AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Har gått hos det samme treningssenteret i sikkert et halvt år nå. Har ikke hatt noe problem med prisene deres før nyåret, da de økte prisen fra 599 til 799. Har lenge debattert å bytte treningssenter, og dette var det som motiverte meg til å bytte. Når jeg prøvde å kansellere abonnementet, ble det presisert at jeg fortsatt har tre måneder igjen av bindingstiden. Har treningssenteret lov å holde meg bindende til avtalen om prisen har økt? Avtalen er jo da ikke lik den jeg gikk med på hos 599kr. Anonymkode: d5a87...276
Hedda-78 Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har gått hos det samme treningssenteret i sikkert et halvt år nå. Har ikke hatt noe problem med prisene deres før nyåret, da de økte prisen fra 599 til 799. Har lenge debattert å bytte treningssenter, og dette var det som motiverte meg til å bytte. Når jeg prøvde å kansellere abonnementet, ble det presisert at jeg fortsatt har tre måneder igjen av bindingstiden. Har treningssenteret lov å holde meg bindende til avtalen om prisen har økt? Avtalen er jo da ikke lik den jeg gikk med på hos 599kr. Anonymkode: d5a87...276 Det står nok noe om det i den avtalen du har signert. 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Hedda-78 skrev (Akkurat nå): Det står nok noe om det i den avtalen du har signert. Sikkert med den minst lesbare skriften tilgjengelig..! Anonymkode: 606a1...ddb 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Vet bare at prisendringer på Ekom tjenester må varsles om 1 måned før og at kunder kan velge å si opp uavhengig av bindingstid. https://dinside.dagbladet.no/okonomi/kan-de-plutselig-skru-opp-prisen/61018531 Tipper det samme gjelder for andre abbonnement tjenester så hadde tatt en telefon til Forbrukerrådet for å høre. Anonymkode: b683b...bf4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 En bindende avtale er bindende begge veier. Hvis du ikke kan si opp, kan de heller ikke endre vilkårene. Som brukeren over sier medfører prisøkning på mobilabonnement at kunden kan si opp uavhengig av bindingstid, og det vil nok være det samme for et treningssenter. Anonymkode: 68ebd...59a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå