AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Eller noe i den gata? Jada, jeg skal selvfølgelig sjekke dette med legen, men ønsker å høre med andre her en søndag ettermiddag. For en ukes tid siden fikk jeg plutselig vondt i hånda da jeg skulle åpne et lokk. Manglet også litt styrke i grepet. Denne smerten satt i nederste del av tommelen/grunnleddet. Det verket videre den dagen, og har merket det litt av og på etter dette. Ømt hvis jeg klemmer rundt dette området. Nå i dag har jeg hatt samme smerte, bare i høyre tommel. Her har det også verket litt opp til håndleddet. Har også hatt verking i det ytterste leddet i en langfinger. Jeg legger til at jeg i høst begynte å få likfingre (Raynauds fenomen), og har hatt dette noen ganger siden da. Har jo sett at dette kan være et symptom på blant annet revmatisme, og legger jeg sammen hendelsene, så er det jo mye som peker mot nettopp dette. Hva tenker dere? Kan det være en tilfeldighet at dette skjer noenlunde samtidig, eller kan mye tyde på sykdom? Anonymkode: 651ee...927
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Kun legene kan svare deg på ditt spørsmål om din kropp. Anonymkode: d836a...aef 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Det kan være alt fra artrose til mangel på d vitamin og kalsium. Jeg klarte knapt løfte armene for å ta ut tallerkner da jeg hadde alvorlig d vitaminmangel. Ta en test. Anonymkode: fe757...dc4 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Litt tidlig å tenke artrose etter to tilfeller med smerte. Ville gitt det litt mer tid. Anonymkode: 49e23...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller noe i den gata? Jada, jeg skal selvfølgelig sjekke dette med legen, men ønsker å høre med andre her en søndag ettermiddag. For en ukes tid siden fikk jeg plutselig vondt i hånda da jeg skulle åpne et lokk. Manglet også litt styrke i grepet. Denne smerten satt i nederste del av tommelen/grunnleddet. Det verket videre den dagen, og har merket det litt av og på etter dette. Ømt hvis jeg klemmer rundt dette området. Nå i dag har jeg hatt samme smerte, bare i høyre tommel. Her har det også verket litt opp til håndleddet. Har også hatt verking i det ytterste leddet i en langfinger. Jeg legger til at jeg i høst begynte å få likfingre (Raynauds fenomen), og har hatt dette noen ganger siden da. Har jo sett at dette kan være et symptom på blant annet revmatisme, og legger jeg sammen hendelsene, så er det jo mye som peker mot nettopp dette. Hva tenker dere? Kan det være en tilfeldighet at dette skjer noenlunde samtidig, eller kan mye tyde på sykdom? Anonymkode: 651ee...927 Det er ikke rart leger blir nedrent av folk som tror de er sjuke......kan dere snart slutte å spørre google hver gang dere merker noe med kroppen eller har vondt?? Legestanden er også rimelig lei folk som kommer på kontoret og tror de vet diagnosen sin etter å ha vært på google. SKJERP DERE! Anonymkode: a41b3...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke rart leger blir nedrent av folk som tror de er sjuke......kan dere snart slutte å spørre google hver gang dere merker noe med kroppen eller har vondt?? Legestanden er også rimelig lei folk som kommer på kontoret og tror de vet diagnosen sin etter å ha vært på google. SKJERP DERE! Anonymkode: a41b3...2c3 Du syns at tap av kraft med smerter OG likfingre er noe man skal overse? Anonymkode: fe757...dc4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Overgangsalderen. Ett av de mange symptomene vi kan bite ut tenna våres på Anonymkode: bf6af...4ce
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Vonde fingre isolert sett hadde jeg ikke tenkt noe særlig mer over, men det var jo dette med likfingre i tillegg som gjør at jeg undres litt mer. Er 36 år, litt tidlig for overgangsalder, håper jeg. Ts Anonymkode: 651ee...927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå