AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Hei, er i begynnelsen av 30-årene og bor i leilighet med min samboer som jeg har to barn med (henholdsvis ett og tre år gamle). Hun kom inn her om dagen imens jeg drakk øl og sa "Jævla alkiss" og anklaget meg for å være en alkoholiker. Og det var først da jeg begynte å tenke. Har jeg et alkohol problem? Jeg tar meg minst en-tre øl hver kveld. Gjerne 2 flasker eller 1 boks. av og til sper jeg på med en drink. Har ikke no trangt behov for å drikke meg dritfull i helgene. Men det hender at jeg drar ut med noen kompiser i helger og det hender da at vi blir dritings og kommer hjem rundt kl 03-05-tiden (noe som samboeren min misliker og som jeg har gjort mindre av i det siste). Jeg tenker ikke over alkohol vanen min, da jeg føler det ikke har noe påvirkning i livet mitt. Hvis jeg f.eks. skal hente noen en plass om kvelden, tar jeg ølleren min når jeg kommer hjem, hvor sent det måtte være. Ellers lever jeg sunt og går på treningssenter 4 ganger i uka, og spiller fotball med kompiser i helgene. Anonymkode: 6ac0f...f66 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Øl hver dag er for mye og en dårlig vane, tenker jeg. Men tror jo fu kjenner p det innerst inne selv også. Anonymkode: 50d52...199 37 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 14. januar 2024 Hvis du drikker alkohol hver dag så vil jeg si at du er alkoholiker. Anonymkode: 66acd...81a 55 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 14. januar 2024 Høres ut som du har et alkoholproblem ja. Bra du ser det selv og kan velge å ta tak i problemet. Anonymkode: 50783...9e3 40 10
Populært innlegg visp Skrevet 14. januar 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 14. januar 2024 Jeg regner med at du tuller, men om ikke: når faen er du pappa? 51 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 Populært innlegg #6 Skrevet 14. januar 2024 Du drikker altså minimum 21 enheter i uka. Ja, det er mye. Og dyrt, og mye kalorier. Pluss at din partner har fått nok av det. Kan du slutte? (dette vil også gi deg svaret. Hvis det er nei bortforklaringer eller at du skylder på henne, så vet du at du har problemer) Anonymkode: 193b6...589 33 19
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Alkohol hver dag?? Det som du beskriver er den «farlige» alkoholen, bare litt hver dag. Du drikker faktisk mye hver dag. Din samboer har rett, du har et problem med alkohol. Kan du kutte dette på dagen? Anonymkode: 11181...94f 25 6
Luckiness Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Jeg tenker du har et alkoholproblem. Å på død og liv skulle ha seg øl og ofte en drink (eller flere?) i hverdager er ikke normalt. Verken med eller uten barn i hus. Å ta en øl eller to i helgene og kanskje en drink er normalt. Og selvsagt noe mer en og annen gang når man er ute/fest. Men det jaget etter å skulle ha alkohol hver dag er spesielt. I hvertfall når du har barn. Hvorfor kan du ikke droppe øl og drink? Er rart du ikke har tenkt på det selv. 15 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 Små barn og store mengder alkohol er ikke greit. Du drikker alt for mye og du bør seriøst ta tak i det nå. Ønsker du ikke å være en edru pappa for barna dine? Anonymkode: 8f9df...a0d 12 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, er i begynnelsen av 30-årene og bor i leilighet med min samboer som jeg har to barn med (henholdsvis ett og tre år gamle). Hun kom inn her om dagen imens jeg drakk øl og sa "Jævla alkiss" og anklaget meg for å være en alkoholiker. Og det var først da jeg begynte å tenke. Har jeg et alkohol problem? Jeg tar meg minst en-tre øl hver kveld. Gjerne 2 flasker eller 1 boks. av og til sper jeg på med en drink. Har ikke no trangt behov for å drikke meg dritfull i helgene. Men det hender at jeg drar ut med noen kompiser i helger og det hender da at vi blir dritings og kommer hjem rundt kl 03-05-tiden (noe som samboeren min misliker og som jeg har gjort mindre av i det siste). Jeg tenker ikke over alkohol vanen min, da jeg føler det ikke har noe påvirkning i livet mitt. Hvis jeg f.eks. skal hente noen en plass om kvelden, tar jeg ølleren min når jeg kommer hjem, hvor sent det måtte være. Ellers lever jeg sunt og går på treningssenter 4 ganger i uka, og spiller fotball med kompiser i helgene. Anonymkode: 6ac0f...f66 Jeg tenker i utgangspunktet om du tok øl til maten hver dag, hadde jeg ikke tenkt på det. Men den setningen jeg har uthevet er skummel. «Jeg må ha øl’en min, uansett». Det er enten en såpass stor uvane eller et begynnende problem, at du burde sette på bremsen og stoppe med det. Anonymkode: d2e3b...710 12 5
