Gå til innhold

Hva synes du om å få gratulasjon på Facebookveggen? Jeg synes deg er kleint. Bare tull og tøys.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mer enn showoff for de som gratulerer.

”Se på meg jeg er så flink og gratulerer folk jeg ikke har pratet med på 3 år!”

Anonymkode: 651af...7e6

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes bare det er hyggelig.

Alt trenger ikke å være negativt eller ha en baktanke, vær positiv

Anonymkode: 1cfbe...2da

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg gratulerer ikke folk på Facebook jeg ikke sier mer enn hei til når jeg ser dem i RL. 

Anonymkode: cd969...3cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er hyggelig jeg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes bare det er hyggelig.

Alt trenger ikke å være negativt eller ha en baktanke, vær positiv

Anonymkode: 1cfbe...2da

Alt som omhandler some på kg er stort sett negativt vinklet uansett. Ingen kan gjøre noenting på some før noen på kg klarer å lage en negativ vinkling på det. Det går nesten sport i å klage mest mulig på det andre gjør på some så en kan aldri vinne uavhengig av hva enn enn gjør og ikke gjør.

Anonymkode: 0e032...ed0

• Nyttig 5
Gjest Bella78
Skrevet (endret)

Jeg syns det er hyggelig 😊 Jeg gratulerer selv folk selv om jeg ikke har truffet de på lenge. Regner med at dersom folk ikke ønsker gratulasjoner så skrur de det av slik at bursdagen deres ikke kommer opp? 

Endret av Bella78
Skrevet

Jeg har alltid hatt et nøytralt syn på det, men har de siste årene synes det har vært mer stress enn fint. Fordi jeg føler jeg må takke alle og enhver. Og det er så kjedelig. Nå har jeg ikke mange hundre folk på Facebook, men det er likevel veldig mange jeg sjeldent snakker med. Å kopiere og lime inn det samme "Tusen takk! :)" på hver hilsning orker jeg ikke mer.

Så sist gang slo jeg av det at andre ser når jeg har bursdag, rundt bursdagen min, sånn at jeg ikke fikk tusenvis av uinteressante gratulasjoner. Det var deilig. De nærmeste gratulerte meg over telefon, melding, kort eller i livet. Det var koselig.

Men alle de som har lagt meg til fordi de snakket med meg én gang for 10 år siden slapp jeg å snakke med.

Anonymkode: 1b9a8...c11

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er mer enn showoff for de som gratulerer.

”Se på meg jeg er så flink og gratulerer folk jeg ikke har pratet med på 3 år!”

Anonymkode: 651af...7e6

Men hvorfor har du bursdagen din åpen da? Dersom det irriterer deg at folk gratulerer deg…? 

Anonymkode: 93186...e6a

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg takker hver enkelt men jeg vet hvem som mener noe med det. De som gratulerer alle på vennelista si og knapt husker hvem man har gratulert, betyr lite. Jeg ser hvem som virkelig mener det . Men mye mer betyr det når noen ser på FB eller VET det fra før, at jeg har bursdag og sender meg en pm.Eller at jeg treffer dem i løpet av dagen og de gratulerer.  DET varmer meg . 

Anonymkode: 4b1ce...0ee

• Liker 2
Skrevet

Hyggelig. Men jeg liker de jeg er venner med på facebook, og regner med de også liker meg. Hadde ikke hatt noen der som jeg synes så lite om som TS gjør om sine "venner".

Anonymkode: ef5ce...aa4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen på Fb kan se fødselsdatoen min, og «veggen» min er sperret for innlegg fra andre. Det er ikke mange som husker bursdagen min når den ikke er synlig på Fb; kun familie og kollegaer (har en kollega som holder styr på bursdagene til alle på jobb). 

Anonymkode: 67d3c...e10

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er rart og nesten litt trist når mennesker jeg ikke har snakket med på 10-15 år gratulerer meg og lirer ut av seg hjerter og ord om hvor fantastisk jeg er. Går jeg forbi de på gata gidder de ikke hilse på meg engang... 

Hilsen en med 300 facebook-venner og ingen venner i virkeligheten... 

Anonymkode: 73b15...651

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er da hyggelig! 

Anonymkode: ea452...3fa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg takker hver enkelt men jeg vet hvem som mener noe med det. De som gratulerer alle på vennelista si og knapt husker hvem man har gratulert, betyr lite. Jeg ser hvem som virkelig mener det . Men mye mer betyr det når noen ser på FB eller VET det fra før, at jeg har bursdag og sender meg en pm.Eller at jeg treffer dem i løpet av dagen og de gratulerer.  DET varmer meg . 

Men hva er vitsen med å gradere dette? Det er ikke obligatorisk å gratulere noen på Facebook, så de som gjør det mener det jo som noe hyggelig - selv om man ikke er de nærmeste venner i hverdagen? Selvfølgelig er det noe annet med de man omgås med, eller andre som det er naturlig at sender melding eller ringer eller stikker innom 😊 men det gjør det ikke mindre hyggelig med de bekjente fra Facebook 

Anonymkode: 93186...e6a

• Liker 1
Skrevet

Ta vekk fødselsdato og problemet løst.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker gratulasjoner, jeg. Det blir en påminner om folk jeg har møtt i ulike situasjoner gjennom mange år. 

Man må virkelig være den ultimate utakknemlige surpomp for å synes at det er negativt når noen faktisk har tatt seg tid til å skrive en gratulasjon til deg, selv om gratulasjonen er kort. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gratulerer ikke folk på Facebook jeg ikke sier mer enn hei til når jeg ser dem i RL. 

Anonymkode: cd969...3cc

Hvorfor er du venn med folk på Facebook som du ikke snakker med de når dere treffes?

Anonymkode: 9538c...3db

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ta det helt med ro. Hvis de ikke synes noe om deg: hvorfor skal de gidde å skrive noe som helst til deg? 

Merkelig å differensiere "verdien" av gratulasjonene etter hvor mange personer hver enkelt pleier å sende hilsning til.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...