Gå til innhold

ALLTID leamus ett eller annet sted på kroppen. Jeg blir gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? I en uke har jeg hatt leamus i skulderen. Nå har jeg i den store lårmusklene foran. Før det hadde jeg i en liten muskel i brystet, og av og til har jeg på trommehinnen. Noen ganger er det tunga og noen ganger på øyelokket. De siste 8-10 årene har jeg konstant hatt leamus ett eller annet sted på kroppen. Jeg har ikke mangel på noen vitaminer eller mineraler, men jeg tar magnesium uansett.

Finnes det ingenting å gjøre med det? Nå blir jeg seriøst snart gal.

Anonymkode: 9a819...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hjalp det å drikke melk igjen. Pluss d-vitamin 

Anonymkode: bf5ab...276

Skrevet

Magnesium!! Tok leamusen min på en dag

Anonymkode: 1e151...6c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Magnesium!! Tok leamusen min på en dag

Flytende skulle det stå, den er sterkere enn tabletter. 

Skrevet

Har tatt magnesium i åresvis, både flytende og i tablettform. Funker ikke. Og d-vit tar jeg 40 mg hver dag så det mangler jeg ikke.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har tatt magnesium i åresvis, både flytende og i tablettform. Funker ikke. Og d-vit tar jeg 40 mg hver dag så det mangler jeg ikke.

Ts

Har du vært hos legen med det? 

• Liker 1
Skrevet

Strekke, tøye, bøye. Drikk nok vann og få i deg nok salt (jo mer du drikker jo mer salt trenger man). Hvis du er mye stresset eller anspent kan det hende det trigget lesmus, så bare slapp litt mer av du (humor. Skjønner at DET ikke er så lett).

Anonymkode: 07b42...20f

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Har du sjekket d vitaminnivået ditt, eller bare antar du at du ikke har en mangel siden du tar tilskudd?

Tilbake til leamus; hvilken type magnesium tar du? Glycinat, citrate, malate, og i hvilken dose?
Leamus kan også være relatert til b12, og selv om legen sier at prøver er ok, så kan det være at du ligger i nedre sjiktet av normalen. Det kan også gi symptomer som leamus. 

Anonymkode: 35ca7...56b

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Mente du 40 mcg, eller 40 mg, altså 16 000 IE?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har du sjekket d vitaminnivået ditt, eller bare antar du at du ikke har en mangel siden du tar tilskudd?

Tilbake til leamus; hvilken type magnesium tar du? Glycinat, citrate, malate, og i hvilken dose?
Leamus kan også være relatert til b12, og selv om legen sier at prøver er ok, så kan det være at du ligger i nedre sjiktet av normalen. Det kan også gi symptomer som leamus. 

Vil anbefale å teste glycinat! Den funker best for meg.

Anonymkode: 3dfa1...9fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vært hos legen med det? 

Ja

Ja, har sjekket. Det er ok nå etter at jeg begynte på 40 mcg. Vet ikke hva slags type, tar den jeg ble anbefalt på apoteket. Tabletter iallfall. B12 er fin i følge blodprøver. 

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Mente du 40 mcg, eller 40 mg, altså 16 000 IE?

Ja, 40 mcg ja 😅

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vil anbefale å teste glycinat! Den funker best for meg.

Anonymkode: 3dfa1...9fc

Hvor kjøper jeg det?

Ts

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja

Ja, har sjekket. Det er ok nå etter at jeg begynte på 40 mcg. Vet ikke hva slags type, tar den jeg ble anbefalt på apoteket. Tabletter iallfall. B12 er fin i følge blodprøver. 

Ja, 40 mcg ja 😅

Hvor kjøper jeg det?

Ts

Sjekk hva som er tallet på b-12 prøvene, for det er veldig vesentlig om du ligger på 250 eller 600. Jeg har alltid fått beskjed om "OK" på b-12, men viste seg at jeg lå i nedre delen av normalen, og hadde masse symptomer som forsvant da jeg begynte med tilskudd i tillegg til å spise mer rødt kjøtt. 

Spiser du rødt kjøtt/fet fisk/egg regelmessig?

Denne inneholder både citrate og glysinat, og er den beste formen jeg har prøvd https://sunkost.no/bio-life-magnesium-120-kapsler

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sjekk hva som er tallet på b-12 prøvene, for det er veldig vesentlig om du ligger på 250 eller 600. Jeg har alltid fått beskjed om "OK" på b-12, men viste seg at jeg lå i nedre delen av normalen, og hadde masse symptomer som forsvant da jeg begynte med tilskudd i tillegg til å spise mer rødt kjøtt. 

Spiser du rødt kjøtt/fet fisk/egg regelmessig?

Denne inneholder både citrate og glysinat, og er den beste formen jeg har prøvd https://sunkost.no/bio-life-magnesium-120-kapsler

Takk for tips! Kjøper i morgen 😊

Ts

Skrevet

Er du veganer eller vegeterianer? 

Anonymkode: 0f6c7...44a

Skrevet

Er du veganer eller vegeterianer? 

Nei, spiser og drikker alt. Har crohns da 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Det påvirker jo næringsopptak en hel del. Med crohns ville jeg ikke spist "alt" :) 

Støtter oppunder det at du bør finne ut hvor innenfor normalen b12 ligger, alt under 400 bør du vurdere tilskudd for. Du bør også få sjekket (hvis ikke alt sjekket) alt rundt b12, ikke bare kobalamin. Aktiv b12, homocystein. Du kan se hva som er sjekket på helsenorge.no vil jeg tro. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Da har du nok noen mangler.. B12 kanskje særlig. 

Ville tatt nye prøver. Og kanskje hos en privat lege. Som ikke bare kikker over resultatene fort.. 

Anonymkode: bf5ab...276

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det påvirker jo næringsopptak en hel del. Med crohns ville jeg ikke spist "alt" :) 

Støtter oppunder det at du bør finne ut hvor innenfor normalen b12 ligger, alt under 400 bør du vurdere tilskudd for. Du bør også få sjekket (hvis ikke alt sjekket) alt rundt b12, ikke bare kobalamin. Aktiv b12, homocystein. Du kan se hva som er sjekket på helsenorge.no vil jeg tro. 

Sjekket nå på siste prøve og den lå på 776! Altså for høy. Ingen nevnte noe om det til meg da jeg var hos legen sist…

Ts

Skrevet

Hadde rykninger i muskulatur pga b12 mangel

Anonymkode: 4246d...737

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjekket nå på siste prøve og den lå på 776! Altså for høy. Ingen nevnte noe om det til meg da jeg var hos legen sist…

Ts

Det kan være antistoffer der og da som har påvirket, jeg ville ikke tenkt på det. Da er det kanskje magnesium du skal fokusere på i noen mnd, prøv den det ble linket til i 2-3 mnd og se. Jeg bruker 350-500 mg, greit å begynne lavest. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...