AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Jeg har datet en dame et drøyt halvt år. Hun er veldig på og daglig sendes det enten meldinger, vi snakker sammen, eller møtes. Hun er veldig glad i nærhet og sier aldri nei til masse sex. Vi har ikke definert oss som et par, men begge er enige om at vi ikke treffer andre. I praksis fungerer vi som et par. Jeg har møtt hennes datter mange ganger og hun noen i min familie Hun er veldig opptatt av trening og kosthold og av og til sier hun at hun skal på forskjellige kurs i den sammenheng. Jeg oppfordrer henne til å delta og dyrke sin hobby. Det som jeg reagerer på, er at hun alltid vingler frem og tilbake om hun skal reise på disse kursene og som regel blir det ikke tatt en avgjørelse før samme dagen som hun skal reise. Hun sier ofte at hun egentlig ikke vil, men heller være sammen med meg. Det praktiske rundt reise og opphold er også vage. Som regel blir det plutselig bestemt samme dag at hun blir borte hele helga, selv om det fint går an å reise til og fra hjemmet hver dag. Noe som hun har sagt dagen før at hun vil gjøre. Når hun er på disse kursene, opphører all kommunikasjon. Jeg hører ikke et ord fra henne og når jeg treffer henne igjen etterpå virker hun reservert og distansert. Jeg driver ikke og forhører henne om hva som har skjedd, men naturlig nok spør jeg litt om hva hun har lært og lignende. Hun forteller noe, men virker overraskende lite interessert i å dele mye. Dette har nå skjedd flere ganger og jeg begynner å reagere på den måten hun oppfører seg på spesielt i forkant av slike kurs. Voldsom vingling på om hun skal delta, kommer med stadig endringer og vage forklaringer på hva slags kurs der dreier seg om. Dette er tross alt noe som hun gjør av egeninteresse. Det har ikke noen med jobb å gjøre osv. Jeg ville da tro at hun så frem til slike ting og planla i forkant. I tillegg som nevnt, når hun er borte hører jeg aldri noe som helst fra henne. Noe som er underlig siden hun stadig tar kontakt i det daglige med ønsker om en god dag, om vi snart kan treffes og masse andre ting. Kanskje jeg spekulerer for mye, men magefølelsen begynner å si at noe ikke helt stemmer. Og skal jeg fortsette å bygge videre på dette «forholdet» må jeg få en avklaring. Anonymkode: b32e7...dd2 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Tydelig at hun heller vil være sammen med deg. Men ikke vil virke klengete. Er ikke sååååå gøy på sånne ting når man er forelska.... Anonymkode: 892e9...792 3 2
Andro Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 (endret) Dere er ikke sammen, og du har ikke noe med det. Kanskje skulle dere begynne der? Å avklare om dere er sammen, og hvilke forventninger dere har til en kjæreste?? Jeg kjenner meg igjen i ubesluttsomheten og somlingen hennes. Selv om det er noe jeg burde eller har lyst til, så syns jeg det er vanskelig å skjære gjennom, bestemme meg og dra. Men det blir ok når jeg kommer avgårde. Når jeg deltar på noe jeg liker så er jeg all in, og har aldri hatt noen kontakt med dem hjemme. På samme måte er jeg helt tilstede hjemme, og glemmer (dessverre) utenverden litt for mye. Det du frykter er at disse helgene er for å treffe en elsker eller gå på date, ikke sant? Kanskje hun gjør det, men kanskje hun er på yoga eller skikjøring, eller har lært mye som også opptar hodet hennes en stund etter at hun kommer hjem. Den eneste måten å finne ut av det på er å snakke sammen. Snakke direkte, ikke gå grøten, men heller ikke komme med anklager og mistanker. Det er veldig dumt å legge håp til situationships, og ikke avklare intensjoner og status. Endret 14. januar 2024 av Andro 5 2
visp Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Jeg er sikker på at hun lyver om noe. Det er jo bare bra at magefølelsen din virker. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Andro skrev (23 minutter siden): Dere er ikke sammen, og du har ikke noe med det. Kanskje skulle dere begynne der? Å avklare om dere er sammen, og hvilke forventninger dere har til en kjæreste?? Jeg kjenner meg igjen i ubesluttsomheten og somlingen hennes. Selv om det er noe jeg burde eller har lyst til, så syns jeg det er vanskelig å skjære gjennom, bestemme meg og dra. Men det blir ok når jeg kommer avgårde. Når jeg deltar på noe jeg liker så er jeg all in, og har aldri hatt noen kontakt med dem hjemme. På samme måte er jeg helt tilstede hjemme, og glemmer (dessverre) utenverden litt for mye. Det du frykter er at disse helgene er for å treffe en elsker eller gå på date, ikke sant? Kanskje hun gjør det, men kanskje hun er på yoga eller skikjøring, eller har lært mye som også opptar hodet hennes en stund etter at hun kommer hjem. Den eneste måten å finne ut av det på er å snakke sammen. Snakke direkte, ikke gå grøten, men heller ikke komme med anklager og mistanker. Det er veldig dumt å legge håp til situationships, og ikke avklare intensjoner og status. takk for svar. Hvordan mener du jeg skal ta dette opp med henne? Om hun virkelig løper av sted med andre i perioder lyver hun for meg når vi er blitt enige om at det kun er oss. Er det mulig å bygge noe forholdet ut fra dette? Anonymkode: b32e7...dd2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 Når hun vingler frem og tilbake kan det være fordi hun håper på at du heller foreslår at dere kan gjøre noe sammen. Jeg er redd for avvisning og det der er noe jeg gjerne kunne gjort for å sjekke interessen til motparten for å finne på nå. Men så er drt jo ikke alltid motparten plukker det opp og skjønner hva det hintes til. Du burde spørre henne om det er det hun gjør. Da blir det kanskje lettere for henne å ta initiativ. Kanskje føler hun på at det er hun som tar mest initiativ til å møtes og ønsker du også skal gjøre det oftere? Min eksa var elendig i å foreslå å møtes, selv om jeg vet han ville. For han var det en selvfølge at vi skulle møtes, og han trengte ikke å planlegge det. Han tok ting i siste liten. Jeg derimot trengte å ha en plan, trengte å spørre han. Følte meg litt masete til tider og kunne gjerne vagt snakke om ting jeg kanskje skulle, men ikke visste helt om jeg ble å gjøre for å se om han da foreslo noe konkret for oss heller. Anonymkode: 4a876...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Det høres ut som hun er utrygg på deg. At det er sant som hun sier at hun heller vil være med deg enn på kurs, men drar fordi hun opplever seg avvist av deg, Du skriver at dere ikke har definert dere som kjæreste til tross for å ha hatt ett forhold i over ett halvt år, at du har truffet hennes datter mye oftere enn hun har truffet noen i din krets og at du oppfordrer henne til å dyrke hobbier. Det er nok bakgrunnen for at hun føler seg avvist og ikke gidder snakke med deg når hun er på kurs. Hun vil nok heller være hjemme å kose seg med kjæresten, men hun vet ikke om hun har noen kjæreste i deg. Anonymkode: c2d53...21a 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Dette kan være "hva som helst". Foreslår at du tar diskusjonen om hva dere er, og at du ønsker avklaring. Det kan være usikkerhet, tvil, at hun er redd for å bli forlatt - det kan til og med være adhd dersom det matcher andre deler av personligheten. Anonymkode: 513af...1c7 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Hun er vel utro. Prøver å få avtalt noe med den hun er utro med, men vil ikke låse seg dersom han ikke kan. Dermed blir det rask avgjørelse når det først avtales. Kanskje du burde sjekke opp i om kursene hun sier hun skal på faktisk finnes de dagene/helgene hun skal på kurs? Er du helt sikker på at dere har en klar og tydelig avklaring på at det er dere? At ikke du sitter med en formening og hun med en annen. Hva med å booke deg inn på samme hotell etter hun har sagt hun skal på kurs? Du trenger ikke å si noe før du er der. Men si du tenkte det hadde vært kjekt å kose dere litt mellom kursene… Anonymkode: c724f...8ec
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): takk for svar. Hvordan mener du jeg skal ta dette opp med henne? Om hun virkelig løper av sted med andre i perioder lyver hun for meg når vi er blitt enige om at det kun er oss. Er det mulig å bygge noe forholdet ut fra dette? Anonymkode: b32e7...dd2 Du har truffet datteren og du tror hun treffer andre? Hun fortjener deg ikke. Anonymkode: 892e9...792
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har truffet datteren og du tror hun treffer andre? Hun fortjener deg ikke. Anonymkode: 892e9...792 Mente at du ikke fortjener henne selvfølgelig. Anonymkode: 892e9...792 1
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har datet en dame et drøyt halvt år. Hun er veldig på og daglig sendes det enten meldinger, vi snakker sammen, eller møtes. Hun er veldig glad i nærhet og sier aldri nei til masse sex. Vi har ikke definert oss som et par, men begge er enige om at vi ikke treffer andre. I praksis fungerer vi som et par. Jeg har møtt hennes datter mange ganger og hun noen i min familie Hun er veldig opptatt av trening og kosthold og av og til sier hun at hun skal på forskjellige kurs i den sammenheng. Jeg oppfordrer henne til å delta og dyrke sin hobby. Det som jeg reagerer på, er at hun alltid vingler frem og tilbake om hun skal reise på disse kursene og som regel blir det ikke tatt en avgjørelse før samme dagen som hun skal reise. Hun sier ofte at hun egentlig ikke vil, men heller være sammen med meg. Det praktiske rundt reise og opphold er også vage. Som regel blir det plutselig bestemt samme dag at hun blir borte hele helga, selv om det fint går an å reise til og fra hjemmet hver dag. Noe som hun har sagt dagen før at hun vil gjøre. Når hun er på disse kursene, opphører all kommunikasjon. Jeg hører ikke et ord fra henne og når jeg treffer henne igjen etterpå virker hun reservert og distansert. Jeg driver ikke og forhører henne om hva som har skjedd, men naturlig nok spør jeg litt om hva hun har lært og lignende. Hun forteller noe, men virker overraskende lite interessert i å dele mye. Dette har nå skjedd flere ganger og jeg begynner å reagere på den måten hun oppfører seg på spesielt i forkant av slike kurs. Voldsom vingling på om hun skal delta, kommer med stadig endringer og vage forklaringer på hva slags kurs der dreier seg om. Dette er tross alt noe som hun gjør av egeninteresse. Det har ikke noen med jobb å gjøre osv. Jeg ville da tro at hun så frem til slike ting og planla i forkant. I tillegg som nevnt, når hun er borte hører jeg aldri noe som helst fra henne. Noe som er underlig siden hun stadig tar kontakt i det daglige med ønsker om en god dag, om vi snart kan treffes og masse andre ting. Kanskje jeg spekulerer for mye, men magefølelsen begynner å si at noe ikke helt stemmer. Og skal jeg fortsette å bygge videre på dette «forholdet» må jeg få en avklaring. Anonymkode: b32e7...dd2 Jeg ville gått med magefølelsen din på dette.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hun er vel utro. Prøver å få avtalt noe med den hun er utro med, men vil ikke låse seg dersom han ikke kan. Dermed blir det rask avgjørelse når det først avtales. Kanskje du burde sjekke opp i om kursene hun sier hun skal på faktisk finnes de dagene/helgene hun skal på kurs? Er du helt sikker på at dere har en klar og tydelig avklaring på at det er dere? At ikke du sitter med en formening og hun med en annen. Hva med å booke deg inn på samme hotell etter hun har sagt hun skal på kurs? Du trenger ikke å si noe før du er der. Men si du tenkte det hadde vært kjekt å kose dere litt mellom kursene… Anonymkode: c724f...8ec takk for svar jeg mener at vi er har vært klare på at vi ikke treffer noen andre. i det daglige opptrer vi som et par. besøker venner sammen, går rundt i byen hånd i hånd og kysser hverandre i full offentlighet. Om hun velger å si til meg at hun skal bort på kurs, men egentlig treffer andre, lyver hun meg rett opp i ansiktet. jeg har vært 100% ærlig mot henne fra dag en. Har vært i forhold tidligere med utroskap og vet hvor j..... det er. Dette har jeg også sagt til henne og at tillitt for meg er alfa og omega. Anonymkode: b32e7...dd2 1
