Gå til innhold

Er Ragdoll en allergivennlig rase?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en helt vanlig huskatt som vi trenger kattepass til når vi er bortreist et par ganger om året.

Vi hadde en nabo som alltid hadde pusen hos seg, men etter han flyttet må vi spørre mine svigerforeldre som bor i samme by, men de har alltid unnskyldninger om at de har utviklet pelsallergi og kan derfor ikke ha katten på besøk en dag engang.

Jeg synes de kan være ærlige med oss og si at de ikke ønsker å passe katt en langhelg ellermaks  2 uker om sommeren.

I dag så jeg på facebook at svigermor hadde lagt ut bilde av at hun koser med ansiktet ned i pelsen til en Ragdoll katt de passer for noen venner. Jeg sendte melding til henne og spurte hvorfor de hadde katt på besøk når de er så "allergiske", og fikk til svar at det gikk ganske bra fordi den var allergivennlig!!

WTF! Ragdoll er jo overhodet ikke allergivennlig, eller hva?

Anonymkode: 53be2...2ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ragdoll er ikke allergivennlige. Men er du sikker på at det var en Ragdoll og ikke en Neva Masquerade? De kan være ganske like av utseende, men den sistnevnte er en utgave av sibirkatt og er kjent for å være allergivennlig.

• Liker 1
Skrevet
silkestrå skrev (33 minutter siden):

Ragdoll er ikke allergivennlige. Men er du sikker på at det var en Ragdoll og ikke en Neva Masquerade? De kan være ganske like av utseende, men den sistnevnte er en utgave av sibirkatt og er kjent for å være allergivennlig.

Ts her

Etter innlegget mitt i går kveld, så jeg at det var en Hellig Birma svigermor klemte på, og ikke en ragdoll.

Hellig Birma er iallfall ikke allergivennlig.

Anonymkode: 53be2...2ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...