AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Pga.langvarig depresjon har jeg ikke vært flink til å ta vare på meg selv, blant annet det med å børste håret. Floken jeg har fått er stor, 7×7 cm cirka, og er veldig hard, som stein. Jeg har prøvd å børste den ut når håret er tørt. Hjalp ikke. Jeg vasket håret, tok masse balsam i og prøvde å fikse floken mens håret var vått. Jeg følte at det gikk, men så ble håret tørt igjen etter 1 time og derfor var det "for sent". Jeg begynner bare å gråte av å se på den. Jeg klarer ikke å dele den inn i små floker fordi den er, som sagt, for hard, som en stor knute. Er det bare å gi opp? Anonymkode: 4e93b...bbb 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Nei gå til frisøren og få hjelp. Håper det går bedre med deg. ❤️ Anonymkode: a9f2d...532 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Du kan prøve flokespray? Er i samme situasjon, forøvrig, pga depresjon har jeg ikke børstet håret på over en uke. Si fra om du finner ut noe lurt. Anonymkode: b3f9d...be0 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Jeg ville ikke gjort noe før imorgen tidlig og ringt flere frisører og spurt om tips dem har nok vært borti dette før noen av dem. Du trenger ikke å si hvorfor det ble sånn bare spør om tips. Anonymkode: 14b40...49c 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pga.langvarig depresjon har jeg ikke vært flink til å ta vare på meg selv, blant annet det med å børste håret. Floken jeg har fått er stor, 7×7 cm cirka, og er veldig hard, som stein. Jeg har prøvd å børste den ut når håret er tørt. Hjalp ikke. Jeg vasket håret, tok masse balsam i og prøvde å fikse floken mens håret var vått. Jeg følte at det gikk, men så ble håret tørt igjen etter 1 time og derfor var det "for sent". Jeg begynner bare å gråte av å se på den. Jeg klarer ikke å dele den inn i små floker fordi den er, som sagt, for hard, som en stor knute. Er det bare å gi opp? Anonymkode: 4e93b...bbb Det var ikke for sent - du trengte bare mer tid. ❤️ Du kan ha mer vann og balsam i floka og fortsette jobben så lenge du orker, og evt. fortsette neste dag. Ta det i etapper, bare ikke la det du har fått løst opp floke seg igjen. Lykke til! ❤️ Anonymkode: b189e...ab3 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 Ta med hårbørste eller en «grov» kam i dusjen. Ta masse balsam i håret, og begynn å gre nedenfra, og fortsett oppover etter hvert som det løsner nederst. Anonymkode: 34207...271 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta med hårbørste eller en «grov» kam i dusjen. Ta masse balsam i håret, og begynn å gre nedenfra, og fortsett oppover etter hvert som det løsner nederst. Anonymkode: 34207...271 Hvordan gre ut "stein"? Ingen hår kommer ut 😕 Anonymkode: 4e93b...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Hvor bor du? Jeg hadde lett hjulpet deg... masse balsamspray, og tålmodighet. Høres veldig tilfredsstillende ut å få løst opp i den. Du kunne se på det som en katharsis og bilde på ditt eget liv, når floken løses opp rydder du i livet ditt. Anonymkode: e6e64...988 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Pga.langvarig depresjon har jeg ikke vært flink til å ta vare på meg selv, blant annet det med å børste håret. Floken jeg har fått er stor, 7×7 cm cirka, og er veldig hard, som stein. Jeg har prøvd å børste den ut når håret er tørt. Hjalp ikke. Jeg vasket håret, tok masse balsam i og prøvde å fikse floken mens håret var vått. Jeg følte at det gikk, men så ble håret tørt igjen etter 1 time og derfor var det "for sent". Jeg begynner bare å gråte av å se på den. Jeg klarer ikke å dele den inn i små floker fordi den er, som sagt, for hard, som en stor knute. Er det bare å gi opp? Anonymkode: 4e93b...bbb Du har masse balsam i og børster i dusjen med balsam i. Det fungerer. Anonymkode: cb41f...afc 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har masse balsam i og børster i dusjen med balsam i. Det fungerer. Anonymkode: cb41f...afc Balsam løsner ikke "stein" Anonymkode: 4e93b...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 Starter du nederst da? Det er en forutsetning til å få løsnet flokene. Anonymkode: 6b215...5e9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan gre ut "stein"? Ingen hår kommer ut 😕 Anonymkode: 4e93b...bbb Hvis det er så gale så går du til frisøren og klipper deg Anonymkode: cb41f...afc 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 Kanskje prøve å ha i olje (matolje) i håret i dusjen? Har du badekar ville jeg bløtt det opp der. Prøve å dra flokene litt fra hverandre og børste på de minst innfløkte delene og prøve å klarere del for del. Tangleteazer bruker jeg på barnets flokehår. Anonymkode: 5a068...7de 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Slike knuter kan løses, det finnes drøssevis av videoer på YouTube av frisører som løser opp hår som er blitt én eneste stor tove. De kan derimot ikke børstes ut, selv ikke Tangle Teezer biter på disse. De må bløtes i store mengder balsam, holdes fuktige og så rett og slett plukkes fra hverandre. En kam med sånn lang pinne på, strikkepinne eller rett og slett bare fingrene. Det er ikke snakk om floke slik man kan få etter et par dager uten å børste håret, men tovede klumper - slik langhårede katter gjerne får. Igjen, de kan løses opp med tid, tålmodighet og pågangsmot - eller hjelp fra frisør eller venner. Anonymkode: 76ac3...bcc 1 1
Lea Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Kanskje bruke hårkur og la kuren sitte i lenge? Ellers hadde jeg gått til frisøren og spurt om hjelp.❤️ Jeg har hatt sånn floke selv. Hvis du har en hårstrikk i floka som en hestehale ol. så hadde jeg klipt av strikken før jeg begynte å dra ut litt og litt hår av gangen. Håper det snart går bedre med deg ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 Du er jo fra Snøfall! Anonymkode: 1f335...f8c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du har masse balsam i og børster i dusjen med balsam i. Det fungerer. Anonymkode: cb41f...afc Sliter jo noe helt enormt på resten av håret, gre i tørt. Finnes balsam man kan spraye i. Anonymkode: 128d4...1e7
Traktor Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Pga.langvarig depresjon har jeg ikke vært flink til å ta vare på meg selv, blant annet det med å børste håret. Floken jeg har fått er stor, 7×7 cm cirka, og er veldig hard, som stein. Jeg har prøvd å børste den ut når håret er tørt. Hjalp ikke. Jeg vasket håret, tok masse balsam i og prøvde å fikse floken mens håret var vått. Jeg følte at det gikk, men så ble håret tørt igjen etter 1 time og derfor var det "for sent". Jeg begynner bare å gråte av å se på den. Jeg klarer ikke å dele den inn i små floker fordi den er, som sagt, for hard, som en stor knute. Er det bare å gi opp? Anonymkode: 4e93b...bbb Saks? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå