Gå til innhold

Vi er blitt nærere gjennom hennes skilsmisse, hvordan vet jeg om det betyr noe mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 48 står litt rådvill og usikker på hvor jeg står overfor min venninne. Hun er en vakker dame på 46 og er nå separert fra sin mann gjennom 20 år. Det har vært utroskap og psykisk vold fra hans side. 

I denne tiden har hun søkt min støtte. Vi har vært venner en årrekke og i sin tid var jeg og min (eks)kone vennepar med disse to. 

Hun ringer meg fortsatt hver dag. Bruddet er et faktum for noen måneder siden og hun har flyttet ut. Hver dag sender hun meldinger til meg, alt fra morgen klemmer til natta meldinger, men vi prater enormt mye om alt hun står i. Jeg føler meg som hennes beste venn men også som en rådgiver. Hun spør om råd til absolutt alt. 

Forundrer meg litt at hun ikke snakker mer med venninner og familie, jeg er alltid førstevalget hennes når noe skjer eller hun trenger råd eller bare noen å prate med. 

Det skal sies at vi også ler, tuller og snakker også om meg og mitt. Og vi treffes når vi kan. Nå er det tre uker siden sist, men vanligvis sees vi ca annenhver uke. Vi har kysset i denne tiden men ingen har uttalt noe mer. Begge ble nok litt overrasket over det. 

Hvordan skal jeg forholde meg? Jeg ønsker ikke presse henne eller ta opp følelser eller hvor vi står nå, alt er så ferskt for henne. 

Noen med erfaring, der et nært vennskap plutselig blir veldig mye nærere? Kan det være hun ønsker noe mer med meg? Er jeg en erstatning? Er hun for skjør til å vite hva hun vil med meg allerede nå? Vi har alltid vært tiltrukket av hverandre, også da vi begge var gift. Det har vi klart å si noe om, men ikke mer enn det. Kan dette fungere på sikt? 

M, 48

Anonymkode: 563ea...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ikke klar for et nytt forhold enda

Anonymkode: fd39d...832

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun er ikke klar for et nytt forhold enda

Anonymkode: fd39d...832

Tror ikke jeg heller, det er mye å bearbeide. Men kan det fungere på sikt og kan det tyde på at hun vet jeg er aktuell for henne, siden hun tar kontakt hele tiden? TS

Skrevet

Du er en distraksjon fra de vanskelige følelsene som er naturlig å ha under og etter et brudd. Det føles godt å få oppmerksomhet og bekreftelse fra en mann når andre ting i livet er kjipt, men det forsinker ofte bearbeidelsen av et brudd. Hvis jeg skal spå fremtiden, så kommer dere til å ha sex. Men tvilsomt at dere kommer til å ha et forhold som varer til langt inn i fremtiden. 

Du håper på kjærlighet fra en som ikke er klar. Hun må finne seg selv igjen, og etter 20 år tar det en del tid før hun lander. 

Skrevet
ennivk skrev (34 minutter siden):

Du er en distraksjon fra de vanskelige følelsene som er naturlig å ha under og etter et brudd. Det føles godt å få oppmerksomhet og bekreftelse fra en mann når andre ting i livet er kjipt, men det forsinker ofte bearbeidelsen av et brudd. Hvis jeg skal spå fremtiden, så kommer dere til å ha sex. Men tvilsomt at dere kommer til å ha et forhold som varer til langt inn i fremtiden. 

Du håper på kjærlighet fra en som ikke er klar. Hun må finne seg selv igjen, og etter 20 år tar det en del tid før hun lander. 

Mye mulig det blir sex og vi er tross alt bestevenner, så hvem vet om det kan bli et livslangt forhold etterhvert. Jeg er jo ikke helt sikker på hva jeg vil men jeg tror jeg ønsker meg det. 

Jeg er selv skilt, hadde vært gift i 23 år, og det tok meg ca 1 år før jeg var i et nytt forhold. Det tok også slutt og jeg er singel igjen. Men vet jo det kan ta tid. 

Når det er sagt har hun vært emosjonelt ferdig med han i fire år da han var utro første gang. Så hun sier selv at hun allerede har kommet langt i bearbeidingen. 

Uff dette er ikke lett. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mye mulig det blir sex og vi er tross alt bestevenner, så hvem vet om det kan bli et livslangt forhold etterhvert. Jeg er jo ikke helt sikker på hva jeg vil men jeg tror jeg ønsker meg det. 

Jeg er selv skilt, hadde vært gift i 23 år, og det tok meg ca 1 år før jeg var i et nytt forhold. Det tok også slutt og jeg er singel igjen. Men vet jo det kan ta tid. 

Når det er sagt har hun vært emosjonelt ferdig med han i fire år da han var utro første gang. Så hun sier selv at hun allerede har kommet langt i bearbeidingen. 

Uff dette er ikke lett. TS

Det holder ikke å være emosjonelt ferdig. Man skal skape seg et nytt liv og finne ut hvem man er på nytt. Finne ut hvem man er som menneske uten å være i et forhold. Å hoppe inn i et nytt forhold er sjelden en god ide. Man døyver de vanskelige følelsene og gjemmer dem i en skuff, men de kommer alltid tilbake. I tillegg kan det skape mye unødvendig støy for barn og eks å satse på en tidligere venn av familien. Er hun en dame som prioriterer barn og samarbeid, vil du ikke være noe annet enn en flørt og distraksjon for henne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...