Andro Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): takk for svar. Hvordan mener du jeg skal ta dette opp med henne? Om hun virkelig løper av sted med andre i perioder lyver hun for meg når vi er blitt enige om at det kun er oss. Er det mulig å bygge noe forholdet ut fra dette? Anonymkode: b32e7...dd2 Nei. Men per nå bygger du fantasifostre. Forhold deg til virkeligheten. Du er voksen. Du trenger ingen råd om hvordan man spør en dame om dere skal være sammen. Du trenger heller ingen råd om hvordan du forteller henne at du blir usikker på forholdet når hun ikke holder kontakt med deg når hun er bortreist. Snakk sammen! 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #15 Skrevet 16. januar 2024 Jeg tenker at hun er impulsiv og tar ting på sparket. Når det gjelder kurs, så er det mye som skal læres, og da blir det hovedfokuset den helgen. Utenom kursingen er det gjerne sosialt, eller rett og slett koble av og la hjernen fordøye alt, samt lade opp til neste dag. Anonymkode: 2e0f1...b5f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #16 Skrevet 16. januar 2024 Hvorfor er dere ikke kjærester etter over et halvt år? Dette høres dødfødt ut, har dere ikke kommer dit på så lang tid er det vel på tide å gi seg nå. Anonymkode: 23eea...70e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2024 #17 Skrevet 16. januar 2024 Feig som faen..... Anonymkode: bc5dc...ed7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #18 Skrevet 18. januar 2024 Kjæresten min som har ADHD er nøyaktig sånn! Han stresser masse i forkant, bestemmer seg ikke før like før, og så hører jeg ingenting. Han eier jo ikke en indre klokke og da blir planlegging vanskelig, spesielt når han er med meg som tar opp konsentrasjon fra ham. Anonymkode: f78b5...8e0
Sannhetsøkende Skrevet 18. januar 2024 #19 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 19.08): takk for svar jeg mener at vi er har vært klare på at vi ikke treffer noen andre. i det daglige opptrer vi som et par. besøker venner sammen, går rundt i byen hånd i hånd og kysser hverandre i full offentlighet. Om hun velger å si til meg at hun skal bort på kurs, men egentlig treffer andre, lyver hun meg rett opp i ansiktet. jeg har vært 100% ærlig mot henne fra dag en. Har vært i forhold tidligere med utroskap og vet hvor j..... det er. Dette har jeg også sagt til henne og at tillitt for meg er alfa og omega. Anonymkode: b32e7...dd2 Dere høres jo ut som et par. Bli mer tydelig på det. Begge to. Hun også. Enten så vil hun dra, eller så vil hun være sammen med deg. Er ikke bare du som skal føle på det. Hun må også si ifra mer om hva hun ønsker og være tydelig på det. Men så lenge det er som det er nå, så sett deg ned og snakk med henne. Spør henne hva hun ønsker ut av forholdet deres. Er dere sammen, eller dere bare veldig gode venner pluss. Vil hun dra bort, eller ha en helg med deg? Det er uansett godt for forhold å finne på noe hver for seg innimellom også. Dere får bli enige om hva dere føler er grensen for dere begge to. Joda, du kan sikkert være litt mer tydelig du også, men det kan jaggu hun også være. Er vel hun som burde være litt mer klar her. Ikke lett for deg å vite alt heller. Kommunikasjon er veldig viktig i et forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå