Gå til innhold

beste duftpinner til hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var da voldsomt. Mange er faktisk ikke klar over hvor skadelig duftpinner er, og det faktum at TS har tenkt å bruke det for å kamuflere vond lukt i et toalettrom like etter overtakelse, bør ringe en bjelle i forhold til at det kan være problemer med fukt eller kloakk som kanskje selger igjen forsøkte å kamuflere på visning. Og da må TS reklamere/få problemet utbedret.

https://volant.no/blogs/news/doctor-raises-health-concerns-regarding-common-household-scenting-products

Duftpinner/lys kan også inneholde ting som dyr kan få anfall av. 

Å bli kalt "ufyselig" fordi man påpeker dette, er jo temmelig latterlig. 

Anonymkode: 2fb7f...545

Du er jo litt ufyselig når du skriver «Jåper du ikke har barn»!

Og noen dufter er naturlige…. Man bør heller være kritisk til hvilket merke man kjøper, heller enn å bare slenge ut at det er farlig. Alt er ikke farlig…. Og naturlige oljer som dufter naturlig godt, er ikke farlig for allergikere eller andre. At noe lukter, betyr ikke ar det er farlig. 

Anonymkode: 2a95b...245

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Bruker rituals på bad, sweet Jasmin og den mørke grønne, husker ikke navnet.

cotton fra kremmerhuset er også digg.

Anonymkode: f65cd...ae0

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og noen dufter er naturlige…. Man bør heller være kritisk til hvilket merke man kjøper, heller enn å bare slenge ut at det er farlig. Alt er ikke farlig…. Og naturlige oljer som dufter naturlig godt, er ikke farlig for allergikere eller andre. At noe lukter, betyr ikke ar det er farlig. 

Nei. Barn er nemlig veldig følsomme og ekstra utsatt for å bli syke av disse kjemikalene over tid - også de som ikke i utgangspunktet er allergiske. 

Jeg vet da at lukt i seg selv ikke er ensbetydende med farlig, det er snakk om kjemikaliene som er tilsatt skjønnner du vel.
Jada, det finnes et lite utvalg fra noen nettsider som man kan bestille som et bedre valg. Men folk flest velger det de kan lukte på i butikker. Og jeg kommer fortsatt tilbake at TS må få bukt med årsaken til hvorfor WC lukter fremfor å maskere det med lukt. Er det fukt/mugg der, så er det i seg selv helsefarlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Alt er ikke farlig…. Og naturlige oljer som dufter naturlig godt, er ikke farlig for allergikere eller andre. At noe lukter, betyr ikke ar det er farlig. 

Jeg tåler ikke sterke lukter, uansett om det er syntetisk eller naturlig. Dundrende hodepine. Curare er også naturlig, og samtidig dødelig i ganske små doser… 

Anonymkode: 0f70e...bc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Trenger dere en time til specsavers? Dere klarer ikke å lese hva denne tråden handler om? Eller er dere bare litt enkel sammensatt rett og slett?

Lag deres egen tråd om alt det fæle og grusomme. I deres eget hus kan dere ha det akkurat slik dere vil men denne tråden handler om god lukt og duftpinner, viss dere trigges så mye av det at dere blir så ufyselige er kanskje ikke denne tråden for dere. 

Jeg liker godt denne

https://www.tilbords.no/interior/lys-og-lysestaker/duftlys-og-duftpinner/holmen-florentina-duftpinner-morgenstemning/

Anonymkode: 7dd4d...d9f

Amen 

Anonymkode: cee8b...ecd

• Liker 3
Skrevet

4396037A-C997-4634-966E-54969E9C684D.thumb.jpeg.499131460a425570a6d7afad6bb13376.jpeg

Lukter ikke sterkt. Jeg liker egentlig ikke duftlys og duftpinner, men luktene Cava og Prosecco fra Bruka Design liker jeg veldig godt 

Anonymkode: 05d46...7db

• Hjerte 1
Skrevet

Mamma har denne og lukter helt fantastisk. Den har nå stått slikt i 5 uker og lukter like godt. Vet dessverre ikke hvor den er kjøpt da det var gave

Screenshot_20240115-184100.jpg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

4396037A-C997-4634-966E-54969E9C684D.thumb.jpeg.499131460a425570a6d7afad6bb13376.jpeg

Lukter ikke sterkt. Jeg liker egentlig ikke duftlys og duftpinner, men luktene Cava og Prosecco fra Bruka Design liker jeg veldig godt 

Anonymkode: 05d46...7db

Enig! Den er god den! 😍

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Skandinavisk ØY. Den er veldig mild, valgte den fordi mange av de andre har en altfor sterk duft (ja, selv om jeg bruker færre pinner).

Kjøp Øy duftpinner fra Skandinavisk - NordicNest.no

Anonymkode: aec70...55e

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg legger meg langflat. Har fått for meg at jeg har skrevet "håper du ikke har barn som bor der", for barn er faktisk veldig utsatt for å utvikle allergier pga disse giftpinnene. Men jeg ber veldig om unnskyldning for "håper du ikke har barn", for det var ikke greit. 

:sorry:  

Skrevet

Foretrekker Mikado selv, holder en halv evighet og har et utvalg av de litt lettere/"søtere" duftene som jeg foretrekker. Har Dollarstore i nærheten så jeg kjøper de fysisk men det ser ut som de ar nettbutikk og ?

Rituals sine er alt for stramme etter min mening. Lukter ALT for sterkt (og ja, jeg har snust på de fleste både i og utenfor butikk).

Skrevet

Ser at den er utsolgt nå, men denne er behagelig og god. 

Anonymkode: a12af...4f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg legger meg langflat. Har fått for meg at jeg har skrevet "håper du ikke har barn som bor der", for barn er faktisk veldig utsatt for å utvikle allergier pga disse giftpinnene. Men jeg ber veldig om unnskyldning for "håper du ikke har barn", for det var ikke greit. 

:sorry:  

Og likevel,.. du overdriver. 🤦‍♀️

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i Rituals sin Hammam serie. Lukter friskt og godt 😄

Anonymkode: 43467...eaa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Og likevel,.. du overdriver. 🤦‍♀️

Nei det syns jeg ikke.
Folk bruker duftpinner/lys ukritisk uten tanke for at barn kan bli syke av å puste inn alle disse kjemikaliene, dette er jo advart mot flere ganger. Men for all del, så lenge hjemmet lukter vanilje. 

Anonymkode: d50d2...8a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...