Gå til innhold

Får ikke tisset etter operasjon med narkose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå Urinretensjon etter operasjon. Får ikke tisset men kommer bare noen dråper. Nå bruker jeg engangs kateter 4 ganger om dagen. Så gjør det selv hjemme. Har prøvd mye dor å løse det. La vannet renne, varm klut, kald klut, bade, dusje. Stå lenge naken på badet op til 30 min. Er det noen som har erfaring og tips å prøve. Regner med at jeg må prøve permanent kateter. Ønsker bare seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vert innom urologisk avd og fått sjekket om det er en fysisk årsak til at det ikke går?

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde du spinalbedøvelse?

Anonymkode: bfcb2...9a7

Skrevet
feliek54 skrev (21 minutter siden):

Jeg har nå Urinretensjon etter operasjon. Får ikke tisset men kommer bare noen dråper. Nå bruker jeg engangs kateter 4 ganger om dagen. Så gjør det selv hjemme. Har prøvd mye dor å løse det. La vannet renne, varm klut, kald klut, bade, dusje. Stå lenge naken på badet op til 30 min. Er det noen som har erfaring og tips å prøve. Regner med at jeg må prøve permanent kateter. Ønsker bare seriøse svar.

Dette skjedde meg også! Det er det verste jeg har vært med på, og det som gjorde alt verre var at det virket ikke som om personale der ante hvorfor dette skjedde. Jeg trodde de hadde ødelagt noe inni meg. 

Lang historie kort, endte med å gå med kateter en uke hjemme. Det gikk fint det altså, og det gikk over. Men fy faen for en opplevelse. 

Skrevet
Sprite skrev (På 14.1.2024 den 15.55):

Dette skjedde meg også! Det er det verste jeg har vært med på, og det som gjorde alt verre var at det virket ikke som om personale der ante hvorfor dette skjedde. Jeg trodde de hadde ødelagt noe inni meg. 

Lang historie kort, endte med å gå med kateter en uke hjemme. Det gikk fint det altså, og det gikk over. Men fy faen for en opplevelse. 

Takk for svar. brukte du permanent kateter den uken så var inne hele uken eller en du satte inn hver gang du tisset som engangskateter. Jeg bruker nå engangskateter

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 15.39):

Hadde du spinalbedøvelse?

Anonymkode: bfcb2...9a7

Nei narkose

Skrevet
Duff skrev (På 14.1.2024 den 15.34):

Har du vert innom urologisk avd og fått sjekket om det er en fysisk årsak til at det ikke går?

Har vert hos legen. Det var etter en operasjon med kose. Hadde det sist også for noen år siden etter operasjon med narkose men det løste seg etter 4 dager

Nå er det flere uker etter operasjon og nå bruker jeg engangskateter 4 g om dagen for å tømme meg. Sist gang hadde jeg permanent kateter i 4 daget og tok den så ut og da fikk jeg tisset. Men nå har det gått mye lenger tid. 

Jeg ønsker tips og andres erfaring om det her.

Skrevet
feliek54 skrev (6 minutter siden):

Har vert hos legen. Det var etter en operasjon med kose. Hadde det sist også for noen år siden etter operasjon med narkose men det løste seg etter 4 dager

Nå er det flere uker etter operasjon og nå bruker jeg engangskateter 4 g om dagen for å tømme meg. Sist gang hadde jeg permanent kateter i 4 daget og tok den så ut og da fikk jeg tisset. Men nå har det gått mye lenger tid. 

Jeg ønsker tips og andres erfaring om det her.

Dette MÅ du ta med legen. Det skal ikke være et problem så lenge etterpå og ingen tips eller triks her kan erstatte et legebesøk hos urolog.

Anonymkode: fce93...8c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette MÅ du ta med legen. Det skal ikke være et problem så lenge etterpå og ingen tips eller triks her kan erstatte et legebesøk hos urolog.

Dette ts, du må snakke med legen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har dialog med legen og fått time hos urolog. På søndag fikk jeg tisset en del men ikke etter så tømmer meg nå med kateter. Men jeg ønsker svar fra andre som har hatt tilsvarende problem og hva som ble løsningen.

Skrevet
Duff skrev (5 minutter siden):

Dette ts, du må snakke med legen.

Har dialog med legen og fått time hos urolog. På søndag fikk jeg tisset en del men ikke etter så tømmer meg nå med kateter. Men jeg ønsker svar fra andre som har hatt tilsvarende problem og hva som ble løsningen.

Skrevet
feliek54 skrev (7 timer siden):

Takk for svar. brukte du permanent kateter den uken så var inne hele uken eller en du satte inn hver gang du tisset som engangskateter. Jeg bruker nå engangskateter

Hadde permanent kateter. Sånn pose… 

Skrevet
Sprite skrev (33 minutter siden):

Hadde permanent kateter. Sånn pose… 

Og,  så det ble bra etter en uke og det håper jeg t det gjør for meg å.

Skrevet
feliek54 skrev (På 14.1.2024 den 15.32):

Skrev de deg ut med urinretensjon uten å henvise deg til urolog eller er det urologen som har lært deg å selvkateterisere fordi du etter lang tid ikke fikk til å tisse?

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Skrev de deg ut med urinretensjon uten å henvise deg til urolog eller er det urologen som har lært deg å selvkateterisere fordi du etter lang tid ikke fikk til å tisse?

hvis du faktisk LESER det ts har skrevet, så ser du at han har time hos urolog. 

Anonymkode: 7b038...821

Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk en henvisning men lang ventetid. DE lovte innen 6 mnd  men så ble jeg henvist til privat og fikk da 15.feb. Men har kontakt med fast lege og tar nå engangs kateter 4 g om dagen. Men regner med til legen denne uken

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvis du faktisk LESER det ts har skrevet, så ser du at han har time hos urolog. 

Anonymkode: 7b038...821

Det stod ikke i hi

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (21 timer siden):

Det stod ikke i hi

Jeg har time 15. feb men har dialog med lege og nå prøver jeg permanent kateter. legen mener det er bedre. Regner med at det blir løst men jeg ønsker svar fra andre som har hat tilsvarende problem. Får god støtte fra lege. Men takk for engasjement.  er fortsatt lov å svare.

Endret av feliek54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...