AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Vi har vært sammen i 5 år. Katten er innekatt og har vært det hele veien. Tar med ut på turer i bånd. Da vi flyttet sammen ba han meg ta med katten og vi skulle bo sammen. Ingen klage på katten. Det siste året har han irritert seg over kattesand. Skulle flytte kattesanden ut på balkongen, som katten ikke er vandt med, og hun har hatt et par uhell. Nekter meg å ta kattesanden inn, sier det er helseskadelig for barnet vårt. Tilbyr meg å kjøpe selvrensende toalett til 5000, nei ikke det heller. Enten skal katten ut eller han, og fått det understreket at han mener det. Jeg elsker katten min, hatt henne i 7 år snart og jeg kan ikke engang tenke på å gi henne bort. Jeg synes også det er så urimelig at det var greit, også plutselig ikke. Har dere noen som helst råd? Opplever han som psykopatisk akkurat nå. Sier han driter i om jeg blir lei meg, katten eller han. Anonymkode: 61409...00d 22 1
Populært innlegg Stor pike Skrevet 14. januar 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 14. januar 2024 Hadde jeg kastet ut katten hadde den landet oppå samboeren som hadde blitt kastet ut først. 41 5 18
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Stor pike skrev (Akkurat nå): Hadde jeg kastet ut katten hadde den landet oppå samboeren som hadde blitt kastet ut først. Men det er så dramatisk konsekvens. En treåring som får hjemmet revet opp. Anonymkode: 61409...00d 3 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 14. januar 2024 Si at «ja da får du flytte ut da». Det er mest sannsynlig bare tomme trusler. Hadde ikke kastet ut katten. Den har ikke gjort noe galt. Du får bli flinkere til å koste og vaske etter katten Anonymkode: 4be28...124 53 2 6
Populært innlegg Jadaomatte Skrevet 14. januar 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 14. januar 2024 Katten var der først. Høres ut som om det er deg han vil bli kvitt og bruker katten som grunn. Sånn at om du velger katten, så kan han «buhu, hun valgte katten foran meg og familien». Om du kvitter deg med katten vil han finne andre ting å kritisere. Bare det at han stiller et slikt ultimatum sier sitt om han. 53 3 17
Rainstorm2.0 Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er så dramatisk konsekvens. En treåring som får hjemmet revet opp. Anonymkode: 61409...00d Er denne mannen, denne pappaen, virkelig villig til å rive opp hjemmet til en treåring, uten å prøve ut en bedre løsning til katten for 5000 kr? Eller er dette bare noe han sier fordi han vet at du vil gi deg? 39 1 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si at «ja da får du flytte ut da». Det er mest sannsynlig bare tomme trusler. Hadde ikke kastet ut katten. Den har ikke gjort noe galt. Du får bli flinkere til å koste og vaske etter katten Anonymkode: 4be28...124 Katten har aldri tisset inne før. Kun når han skulle ha kattesanden ut. Det er ned mot 20- på natta, hun har jo ikke vinterpels og synes vel det er ubehagelig. Alle er enig med meg, men han gir seg ikke. Anonymkode: 61409...00d 6 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Kjøp et bedre toalett, bli bedre til å rydde/vaske i og rundt doen. Og ikke minst, ønsk han god flytting når han sier slikt, da det mest sannsynlig bare er tull. Er det ikke det ligger det nok mer bak enn bare katta. Anonymkode: fc016...307 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Han bløffer. Eller så har han lyst til å gå, og bruker dette som unskyldning. Eller så har det rablet for han. Anonymkode: b1d05...581 32 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 Vel, en mann som truer med å flytte fra barnet sitt fordi han er irritert på katten, det er ikke mye mann i mine øyne. Han driter i om du blir lei deg, men tenker han ett halvt sekund på barnet? Eller gir han like blanke faen i om barnet blir lei seg? Du sier det er en dramatisk konsekvens å si at han får dra, men mannen sier helt tydelig at han er klar for å flytte fra barnet sitt for å slippe kattesand..... Han har selv valgt at han ikke er interessert i noen som helst løsning for å bli boende med sitt barn. Og hva er helseskadelig med sanden, mener han? Det finnes mange typer sand, og dere kan også bruke andre typer strø enn sand. Anonymkode: c0af8...232 23 2 13
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, en mann som truer med å flytte fra barnet sitt fordi han er irritert på katten, det er ikke mye mann i mine øyne. Han driter i om du blir lei deg, men tenker han ett halvt sekund på barnet? Eller gir han like blanke faen i om barnet blir lei seg? Du sier det er en dramatisk konsekvens å si at han får dra, men mannen sier helt tydelig at han er klar for å flytte fra barnet sitt for å slippe kattesand..... Han har selv valgt at han ikke er interessert i noen som helst løsning for å bli boende med sitt barn. Og hva er helseskadelig med sanden, mener han? Det finnes mange typer sand, og dere kan også bruke andre typer strø enn sand. Anonymkode: c0af8...232 Han er tydeligvis viktigst. Min far tilbød seg å lage en kasse rundt sanden inne i en bod, så ikke sanden spredte seg. Det ville han ikke. Sanden skulle ut, som absolutt alle mente var en dårlig ide for en innekatt. Derav tissingen. Anonymkode: 61409...00d 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, en mann som truer med å flytte fra barnet sitt fordi han er irritert på katten, det er ikke mye mann i mine øyne. Han driter i om du blir lei deg, men tenker han ett halvt sekund på barnet? Eller gir han like blanke faen i om barnet blir lei seg? Du sier det er en dramatisk konsekvens å si at han får dra, men mannen sier helt tydelig at han er klar for å flytte fra barnet sitt for å slippe kattesand..... Han har selv valgt at han ikke er interessert i noen som helst løsning for å bli boende med sitt barn. Og hva er helseskadelig med sanden, mener han? Det finnes mange typer sand, og dere kan også bruke andre typer strø enn sand. Anonymkode: c0af8...232 Og takk for et bra svar. Har lyst til å lese det opp for han. Anonymkode: 61409...00d 9 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Han bløffer. Eller så har han lyst til å gå, og bruker dette som unskyldning. Eller så har det rablet for han. Anonymkode: b1d05...581 Mulig det ligger mer bak. Men han laget en luke ut til balkongen, så katten kan gå inn og ut. Men tror det er kulden på natten som gjør at hun ikke orker, klarer det, og derav har hatt uhell Anonymkode: 61409...00d 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 🚩 Når en voksen kommer med en slik trussel, pga noe så lite og ubetydelig som kattesand, er det noe annet på gang. Dette er starten på myyyyyyeeeeee mer drama. Dette handler ikke om katten eller kattesanden i det hele tatt. Sett kattesanden tilbake i huset. Be personen å bli voksen og vær forberedt på å kaste personen ut av huset. Anonymkode: a05da...c08 25 1 12
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Få dere en robotstøvsuger som dere stiller inn på å støvsuge to ganger per dag Anonymkode: 4be28...124 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Det her hadde jeg aldri akseptert. Tenker han på hvordan forholdet deres vil bli HVIS du kvitter deg med katten? du vil bli kjempelei deg. Så vil han sikkert klage på at du er lei deg også. Det kan ødelegge forholdet. Og hvorfor mener han er det helt ok at DU blir lei deg, fordi han er lei kattesand (som du har tilbudt deg å gjøre noe med)? Når han ikke vil godta noen av forslagene dine som kan gjøre det bedre tenker jeg at han enten vil ut av forholdet og bruker dette som en unnskyldning, eller rett og slett er en skikkelig drittsekk (begge deler er også en mulighet). Anonymkode: daaf7...85c 18 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det her hadde jeg aldri akseptert. Tenker han på hvordan forholdet deres vil bli HVIS du kvitter deg med katten? du vil bli kjempelei deg. Så vil han sikkert klage på at du er lei deg også. Det kan ødelegge forholdet. Og hvorfor mener han er det helt ok at DU blir lei deg, fordi han er lei kattesand (som du har tilbudt deg å gjøre noe med)? Når han ikke vil godta noen av forslagene dine som kan gjøre det bedre tenker jeg at han enten vil ut av forholdet og bruker dette som en unnskyldning, eller rett og slett er en skikkelig drittsekk (begge deler er også en mulighet). Anonymkode: daaf7...85c Han holdt på lenge med å lage hull ut av veggen, sette inn luke. Jeg var skeptisk og uttrykket det. Jeg hadde en mistanke om at katten ville finne kulden såpass ukomfortabel at hun skvettet inne på natten. For hun går jo ut der på dagen. Men han ville ikke høre. Så lukker vi av soverom, slik at det blir ingen uhell i senger. Var en skvett under et bord, og en på baderomsmatte på badet. Men det er som det klikket for han når den luken var fikset og han fant tiss under bordet i dag. Var skikkelig aggressiv og fikk ikke inn et ord. Så dro han og mitt barn til hans foreldre. Nå sitter jeg her alene og bare gråter. Dette skulle være en fin dag. Katten ligger ved meg og jeg elsker henne. Han har satt meg i en umulig situasjon. Anonymkode: 61409...00d 13
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han holdt på lenge med å lage hull ut av veggen, sette inn luke. Jeg var skeptisk og uttrykket det. Jeg hadde en mistanke om at katten ville finne kulden såpass ukomfortabel at hun skvettet inne på natten. For hun går jo ut der på dagen. Men han ville ikke høre. Så lukker vi av soverom, slik at det blir ingen uhell i senger. Var en skvett under et bord, og en på baderomsmatte på badet. Men det er som det klikket for han når den luken var fikset og han fant tiss under bordet i dag. Var skikkelig aggressiv og fikk ikke inn et ord. Så dro han og mitt barn til hans foreldre. Nå sitter jeg her alene og bare gråter. Dette skulle være en fin dag. Katten ligger ved meg og jeg elsker henne. Han har satt meg i en umulig situasjon. Anonymkode: 61409...00d For en skrulling. Klem til deg ❤️ Anonymkode: b1d05...581 2 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vært sammen i 5 år. Katten er innekatt og har vært det hele veien. Tar med ut på turer i bånd. Da vi flyttet sammen ba han meg ta med katten og vi skulle bo sammen. Ingen klage på katten. Det siste året har han irritert seg over kattesand. Skulle flytte kattesanden ut på balkongen, som katten ikke er vandt med, og hun har hatt et par uhell. Nekter meg å ta kattesanden inn, sier det er helseskadelig for barnet vårt. Tilbyr meg å kjøpe selvrensende toalett til 5000, nei ikke det heller. Enten skal katten ut eller han, og fått det understreket at han mener det. Jeg elsker katten min, hatt henne i 7 år snart og jeg kan ikke engang tenke på å gi henne bort. Jeg synes også det er så urimelig at det var greit, også plutselig ikke. Har dere noen som helst råd? Opplever han som psykopatisk akkurat nå. Sier han driter i om jeg blir lei meg, katten eller han. Anonymkode: 61409...00d Hadde KASTET ut mannen!!! Drittsekk av en fyr. Aldri kvitt deg med katten din. En god venn og svikter deg aldri❤❤ Anonymkode: 23b60...ff8 18 2 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han har satt meg i en umulig situasjon. Nei, dette er ikke en umulig situasjon. Dette er veldig enkelt. Denne personen krysser grenser, dette er uakseptabel oppførsel. Beskytt katten, barnet ditt og deg selv, sett personen ut av huset. 🚩 Anonymkode: a05da...c08 14 2 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå