AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Hei.. jeg har en del depressive tanker som jeg føler går mer og mer utover hverdagen min. Noen ganger tar jeg dumme valg pga de kjipe tankene og nå har jeg ikke vært på jobb på en uke. Jeg vurderer å gå tilbake til eksen selvom vi ikke er så bra for hverandre så vi er to, eller gi barna til ham fordi jeg føler meg udugelig, pluss en haug av andre ting . Dette er bare følelser, og jeg vet jo at tankene enten forandrer seg eller går over, men føler ofte det blir mer og mer nå og jeg er sliten og jeg skulle ønske jeg var mer flat og rasjonell og tok valg basert på fornuft og ikke la følelsene styre noe eller påvirke meg. Barna blir fulgt opp, og de får det de trenger av kjærlighet og omsorg, men innerst inne akkurat nå - vil jeg reise vekk Jeg skulle ønske jeg klarte å holde maska. Skal til legen i morgen å spørre om råd, men pga situasjonen min skulle jeg ønske det var en quick fix. Er det innafor å be om anti depressiva i samarbeid med oppfølging av lege? Av erfaring vet jeg å gå til psykolog gjør vondt verre. Anonymkode: 1064b...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Har noen noe råd? Anonymkode: 1064b...8eb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Å gå til psykolog er jo ikke bare en ting. Det finnes sikkert mer enn 10 forskjellige behandlingsmetoder, dessuten handler det mye om personlig kjemi og timing, ikke minst. Og hva med f.eks. kommunens lavterskeltilbud? Prest? Det må ikke være behandling i den forstand, men noen som kan lytte, være på ditt lag og støtte deg. Flott at du skal til legen og selvfølgelig er det innafor å spørre om å få prøve antidepressiva. Håper likevel at legen tar seg tid til å undersøke deg ordentlig. Anonymkode: 6d9e3...646 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å gå til psykolog er jo ikke bare en ting. Det finnes sikkert mer enn 10 forskjellige behandlingsmetoder, dessuten handler det mye om personlig kjemi og timing, ikke minst. Og hva med f.eks. kommunens lavterskeltilbud? Prest? Det må ikke være behandling i den forstand, men noen som kan lytte, være på ditt lag og støtte deg. Flott at du skal til legen og selvfølgelig er det innafor å spørre om å få prøve antidepressiva. Håper likevel at legen tar seg tid til å undersøke deg ordentlig. Anonymkode: 6d9e3...646 Sant som du sier, må ikke være behandling. Jeg føler meg ofte verre etter å ha delt med noen,selvom jeg stoler på dem. Hater at andre vet noe om meg, for da føler jeg meg stemplet liksom.. jeg vil gjerne snakke med en religiøs person, for det hjelper meg mye, og jeg vet i min trosretning har de noe for kvinner som jeg kanskje kan høre med.. Har ei venninne som jeg synes er god å snakke med, men jeg har ikke delt noe med henne heller fordi jeg skammer meg så .. Vil jo selvfølgelig at legen skal finne ut hva som er galt og gi riktig behandling deretter, men aner jo ikke hvor lang tid det vil ta.. Anonymkode: 1064b...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå