AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Hei! Vi har en IKEA Hemnes dagseng som vi skulle hatt nye madrasser i. Den skal snart bli hovedseng til en to-treåring som per nå veier 14-15 kilo, men også fungere som gjesteseng en sjelden gang. Vil derfor at madrassene også skal være behagelige for voksne, men det viktigste er jo at barnet kan ligge godt, helst i mange år fremover. Er det noen type madrasser som ikke er anbefalt for små barn? At de er for lette for f.eks faste springfjærmadrasser? Noen som har tips til gode madrasser til Hemnes, og som ikke koster flesk (vil helst ikke over 1500 per stk hvis det lar seg gjøre)? Helst fra Ikea eller Jysk. Anonymkode: f4e65...77a
GammelKaktus Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Kjøpte bare to helt vanlige madrasser når min var liten og hadde den senga, han havnet ofte i min så det var ikke så farlig med de madrassene, var mer når han hadde besøk. Tror jeg kjøpte to for rundt 1000 på Ikea. Men hvis madrassene er viktige for deg så er det jo bare å gå å prøve de ut, det er jo det beste, var det vi gjorde og så tok jeg de vi var fornøyde med.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #3 Skrevet 15. januar 2024 det er bedre med kvalitets-skummadrass enn billig fjærmadrass, har jeg skjønt. Altså, enten må du kjøpe pocketfjær, eller kjøp skum, på Ikea. De billigere type fjærmadrass er ikke bra for noen, verken voksne eller barn. Anonymkode: e029a...24c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #4 Skrevet 15. januar 2024 Vi kjøpte noen mellomklasse på ikea. Funker veldig bra. Anbefaler deg å velge blant de som har avtakbart trekk. Det er så greit å kunne hive madrasstrekket i maskin dersom uhellet går utover tisselaken. Anonymkode: c9e68...fd1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #5 Skrevet 15. januar 2024 Takk for svar. Har ikke IKEA i nærheten, men Jysk, men stoler ikke helt på kompetansen der… Er ikke det at «det er så nøye», men vil jo velge noe som kan brukes i flere år fremover, men samtidig ikke være ugunstig for ungen på noe vis. Vi voksne foretrekker faste madrasser, men vet ikke om det kunne være uheldig for småbarn på noe vis. Godt innspill det med gode skummadrasser opp mot kjipe springfjær, det høres litt logisk ut og. Kanskje vi går for skum fra IKEA da. Har sett på denne her, kanskje prøve den - men så var det medium eller fast… 😅 https://ingka.page.link/JvwzjvV3DDBSrHoCA Anonymkode: f4e65...77a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå