må få være glade om de er glade. Anonymkode: 6d346...256 Ordet overdrevent har en betydning, det betyr mer enn nødvendig. At folk er glade er veldig bra, og de må gjerne være gladere enn meg, men når det er ovedrevent er det påtatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #26 Del Skrevet 15. januar 2024 Det er like unormalt å være konstant positiv som konstant negativ. Det normale er å være begge delene. Anonymkode: 82857...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #27 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er like unormalt å være konstant positiv som konstant negativ. Det normale er å være begge delene. Anonymkode: 82857...ccb Ja. Det er noe man sliter med om man er overdrevent positiv eller konstant negativ. Anonymkode: 2a41d...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #28 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg liker de som har en positiv innstilling. De som klarer å se det fine i de små tingene. De som klarer å se fremover og finne et anker i en tung situasjon. Det betyr ikke de er hverken glade eller lykkelige hele tiden, de smiler heller ikke alltid, men de finner glede og lykke i livet. Hun ene jeg kjenner, som også gir de beste rådene, har vært gjennom mye- kronisk sykdom, psykiske lidelser og mer, et tyngre liv, men hun kan glede seg over snøfnugg om vinteren og marihøner på sommeren, og det får meg til å sette mer pris på ting. Vi stresser unødvendig med alt i hverdagen, og tilegner for stor verdi til unødvendige ting som gjør oss lei oss og nedfor! Anonymkode: 5e9e3...343 Ja det er en sunn form for positivitet. Det vi refererer til er den usunne formen den som er ment positiv men som ikke er. Den positiviteten er bare overfladisk. Anonymkode: 92087...fd7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #29 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg liker ikke overdrivelse...liker nok best realistiske mennesker. Negative er heller ikke noe særlig. Anonymkode: 22ad7...947 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #30 Del Skrevet 15. januar 2024 Bra med positive folk, men de man gjerne ikke liker er de som stadig er på andre om å bli mer positive. "Nå må du smile litt", "tenk positivt", "vær blid". Selv er jeg en som ofte feilaktig blir tatt for å være negativ og pessimist. Jeg må stadig passe på hva jeg sier for at det ikke skal tolkes negativt. Men hvor positivt tenker egentlig en som tror andre er sure når de egentlig er i godt humør? Anonymkode: e26ae...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #31 Del Skrevet 15. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bra med positive folk, men de man gjerne ikke liker er de som stadig er på andre om å bli mer positive. "Nå må du smile litt", "tenk positivt", "vær blid". Selv er jeg en som ofte feilaktig blir tatt for å være negativ og pessimist. Jeg må stadig passe på hva jeg sier for at det ikke skal tolkes negativt. Men hvor positivt tenker egentlig en som tror andre er sure når de egentlig er i godt humør? Anonymkode: e26ae...bfd Den var dyp. kan bli mye overfladisk dømming. Når jeg er genuint glad og smiler blir jeg dømt i å være sur av disse overdrevent storsmilte folka som er sur selv som oftest, fordi jeg er født med en munn som går nedover når jeg smiler. Men må begynne å se folk i øynene for å forstå om dem er glad eller ikke ikke om munnen smiler. Anonymkode: 92087...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #32 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg er ei sånn som er irriterende posetiv.. grunnen er at jeg ikke hadde en god barn/ungdomstid, verken hjemme eller ute. Ble mye sittende hjemme og lete etter posetive ting. «Jajaja, fikk en lusing av mamma og pappa kalte meg idiot, ikke mere brød igjen, venninna mi kom ikke på besøk som hun sa hun skulle, MEN boka er bra og katten fiiin! Smiil! Jeg måtte lete etter posetive ting for å holde ut. Altså posetiviteten dekka over negative ting. Jeg (og sikkert flere overdrevne posetive mennesker) overreagere når noe trist sjer, foreksempel begravelser, andres sykdom, andres tap, da knekker man helt sammen. Eller når noen lytter og spør hvordan har du det på en måte hvor mann skjønner at personen som spør virkelig mener det. Da går jeg alltid på en smell. Da må man, på en måte forholde seg til virkligheten på en annen måte, den reelle virkeligheten. Vet ikke hvordan jeg skal forklare meg. Men det jeg vil frem til, er at det kan skjule seg mye bak overdreven posetivitet. Jeg blir ekstra stressa og enda mer posetiv når jeg ser andre blir irriterte på meg. Spør heller hvordan de har det, og men det, på ordentlig. Er ikke meninga å irritere og tappe folk for energi. Kanskje jeg snakket meg helt utpå viddene, men vil bare gi dere en «irriterende posetiv persons forklaring» Anonymkode: 0767e...e44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #33 Del Skrevet 15. januar 2024 47 minutter siden, AnonymBruker said: Den var dyp. kan bli mye overfladisk dømming. Når jeg er genuint glad og smiler blir jeg dømt i å være sur av disse overdrevent storsmilte folka som er sur selv som oftest, fordi jeg er født med en munn som går nedover når jeg smiler. Men må begynne å se folk i øynene for å forstå om dem er glad eller ikke ikke om munnen smiler. Anonymkode: 92087...fd7 Ja vi er en del som har det sånn. Mange ser på seg selv som veldig positive tenkere, men det er jo egentlig ikke positivt å si til andre "nå må du ikke være så sur!" Det er faktisk ganske uhøflig, når man tenker etter. Anonymkode: e26ae...bfd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå