AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Jeg har lest litt om de ulike meningene til hvorfor noen ser på seg selv som konfliktsky. Det går igjen at dere er redde for at dere ikke skal bli likt av alle. Men tenker dere noen gang at dere blir ikke likt likevel fordi dere nemlig forholder dere passiv, støtter ikke de som trenger det i en diskusjon, sier seg ikke enig selv om man vet dere er det i en diskusjon? At man mister respekten for dere som alltid velger den veien å gå og at det kan være frustrerende? Ikke alt er en krangel, konflikt eller en opphetet diskusjon. Noen gang er det en rolig diskusjon der man skal ha meningene og de likevel ikke sier noe. Anonymkode: 2d9e8...da9 1 2 3
Duff Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Fint og viktig tema du tar opp her. Jeg er ganske så enig med deg selv om alt ikke er så enkelt i praksis. Jeg tenker på det og er blitt flinkere til å ta diskusjoner, si min mening og utad er det mange som oppfatter meg som meget bestemt. Men, jeg risikerer at jeg går fullstendig inn i skallet etterpå og aldri klarer å face den personen igjen så det er ikke bare å ta kampen når skammen blir så overveldende. Det er en årsak til at jeg er som jeg er, det skal jeg ikke gå inn på nå.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Det kommer an på med hvem, men prøver å unngå konflikter, men flinkere til å stå på mitt og si min mening enn før, men synes også det er viktig å være ydmyk nok til at man ikke har bombastiske meninger når man egentlig ikke vet 100% sikkert, der feiler enda flere etter min erfaring. Det verste er med sta folk, som tror de aldri tar feil, og får de motstand, så blir de sur, da gidder jeg ikke, da er jeg heller konfliktsky og trekker meg vekk, for slikt kommer det aldri noe godt ut av Anonymkode: 5d463...7a1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Dette temaet er viktig. Til tross for at jeg er konfliktsky prøver jeg å være meg selv. Og sliter veldig i relasjoner der andre jatter med meg, for så å si noe annet bak ryggen min. Har opplevd i et kjæresteforhold at det jeg trodde var harmoni, var resultatet av en eks som jattet med meg men egentlig var veldig misfornøyd😄😄😆Jeg syntes han var ganske kjedelig til tider, og det er jo ikke rart. Anonymkode: fd52b...afc
Rainstorm2.0 Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Godt poeng! Og ikke bare det. I tillegg blir man heller ikke likt for den man er, fordi man aldri faktisk viser det. Så hvis ingen misliker deg, så er det mest sannsynlig ikke så mange som ser deg og liker deg. 1
Gjest Kalsberg92 Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 (endret) Å ikke ta sine kamper er det største svike man kan gjøre mot seg selv. Endret 14. januar 2024 av Kalsberg92
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har lest litt om de ulike meningene til hvorfor noen ser på seg selv som konfliktsky. Det går igjen at dere er redde for at dere ikke skal bli likt av alle. Men tenker dere noen gang at dere blir ikke likt likevel fordi dere nemlig forholder dere passiv, støtter ikke de som trenger det i en diskusjon, sier seg ikke enig selv om man vet dere er det i en diskusjon? At man mister respekten for dere som alltid velger den veien å gå og at det kan være frustrerende? Ikke alt er en krangel, konflikt eller en opphetet diskusjon. Noen gang er det en rolig diskusjon der man skal ha meningene og de likevel ikke sier noe. Anonymkode: 2d9e8...da9 det går mer ut på at konfliktsøkerne oftere er irrasjonelle og har en retardert form for empati. Anonymkode: 30436...a2d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Kalsberg92 skrev (32 minutter siden): Å ikke ta sine kamper er det største svike man kan gjøre mot seg selv. Helt enig. Jeg tenker at man må velge sine kamper. Hva som betyr mest og hva man kan overse. Anonymkode: 87306...bcf
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): det går mer ut på at konfliktsøkerne oftere er irrasjonelle og har en retardert form for empati. Anonymkode: 30436...a2d Det er ikke slik at om man ikke er konfliktsky så er man konfliktsøker, bombastisk, sta, kranglete osv. Anonymkode: 2d9e8...da9 1
Rainstorm2.0 Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): det går mer ut på at konfliktsøkerne oftere er irrasjonelle og har en retardert form for empati. Anonymkode: 30436...a2d Vil du si at når man går inn i en tråd som handler om konfliktskyhet og skriver som at motsatsen er å være konfliktsøker og at de er retarderte, at man er konfliktsøker selv? Syns ikke du skal snakke så stygt om deg selv! 😘
Gjest Kalsberg92 Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt enig. Jeg tenker at man må velge sine kamper. Hva som betyr mest og hva man kan overse. Anonymkode: 87306...bcf Helt riktig, det som får magen til å vrenge seg.. det som treffer litt ekstra.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 Mange anser nok meg som konfliktsky, men jeg sier klart i fra dersom jeg absolutt syns det er nødvendig. I det daglige derimot, gidder jeg sjeldent diskutere eller kommentere alt mulig. Har mange besserwissere rundt meg, jeg sier ja og ha, og så gjør jeg som jeg selv vil uansett 😊 Anonymkode: 47d18...baa
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 Jeg er veldig konfliktsky og hater det. Der jeg jobber nå er jeg innleid på et kontor hvor 3 selvstendig næringsdrivende har sitt virke. En av disse er også i vikariat. Så har de en sekretær med fast stilling og meg. Han sekretæren er snill og forsåvidt grei å jobbe med, men han sluntrer svært mye unna slik at jeg får mye ekstrabelastninger. To av de andre som jeg jobber for tar en del merkelige beslutninger som også fører til konflikter mellom oss og kundene. Dette er det da vanligvis jeg som må ta støyten for. Om jeg hadde vært tøff og sagt min mening vet jeg at spesielt sekretæren hadde blitt fornærmet og de to andre hadde avbrutt min kontrakt. kommer nok til å avslutte kontrakten selv dette året og gå videre. Anonymkode: d183d...198
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå