Gå til innhold

Glemte å bytte pinnestr på vrangbord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller jeg glemte det ikke, men det sto ikke i oppskriften at jeg skulle bytte når jeg startet på vrangborden. Når jeg endelig er ferdig med vrangborden så står det bytt til pinne 4. Jeg skulle kanskje ha forstått det selv, at det skal byttes str på strikkepinnen når vrangbord strikkes. 
Hvor mye har det å si for ferdig resultat at jeg ikke byttet pinnen? Vil tro vrangborden hadde blitt litt strammere om jeg hadde gått lned i pinnestr. Vurderer nå å rekke opp igjen, hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 57685...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vrangborden hadde blitt strammere med mindre pinnestørrelse. Dumt at det ikke kom tydelig fram i oppskriften at du skulle bytte.

En del gensere har ikke annen pinnestørrelse på vrangbord, og noen ganger synes jeg det er penest å ikke bytte. 

Om du liker resultatet, beholder du det. Om du egentlig skulle ønske den var litt strammere og gikk bittelitt inn, bør du rekke opp og strikke den på nytt slik at du blir fornøyd med plagget. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre å gjøre det på nytt hvis du er usikker. Så kjedelig å irritere seg over sånne ting i etterkant.

Anonymkode: 05d9b...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde rekket opp og strikket den på nytt. Liker best når den er strikket på en halv pinnestørrelse mindre enn selve genseren. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...