Gå til innhold

Sykemelding bihulebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått sykemelding pga bihulebetennelse?

Har hatt det i halvannen uke nå og det blir bare værre. 
Før jul hadde jeg både korona og lungebetennelse og var sykemeldt i 3,5 uker. Fikk influensa rett før juleferien og var sykemeldt enda ei uke. Fikk så omgangssyke første uka i arbeid etter jul og nå er det en ganske vond bihulebetennelse som har vart halvannen uke. Kom rett etter omgangssyken. 
smertene er ikke typiske for bihulebetennelse, men sitter i halve ansiktet og er så smertefullt at det tidvis ee vondt å holde øyet åpent. Greia er at det blir bare mer og mer smertefullt.

jobber som kiropraktor så er mye menneskekontakt og bevegelse i jobb. Er det normalt å sykemeldes for bihulebetennelse? Tenker å ringe lege igjen imorgen, men føler meg litt dum nå for jeg har vært så mye sykemeldt denne vinteren.. 

Anonymkode: b4253...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, om man ikke kan bruke egenmelding så er det jo normalt. Bihulebetennelse kan være veldig smertefullt, jeg hadde ikke fungert i arbeid med det i hvert fall.

Anonymkode: f3e2c...a70

• Nyttig 1
Skrevet

Det var da voldsomt! Har immunsystemet gått til streik 😬?

Skrevet
Grüner skrev (14 minutter siden):

Det var da voldsomt! Har immunsystemet gått til streik 😬?

Ja denne vinteren har vært helt utenom det vanlige. Tror lungebetennelsen gjorde kroppen mindre motstandsdyktig.. var veldig syk da. Men det baller på seg med sykdom og jeg aner ikke hvordan jeg kan gjøre noe annerledes for å unngå det. Føler jeg blir smittet av virus bare ved å ligge i min egen seng..

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har hatt sykemelding pga bihulebetennelse, det var virkelig vondt.

Skrevet

Jepp, jeg var sykmeldt en uke på grunn av bihulebetennelse en gang.

Andre ganger har det vært null problem å være på jobb med det, så umulig å si at man kan eller ikke kan jobbe med det ene eller det andre. Allmenntilstand avgjør, rett og slett.

Anonymkode: edf88...c48

Skrevet

Jeg var sykmeldt i 2 uker pga bihulebetennelse. Da hadde jeg allerede hatt bihulebetennelse 1 uke. 

Da hadde jeg en runde hvor jeg hadde bihulebetennelse, øreverk, bronkit og øyebetennelse. Ikke helt samtidig, men når det ene sluttet startet neste sykdom. Jeg var borte fra jobb over 5 uker.

Anonymkode: 5eecb...a35

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja denne vinteren har vært helt utenom det vanlige. Tror lungebetennelsen gjorde kroppen mindre motstandsdyktig.. var veldig syk da. Men det baller på seg med sykdom og jeg aner ikke hvordan jeg kan gjøre noe annerledes for å unngå det. Føler jeg blir smittet av virus bare ved å ligge i min egen seng..

Been there. Det tar seg nok opp igjen, men akkurat nå anbefaler jeg å senke forventninger, sove mye, spise sunt og stelle pent med deg selv

Anonymkode: 5eecb...a35

Skrevet

Få Rinexin fra legen, så det åpner opp fra innsiden (hvis du kan ta det). Å få lettet litt på trykket hjelper veldig. Utover det har jeg vært sykemeldt med bihulebetennelse. 

Anonymkode: b4c71...52f

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Få Rinexin fra legen, så det åpner opp fra innsiden (hvis du kan ta det). Å få lettet litt på trykket hjelper veldig. Utover det har jeg vært sykemeldt med bihulebetennelse. 

Anonymkode: b4c71...52f

Har fått det med den har ikke gjort det bedre. Føler jeg har blitt tettere av den så da må jeg prøve noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...