Gå til innhold

Samboer har vært uærlig om barneønske fra starten av forholdet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte min samboer på Tinder. Allerede på profilen min var jeg tydelig på at jeg ønsket meg barn og en familie, slik at jeg kunne luke  ut de som ikke ønsket det samme.

Jeg var i midten av 30-årene og hadde allerede vært i et forhold med en mann som latet som han ville ha barn, men etter to år plutselig ikke ville allikevel.

På første date sa jeg at familie og det å få barn var viktig for meg. Han fortalte at han hadde et barn fra før, og jeg sa at det var greit så lenge han var åpen for flere barn. Dette svarte han ja til.

Innen et år uti forholdet, så valgte han å ikke hoppe av i svingen, og jeg ble gravid med sønnen vår som nå er to år. Selv om samboeren min ikke sa det direkte, så skjønte jeg at han helst ikke ønsket at jeg skulle beholde barnet. Det var uaktuelt for meg å ta abort.

Jeg har begynt å tenke på barn nummer to, men samboer sier han ikke ønsker flere, og at han egentlig aldri ville ha flere barn. Til tross for at han svarte ja da jeg spurte tidlig i forholdet. 

Jeg er veldig skuffet over at han ikke var ærlig med meg i starten, og ga meg en sjanse til å ta et valg. Da kunne jeg ha møtt noen som faktisk ønsket en familie istedet.

Jeg synes det er så utrolig dårlig gjort å lyve om noe sånt. Jeg var bevisst så åpen og ærlig om barneønsket mitt, slik at jeg forhåpentligvis kom til å møte en likesinnet.

Jeg elsker å være mamma, og ønsker meg sårt et barn til. Jeg føler at dette er et stort svik, han har jo løyet fra dag en. Jeg er snart 40 år, og har ikke tid til å eventuelt møte en ny mann og få barn med han.

Hele situasjonen er så fortvilende, og jeg kjenner at følelsene for samboeren min blir borte. Han har holdt meg for narr hele tiden, og han avgjør min fremtid og mitt liv. Det er vondt å tenke på at han skal bestemme at jeg ikke får flere barn.

Hva hadde du gjort i min situasjon? 

Er det noe håp for at forholdet kan overleve dette? 

Anonymkode: 766d6...a15

• Liker 2
  • Hjerte 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, et slikt forhold overlever ikke fordi du kommer til å forbli bitter på barnet du aldri fikk. Jeg skilte meg og fikk en ny samboer da jeg var 39. Forsøker nå å få en siste i en alder av 40 så får se hvordan det går. Jeg er bitter over de 11 årene jeg kastet bort med eksmannen og nr 2 som vi aldri fikk fordi han nektet. 

Anonymkode: 3bc13...db9

• Liker 7
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Det vet jeg ærlig talt ikke om jeg kunne tilgitt.

For meg ville det vært et så grunnleggende svik, at jeg ville tvilt på alt ved forholdet. Han har jo strengt tatt manipulert og lurt deg inn i relasjonen. Hva mer lyver han om liksom?

Men samtidig er det jo et barn oppi dette, så ikke lett i det hele tatt ❤️

En annen ting å ha i bakhodet - om han skulle ombestemme seg, så kan han finne seg ei yngre dame og få flere barn.

Den muligheten har ikke du.

Det er nå det må skje, om du vil prøve på et barn til. Selv om det er vanskelig, så er det ikke umulig å finne en mann i slutten av tredveåra som vil bli far. Mange er jo ikke klare før i den alderen uansett.

Anonymkode: 3f488...f6f

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så vondt💔 og så unødvendig av han å lyve når du var så ærlig om dine ønsker. Tror ikke det er mulig å komme over en sånn løgn, og bitterhet vil ende med hat på grunn av dette🙈

Anonymkode: 65d8d...3cb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt ærlig? Menn kommer og går. Barn er noe annet. Jeg ville flyttet ut med barnet og gått for sæddonasjon om han ikke vil ha flere.

Anonymkode: 0d01a...ffe

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet

Hvordan skjønte du at han ville du skulle ta abort med første? Jeg tenker å ha et ønske om barn, som er oppfylt, og ha et ønske om x antall barn, er to forskjellige ting. Skrev du allerede i Tinderprofilen du skulle ha to barn, eller så kunne man swipe vekk? Har dere snakket noensinne om antall barn? Jeg tenker i et parforhold så er man to, og den ene kan til og med endre mening om de ønsker et barn til eller ikke. Så får du finne ut om du vil bryte opp familien din, med barnet du har nå, for å få et søsken til. 

Anonymkode: 01519...f23

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Helt ærlig? Menn kommer og går. Barn er noe annet. Jeg ville flyttet ut med barnet og gått for sæddonasjon om han ikke vil ha flere.

Jeg syns det er svært egoistisk og ødelegge all stabilitet og oppvekst for et lite barn, fordi man på liv og død vil ha et barn til.  

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg møtte min samboer på Tinder. Allerede på profilen min var jeg tydelig på at jeg ønsket meg barn og en familie, slik at jeg kunne luke  ut de som ikke ønsket det samme.

Jeg var i midten av 30-årene og hadde allerede vært i et forhold med en mann som latet som han ville ha barn, men etter to år plutselig ikke ville allikevel.

På første date sa jeg at familie og det å få barn var viktig for meg. Han fortalte at han hadde et barn fra før, og jeg sa at det var greit så lenge han var åpen for flere barn. Dette svarte han ja til.

Innen et år uti forholdet, så valgte han å ikke hoppe av i svingen, og jeg ble gravid med sønnen vår som nå er to år. Selv om samboeren min ikke sa det direkte, så skjønte jeg at han helst ikke ønsket at jeg skulle beholde barnet. Det var uaktuelt for meg å ta abort.

Jeg har begynt å tenke på barn nummer to, men samboer sier han ikke ønsker flere, og at han egentlig aldri ville ha flere barn. Til tross for at han svarte ja da jeg spurte tidlig i forholdet. 

Jeg er veldig skuffet over at han ikke var ærlig med meg i starten, og ga meg en sjanse til å ta et valg. Da kunne jeg ha møtt noen som faktisk ønsket en familie istedet.

Jeg synes det er så utrolig dårlig gjort å lyve om noe sånt. Jeg var bevisst så åpen og ærlig om barneønsket mitt, slik at jeg forhåpentligvis kom til å møte en likesinnet.

Jeg elsker å være mamma, og ønsker meg sårt et barn til. Jeg føler at dette er et stort svik, han har jo løyet fra dag en. Jeg er snart 40 år, og har ikke tid til å eventuelt møte en ny mann og få barn med han.

Hele situasjonen er så fortvilende, og jeg kjenner at følelsene for samboeren min blir borte. Han har holdt meg for narr hele tiden, og han avgjør min fremtid og mitt liv. Det er vondt å tenke på at han skal bestemme at jeg ikke får flere barn.

Hva hadde du gjort i min situasjon? 

Er det noe håp for at forholdet kan overleve dette? 

Jeg hadde blitt gravid, så forlatt han og oppdratt barna på egen hånd. Lykke til, dette klarer du! 

Anonymkode: ab3f1...fc7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan skjønte du at han ville du skulle ta abort med første? Jeg tenker å ha et ønske om barn, som er oppfylt, og ha et ønske om x antall barn, er to forskjellige ting. Skrev du allerede i Tinderprofilen du skulle ha to barn, eller så kunne man swipe vekk? Har dere snakket noensinne om antall barn? Jeg tenker i et parforhold så er man to, og den ene kan til og med endre mening om de ønsker et barn til eller ikke. Så får du finne ut om du vil bryte opp familien din, med barnet du har nå, for å få et søsken til. 

Litt enig i denne. Snakket dere om barn i flertall, eller tenkte du flere barn, men dere avklarte det ikke. Tenker det er en forskjell. 

Om barn er viktig for deg ville jeg gått fra ham og brukt donor.

Anonymkode: 2d6bd...138

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg syns det er svært egoistisk og ødelegge all stabilitet og oppvekst for et lite barn, fordi man på liv og død vil ha et barn til.  

Jeg skal ikke si at det er rett. Men som ei som sitter her som snart 43 år med ett barn og mange vonde følelser, sier jeg det likevel.

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Skjønner godt at menn ikke ønsker barn og samliv i dagens samfunn og med moderne kvinner. Det kommer lite positivt for menn ut av det. Hvis man bruker hue og logikk som mann så skjønner man dette.

Anonymkode: 344a8...d3d

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner godt at menn ikke ønsker barn og samliv i dagens samfunn og med moderne kvinner. Det kommer lite positivt for menn ut av det. Hvis man bruker hue og logikk som mann så skjønner man dette.

Saklig.

Anonymkode: 70c87...a1e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gir deg vel ikke rett som mann til å lyve ei dame rett opp i fjeset angående barn. De fleste oppegående menn, og kvinner, skjønner at det er et viktig tema å være ærlig på!

Anonymkode: befb2...8f1

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere er jo heldige da, dere som i det hele tatt fikk ett barn. Jeg har ingen fordi han jeg er med også sa det samme, og nå er jeg for gammel for jeg hørte på ham. 

Anonymkode: be42b...90c

• Hjerte 7
Skrevet

Du sa du ville ha barn, han sa han var åpen for barn, dere fikk barn.

Han har jo holdt løftet sitt og gitt deg barn. 

Jeg skjønner at du vil ha enda flere. Men ikke påstå at han ikke har holdt løftet sitt.

Anonymkode: 5bad7...ae1

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare tøys.

Ikke synd på menn fordi det forventes at de er ansvarlige voksne og tar sin halvdel av jobben på hjemmebane.

Da har kvinner det bedre med å stikke til Danmark og få barn på egenhånd.

For et samliv med en mann kan være fryktelig lite givende for en moderne kvinne, som faktisk forventer at en er to som tar vare på hverandre i et forhold, og deler jevnt på både gleder og byrder.

Kvinner gidder ikke mer av menn som ikke gjør livet hennes lettere og bedre.

Step up.

Forhold, samliv og barn har alltid krevdes jobb. Men kvinner er ferdige med å fikse alt, og dille rundt en mann som bare skummer fløten.

Anonymkode: 3f488...f6f

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet, kan du utdype? 

Anonymkode: bc342...3d5

Skrevet

Stygt gjort mot deg å si at han egentlig ikke ville ha barn- etter dere har fått barn. Og han var heller ikke nøye på beskyttelse og sa først at han ville ha barn. Hvorfor ønsker du et barn til med en mann som gjør ting på denne måten?

Anonymkode: 76666...bec

• Nyttig 1
Skrevet

Ts her igjen

Takk for alle svar.

Jeg har, både før vi fikk barn, og etter, nevnt mange mange ganger barn i flertall. Det har ikke vært noe tvil om at jeg ønsket flere barn enn ett.

Jeg tenker at en voksen, ansvarlig mann, ville allerede på første date, svart at han eventuelt bare ønsket et barn til, hvis han skulle få flere.

Han kunne også sagt det alle de andre gangene jeg har snakket om barn i flertall.

Det er uærligheten som plager meg mest. At han ikke var mann nok til å faktisk snakke ordentlig med meg om det. Jeg har dessverre lagt merke til at han gjør dette i andre situasjoner også. Han velger ofte å ikke si noe, istedenfor å være ærlig og tydelig. 

Jeg har sagt til han at jeg ønsker i alle fall å prøve. Jeg blir som sagt 40 snart, og sjansen for at jeg aldri blir gravid igjen er stor. Jeg vil ikke sitte 20 år fra nå og tenke at jeg aldri en gang prøvde. 

Går det ikke, så er det også greit. Vi har en fantastisk gutt allerede, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg i allefall fikk oppleve å bli mamma en gang.

• Liker 1
  • Hjerte 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...