Gå til innhold

Kattene gidder ikke gå ut i snøen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to kattejenter på 12 år og en gutt på 6 år.

Dette har tidligere ikke vært et problem, de har katteluke og går rett ut (og rett inn) på do. Så startet en med å bæsje under trappen. Det var under kulde- perioden, så det var ikke helt uventet. Vi satte inn en kasse.

Nå går alle tre på kassen døgnet rundt! Både tisser og bæsjer! 

Tips til å få dem til å gå ut? Nå er det jo ingen kuldeperiode, det er såvidt minusgrader…

Anonymkode: 6afad...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du ha de ut? Tilby en kasse inne, problem løst. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

La nå kattene gå på do inne da. Det tar deg et par minutt å plukke ut fra kassa, ikke så slitsomt akkurat. 

Anonymkode: 45535...082

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Her velger de selv. De har mulighet til å gå ute og kasse inne. Den ene går ute, den andre inne. Og begge oppholder seg mye mer inne pga snøen :) 

Anonymkode: 4e963...c91

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal kattene ha kasse inne, hele tiden...

• Liker 3
Skrevet

De går ute når de selv føler for det. De er jo ikke akkurat kjent for å være store tilhengere av kulde og snø, med rette. 

Katta her er ute i noen få minutter nå, tror hun kun tar en runde rundt huset. 

Anonymkode: b9646...c6e

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Mezzosoprena skrev (13 timer siden):

Selvfølgelig skal kattene ha kasse inne, hele tiden...

Hvorfor er det en selvfølgelighet??

Vi har måkt ett lite område rett uttenfor katteluken, hvor katten raskt går ut på do, og så inn igjen. Funker fint.

Anonymkode: 6abc8...569

Skrevet

Jeg ville akseptert at kattene er senior, og latt dem få ha kasse inne. 
Jeg ville aldri ha tvunget så gamle katter til å gå ut når de gir sterkt uttrykk for at de ønsker gå på do inne. 

Anonymkode: d91c9...f94

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kattene mine bestemmer også selv. På vinteren er de inne nesten hele tiden, noe jeg forstår veldig godt, katter fryser også! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Heller at de går på doen inne enn at de gjør som kattene her, går 2 meter unna døra for å gå på do og inn igjen. Det ser veldig pent ut når snøen smelter🤪😂

Anonymkode: 552a6...377

• Liker 2
Skrevet

Synes du skal ha dem som innekatter året rundt. Så slipper vi at de dreper fugleunger og skiter i naboens sandkasse.

Anonymkode: b1fe3...b08

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi har to kattejenter på 12 år og en gutt på 6 år.

Dette har tidligere ikke vært et problem, de har katteluke og går rett ut (og rett inn) på do. Så startet en med å bæsje under trappen. Det var under kulde- perioden, så det var ikke helt uventet. Vi satte inn en kasse.

Nå går alle tre på kassen døgnet rundt! Både tisser og bæsjer! 

Tips til å få dem til å gå ut? Nå er det jo ingen kuldeperiode, det er såvidt minusgrader…

Anonymkode: 6afad...178

Jeg forstår meg ikke på mennesker som skaffer seg dyr og forventer at dyrene skal tilpasse seg dem i stedet for å la dyrene få lov til å styre selv. Om kattene tydeligvis viser at dem ikke har lyst til å gå ut ja da må de få lov til å gå på do inne.

Anonymkode: 0f4e6...7c5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Mine vil heller ikke ut i snøen hver gang. Men de har kasser inne de går på når de ikke vil ut. De har katteluke, så de bestemmer selv om de vil gjøre det ute eller inne.

Anonymkode: e2705...135

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...