Dubster Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 (endret) visp skrev (14 minutter siden): Jeg regner med at du tuller, men om ikke: når faen er du pappa? . Endret 14. januar 2024 av Dubster 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei, er i begynnelsen av 30-årene og bor i leilighet med min samboer som jeg har to barn med (henholdsvis ett og tre år gamle). Hun kom inn her om dagen imens jeg drakk øl og sa "Jævla alkiss" og anklaget meg for å være en alkoholiker. Og det var først da jeg begynte å tenke. Har jeg et alkohol problem? Jeg tar meg minst en-tre øl hver kveld. Gjerne 2 flasker eller 1 boks. av og til sper jeg på med en drink. Har ikke no trangt behov for å drikke meg dritfull i helgene. Men det hender at jeg drar ut med noen kompiser i helger og det hender da at vi blir dritings og kommer hjem rundt kl 03-05-tiden (noe som samboeren min misliker og som jeg har gjort mindre av i det siste). Jeg tenker ikke over alkohol vanen min, da jeg føler det ikke har noe påvirkning i livet mitt. Hvis jeg f.eks. skal hente noen en plass om kvelden, tar jeg ølleren min når jeg kommer hjem, hvor sent det måtte være. Ellers lever jeg sunt og går på treningssenter 4 ganger i uka, og spiller fotball med kompiser i helgene. Anonymkode: 6ac0f...f66 Jeg synes kanskje du kan tenke over hvordan du ville følt det om du ikke fikk ølleren din en dag. Snakker av erfaring. Jeg synes det var veldig behagelig å ta noen øl, gjerne vin evt en likør hver dag en stund. Men det var ikke sunt for meg. Dyrt er det også. Og man forandrer seg når man inntar alkohol.. Lurt å stoppe mens man kan. Barn blir dyrere og dyrere gjerne 😊 da mener jeg at du kan spare minst 120 kr på de 3 øllerne hver dag. Det er noen tusen pr måned som du kan kjøpe en skikkelig fin sykler til barna for om noen år. Anonymkode: 7b84c...d2d 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Dubster skrev (2 minutter siden): Jeg drikker etter at barna har lagt seg, og jeg er hovedsakelig edru når jeg er med dem. Liker å tro at alkoholen ikke påvirker oppdragelsen av mine barn, men samboeren min sier det motsatte. Og i helgene så blir du dritings kommer hjem klokka 3 og er kjempe opplagt dagen etter til barna dine og kona di? Anonymkode: 7123d...802 11 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Jeg ble veldig glad når du sa, at du tenkte over det selv! Jeg hadde nylig et forhold til en veldig kjekk og snill mann på 60 år. Han drakk like mye som deg hver dag og det var ikke så kjekt når han forandra seg etter inntak av alkohol. Erstatt øl med noe annet. Munkholm uten alkohol? Anonymkode: 7b84c...d2d 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Hva hvis du prøver å droppe alkoholen resten av måneden. Ikke en øl en eneste kveld, da merker du fort om du får abstinenser og vil forstå selv om du har et problem eller ikke. Anonymkode: 7266d...60e 12 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker i utgangspunktet om du tok øl til maten hver dag, hadde jeg ikke tenkt på det. Men den setningen jeg har uthevet er skummel. «Jeg må ha øl’en min, uansett». Det er enten en såpass stor uvane eller et begynnende problem, at du burde sette på bremsen og stoppe med det. Anonymkode: d2e3b...710 3 øl og en drink til familiemiddagen hver dag? Anonymkode: 7123d...802 3 2
visp Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 Dubster skrev (5 minutter siden): .Vil si det er mulig å være en pappa samtidig som man kan være en alkoholiker, men det er en annen diskusjon. Nå snakker jeg om utelivet hans og fotballtreningen i helgene og treningssenter fire ganger i uka. På toppen av det hele så drikker han endel hver dag. Utelivet har han minimert litt, men ikke fordi han så problem med det selv. Kun fordi samboeren ikke liker det. Roper en stor egoist hele veien. 16 6
Stor pike Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 Hadde ikke blitt akseptert her. For mye alkohol, hver dag. I tillegg er det dyrt. 3 2
visp Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 Dubster skrev (8 minutter siden): .Vil si det er mulig å være en pappa samtidig som man kan være en alkoholiker, men det er en annen diskusjon. Nå så jeg plutselig at det var du som var ts. Orker ikke å endre teksten min fra han til du, men syns fremdeles det høres ut som om du ser på barna som samboerens ansvar. 5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå