AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Jeg og samboer har et dilemma som tærer på oss. Vi bor i en rimelig liten bygd som vi begge har vokst opp i, som ligger i Nord-Norge. Vi har fast jobb her begge to og foreldre + hans søsken bor her. I tillegg har vi selvsagt mange bekjente, men ikke så mange nære venner her da de fleste ikke bor her. Vi antar likevel at mange blir å flytte hit på sikt. Vi har tenkt på å kjøpe bolig her da det hadde vært veldig gunstig økonomisk, men da må vi samtidig bestemme oss for å bli her en god stund, noe som er skummelt. Det føles ut som en big commitment. Vi er unge og barnløse begge to, og har tenkt at vi kanskje bør dra ut å «leve litt» og ikke bare bli her resten av livet. Bygda kan jo være kjedelig 😅 Samtidig er det et stort steg å ta og vi er redde gresset ikke er så mye grønnere på andre siden. Hovedgreia som stopper oss er vel egentlig alt styret med å flytte, men også tanken på at vi uansett blir å måtte reise årlig til nord for å besøke familie. Det er dyrt og tidkrevende å reise hit.. Nei huff, dette er vanskelig. Har dere noen tanker eller tips? Anonymkode: cc524...24e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Det letteste er vel å prøve en av de større byene i nord. Da får dere nye impulser samtidig som dere har tid og råd å beskjed familien oftere enn bare til jul. Anonymkode: 6a33a...411 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg og samboer har et dilemma som tærer på oss. Vi bor i en rimelig liten bygd som vi begge har vokst opp i, som ligger i Nord-Norge. Vi har fast jobb her begge to og foreldre + hans søsken bor her. I tillegg har vi selvsagt mange bekjente, men ikke så mange nære venner her da de fleste ikke bor her. Vi antar likevel at mange blir å flytte hit på sikt. Vi har tenkt på å kjøpe bolig her da det hadde vært veldig gunstig økonomisk, men da må vi samtidig bestemme oss for å bli her en god stund, noe som er skummelt. Det føles ut som en big commitment. Vi er unge og barnløse begge to, og har tenkt at vi kanskje bør dra ut å «leve litt» og ikke bare bli her resten av livet. Bygda kan jo være kjedelig 😅 Samtidig er det et stort steg å ta og vi er redde gresset ikke er så mye grønnere på andre siden. Hovedgreia som stopper oss er vel egentlig alt styret med å flytte, men også tanken på at vi uansett blir å måtte reise årlig til nord for å besøke familie. Det er dyrt og tidkrevende å reise hit.. Nei huff, dette er vanskelig. Har dere noen tanker eller tips? Anonymkode: cc524...24e Hvis det er så øde som du legger det fram kan det vel umulig være veldig dyrt med bolig der? Kan jo leie den ut hvis man vil flytte vekk en periode.. leie er jo uansett en dårlig deal Anonymkode: 370c9...a56
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det letteste er vel å prøve en av de større byene i nord. Da får dere nye impulser samtidig som dere har tid og råd å beskjed familien oftere enn bare til jul. Anonymkode: 6a33a...411 Egentlig ja, men samtidig føler jeg at vi da likesågodt kan bli her vi er. Skal vi først flytte vil vi flytte til et bedre klima og mindre mørketid 😅 ts Anonymkode: cc524...24e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Egentlig ja, men samtidig føler jeg at vi da likesågodt kan bli her vi er. Skal vi først flytte vil vi flytte til et bedre klima og mindre mørketid 😅 ts Anonymkode: cc524...24e Så dere vil ut av landet? Eller tenkte du Sør-Norge? Anonymkode: 6a33a...411
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 Dere er jo to allerede, hva mer trenger dere? Flytt hjem, knull som kaniner og fyll opp barnehage og skole. Anonymkode: 2cf97...31c 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er så øde som du legger det fram kan det vel umulig være veldig dyrt med bolig der? Kan jo leie den ut hvis man vil flytte vekk en periode.. leie er jo uansett en dårlig deal Er billig med bolig her ja. Får en stor enebolig til prisen av en leilighet i en av de store norske byene. Godt poeng at vi kan leie den ut! - ts Anonymkode: cc524...24e
Sirah Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Flytt mens dere enda kan Det er ingenting i veien for at dere kan flytte hjem igjen 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så dere vil ut av landet? Eller tenkte du Sør-Norge? Tenkte i hovedsak Sør-Norge ja. Vi har familie i Trondheim, men vil ideelt sett enda lenger sør om vi først flytter. - ts Anonymkode: cc524...24e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere er jo to allerede, hva mer trenger dere? Flytt hjem, knull som kaniner og fyll opp barnehage og skole. Anonymkode: 2cf97...31c Ja, det var det da. Det er jo noe mange på bygda her gjør og det er en mulighet for oss og. Er nok fint for eventuelle barn å vokse opp her hvor vi har vokst opp. Har egentlig ikke planer om barn helt enda da - ts Anonymkode: cc524...24e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 Har dere gjort ferdig utdannelse? Jeg er fra nord, og bodde ti år i Oslo før jeg flyttet hjem igjen med mann og barn. Glad for de erfaringene jeg fikk etter mange år borte. Aldri angret på at jeg flyttet til Oslo (egentlig bare for å studere), og aldri angret på at jeg flyttet hjem igjen 🙂 Anonymkode: 51e89...59e 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 Sirah skrev (3 minutter siden): Flytt mens dere enda kan Det er ingenting i veien for at dere kan flytte hjem igjen Har tenkt på dette, veldig godt poeng! Synes bare flytting er en krevende prosess, og jeg er redd vi blir å angre. Vi er overtenkere begge to så hver gang vi tar opp dette temaet (som er ofte) tenker vi oss ihjel og flere og flere bekymringer dukker opp😅 - ts Anonymkode: cc524...24e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har dere gjort ferdig utdannelse? Jeg er fra nord, og bodde ti år i Oslo før jeg flyttet hjem igjen med mann og barn. Glad for de erfaringene jeg fikk etter mange år borte. Aldri angret på at jeg flyttet til Oslo (egentlig bare for å studere), og aldri angret på at jeg flyttet hjem igjen 🙂 Ja, vi har begge tatt en bachelor. Jeg har i tillegg planer om å ta master på deltid ved siden av jobb - ts Anonymkode: cc524...24e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Høres ikke ut som om dere egentlig vil flytte, bare at dere er redde for å gå glipp av noe ved å ikke gjøre det. Selv om dere kjøper bolig der er dere ikke låst for alltid. Jeg ville blitt. Anonymkode: a1054...623 3
Peters Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ikke ut som om dere egentlig vil flytte, bare at dere er redde for å gå glipp av noe ved å ikke gjøre det. Selv om dere kjøper bolig der er dere ikke låst for alltid. Jeg ville blitt. Anonymkode: a1054...623 Dette. Start familie på hjemmebane, men reis ut i verden så mye som mulig ved anledning. Weekend turer, lengere opphold. Opplevelser som passer dere. Lån leiligheten til tante Olga i Spania når hun er hjemme for sommeren osv🙂 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Flytt til Oslo eller Bergen🥰 Anonymkode: 308e3...995
Sirah Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har tenkt på dette, veldig godt poeng! Synes bare flytting er en krevende prosess, og jeg er redd vi blir å angre. Vi er overtenkere begge to så hver gang vi tar opp dette temaet (som er ofte) tenker vi oss ihjel og flere og flere bekymringer dukker opp😅 - ts Anonymkode: cc524...24e Men det ER skummelt å skulle flytte langt avgårde fra alt kjent Det SKAL være litt skummelt ❤️ Men det er bedre å flytte til …………….Kristiansand nå, enn etter dere har fått barn og må rive opp ungene fra alt kjent og kjært. Og skulle dere ikke trives er det jo faktisk bare å bestille flyttebilen i retur. Ha som mål og f.eks lei det første året? Så blir det iallefall mindre pes og eventuelt flytte hjem igjen?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres ikke ut som om dere egentlig vil flytte, bare at dere er redde for å gå glipp av noe ved å ikke gjøre det. Selv om dere kjøper bolig der er dere ikke låst for alltid. Jeg ville blitt. Anonymkode: a1054...623 Kanskje du har rett.. Det er litt fordommer mot det å bo på bygda, og jeg har fått flere kommentarer fra folk som ikke forstår hvorfor vi har flyttet tilbake hit. Jeg tror andres meninger går mer inn på meg/oss enn vi vil innrømme. Jeg tror jeg og er og redd for å kaste bort «mine beste år» her også angre senere. Typen er ikke like bekymret for det tror jeg, selv om han og føler han kanskje går glipp av noe. - ts Anonymkode: cc524...24e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 Peters skrev (2 minutter siden): Dette. Start familie på hjemmebane, men reis ut i verden så mye som mulig ved anledning. Weekend turer, lengere opphold. Opplevelser som passer dere. Lån leiligheten til tante Olga i Spania når hun er hjemme for sommeren osv🙂 Takk for godt innspill! Vi tenker allerede på at de pengene vi sparer på å bo billig her blir å gå til reising - ts Anonymkode: cc524...24e 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 Sirah skrev (3 minutter siden): Men det ER skummelt å skulle flytte langt avgårde fra alt kjent Det SKAL være litt skummelt ❤️ Men det er bedre å flytte til …………….Kristiansand nå, enn etter dere har fått barn og må rive opp ungene fra alt kjent og kjært. Og skulle dere ikke trives er det jo faktisk bare å bestille flyttebilen i retur. Ha som mål og f.eks lei det første året? Så blir det iallefall mindre pes og eventuelt flytte hjem igjen? Takk for råd ❤️ eneste utfordringen her er at det kan være vanskelig å få jobb her igjen senere, da det ikke legges ut en flust av relevante jobber. Det er derfor ekstra skummelt å si opp en god og trygg jobb. - ts Anonymkode: cc524...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå