AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Mulig jeg er overhysterisk. Men vasker frukt og grønnsaker når jeg kommer hjem. Emballasje får jeg ikke vasket desverre. Er bare redd for Omgangssyke. Kan det være mye smitte i butikker? Flere som meg? Anonymkode: 9444c...a0a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Hvorfor får du ikke vasket emballasje? Og nei, jeg er ikke som deg. Er ikke redd for sånne type sykdommer. Det varer bare ett par dager, så går det over. Dryg sykdom, selvsagt, men ikke noe jeg gidder å gå rundt å frykte. Har andre ting jeg heller bruker energien min på. Men vasker frukt og grønnsaker før jeg skal spise dem, selvsagt. Anonymkode: 2ccb5...948 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor får du ikke vasket emballasje? Og nei, jeg er ikke som deg. Er ikke redd for sånne type sykdommer. Det varer bare ett par dager, så går det over. Dryg sykdom, selvsagt, men ikke noe jeg gidder å gå rundt å frykte. Har andre ting jeg heller bruker energien min på. Men vasker frukt og grønnsaker før jeg skal spise dem, selvsagt. Anonymkode: 2ccb5...948 Fordi det stort sett er papir og papp. Noe plast, men litt sånn ujevnt og vanskelig å vaske. Skjønner. Anonymkode: 9444c...a0a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Jeg skyller av frukt og grønt, det gjør jeg hele året. Vasket emballasje i starten når covid kom, ikke ellers. Har ikke hatt omgangssyke siden 1999. Anonymkode: 10109...7d6
Sofakona Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Huff det høres slitsomt ut... norovirus smittes via dråpe kontakt. Der virker jo som at alle mennesker går rundt med norovirus og smitte alt og alle i butikken. Kansje begynne å ta på deg hansker og munnbind..da blir du ikke smittet av noe 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 Jeg vasker ikke frukt og grønt, engang. Aldri hatt omgangssyken, i hvert fall ikke i voksen alder. Anonymkode: ec383...00e 2 1
Tobias001 Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Mulig jeg er overhysterisk. Men vasker frukt og grønnsaker når jeg kommer hjem. Emballasje får jeg ikke vasket desverre. Er bare redd for Omgangssyke. Kan det være mye smitte i butikker? Flere som meg? Anonymkode: 9444c...a0a Det er veldig mye smitte i butikkene nå! Husk at syke eller smitteførende folk, og spesielt barn går å tar på mye i butikkene. Sprit hjelper heller ikke mot noroviruset, så du burte bare forbrede deg på å bli syk.
Sofakona Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Tobias001 skrev (1 minutt siden): Det er veldig mye smitte i butikkene nå! Husk at syke eller smitteførende folk, og spesielt barn går å tar på mye i butikkene. Sprit hjelper heller ikke mot noroviruset, så du burte bare forbrede deg på å bli syk. Må jo ikke forbedre seg på å bli syk...jeg har et barn i barnehagen og 1 på skolen og vi har ikke hat omgangssyke på 1 år...husk de som er smittet og syke er hjemme og spyr... ikke i butikken. Og er jo ikke slikt at alle som er ute å går ..går rundt med sykdom he he.. 1
jordbær86 Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Det er veldig mye smitte i butikkene nå! Husk at syke eller smitteførende folk, og spesielt barn går å tar på mye i butikkene. Sprit hjelper heller ikke mot noroviruset, så du burte bare forbrede deg på å bli syk. Det tror jeg ikke. 1
jordbær86 Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Det er veldig mye smitte i butikkene nå! Husk at syke eller smitteførende folk, og spesielt barn går å tar på mye i butikkene. Sprit hjelper heller ikke mot noroviruset, så du burte bare forbrede deg på å bli syk. Syke går jo ikke rundt og tar på alt i butikkene. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulig jeg er overhysterisk. Men vasker frukt og grønnsaker når jeg kommer hjem. Emballasje får jeg ikke vasket desverre. Er bare redd for Omgangssyke. Kan det være mye smitte i butikker? Flere som meg? Anonymkode: 9444c...a0a Du trenger hjelp Anonymkode: 1530b...992 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 Slapp av. Sjansen for å bli smittet på butikken er fryktelig liten. Jeg har fire barn og jobber i barnehage. Tørker spy både daglig og ukentlig visse tider på året, og har ikke spydd på minst 10-15 år. Anonymkode: e07e9...2d3 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du trenger hjelp Anonymkode: 1530b...992 Jeg tenker jo ikke på dette hver dag hele året. Tenker jo litt på det når det går mye av det. Jeg har Emetofobi. Anonymkode: 9444c...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Slapp av. Sjansen for å bli smittet på butikken er fryktelig liten. Jeg har fire barn og jobber i barnehage. Tørker spy både daglig og ukentlig visse tider på året, og har ikke spydd på minst 10-15 år. Anonymkode: e07e9...2d3 Vi har to barnehagebarn, ett småskolebarn og kona jobber i småskolen. Vi hadde rotavirus i 2020 (jada ungene var vaksinerte) men ellers har ingen spydd her siden eldstemann ble født i 2015. Og ja vi går jaddimeg i butikker uten å vaske maten også. Anonymkode: aa676...0a9 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Herregud for et hysteri! Omgangssyke og sesonginfluensa, diverse snørr og gørr har jo vært til alle tider. Man må nødvendigvis utsette for noe for å bygge et immunforsvar. Jeg har vært ute blant folk som normalt og har ikke vært syk på mange år. Ikke hatt covid, aldri hatt ordentlig influensa. Litt snørr og hoste i par dager ila av de siste 5 årene kanskje. Men så er det jo ikke farlig å bli syk heller. Greit å vaske frukt og grønt som folk har tatt på og eller ha god hygiene med vask av hender og slikt. Dråpesmitte er det vanskelig å unngå om man ikke isolerer seg helt da. Anonymkode: 079e4...0f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Tobias001 skrev (22 minutter siden): Det er veldig mye smitte i butikkene nå! Husk at syke eller smitteførende folk, og spesielt barn går å tar på mye i butikkene. Sprit hjelper heller ikke mot noroviruset, så du burte bare forbrede deg på å bli syk. Såpe og vann hjelper . Anonymkode: 6069c...d04 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud for et hysteri! Omgangssyke og sesonginfluensa, diverse snørr og gørr har jo vært til alle tider. Man må nødvendigvis utsette for noe for å bygge et immunforsvar. Jeg har vært ute blant folk som normalt og har ikke vært syk på mange år. Ikke hatt covid, aldri hatt ordentlig influensa. Litt snørr og hoste i par dager ila av de siste 5 årene kanskje. Men så er det jo ikke farlig å bli syk heller. Greit å vaske frukt og grønt som folk har tatt på og eller ha god hygiene med vask av hender og slikt. Dråpesmitte er det vanskelig å unngå om man ikke isolerer seg helt da. Anonymkode: 079e4...0f8 Jeg er er redd for å kaste opp. Det kan jeg ikke noe for. Annet som covid, forkjølelse osv tenker jeg ikke så mye på. Anonymkode: 9444c...a0a 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 Jeg skyller frukt og grønt i rennende vann. Men har forstått det sånn at man egentlig må legge det i eddikblanding for å få det rent? Jeg tenker jeg ihvertfall får av litt skitt fra innhøsting og frakt med rennende vann. Anonymkode: 12f18...3b9
Sofakona Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er er redd for å kaste opp. Det kan jeg ikke noe for. Annet som covid, forkjølelse osv tenker jeg ikke så mye på. Anonymkode: 9444c...a0a Det skjønner jeg..men du kan ikke gå rundt å se for deg omgangssyke i hele butikken etc.. skjønner at du ikke liker å kaste opp..men du kan ikke gå rundt å vaske alt... da må du vaske alle varer du tar med hjem, når du trykker kode på pin..når du har handlekurven eller vogn..åpner dører...får penger...tar på varer du bare skal se på...du kan egentlig ikke gå der mennesker er...da er nys og du kan bli smittet. Bussen... håndtak, gelender, ta poser fra de som sitter i kassa. Du kan jo egentlig bli smittet av de som sitter i kassa når du betaler. Pluss da er det andre ting som kan få deg til å kaste opp..dårlig mat etc Men det betyr jo ikke at det ligger omgangssyke smitte på alt og alle Endret 14. januar 2024 av Sofakona
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 Oppkast er en viktig og naturlig kroppslig funksjon. Å kaste opp når vi er syke er bra for oss. Å kaste opp tar 5-10 sekunder, men hvor lang tid bruker du på å frykte det? Ville prøvd terapi. Alt for mange går rundt og lider av fobi og tror det ikke er noe å gjøre med, men det er faktisk en av de enkleste psykiske lidelsene å bli friskere av. Anonymkode: 10109...7d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå