Gå til innhold

Terapeut vs psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ting er litt tungt. Sliter med angst og litt vinterdepresjon. Fastlege sa at det ikke har vits i å henvise til dps og tipset om et akutt tilbud i kommunen der man kan få gruppetime noen få ganger. Jeg synes ikke dette passet helt til meg.

Har kikket litt på nett og ser at det er en del som tilbyr online timer. Ser det er ganske stor prisforskjell på såkalte terapeuter og psykologer. Vet at terapeuter ikke har samme utdannelse, men vurderer likevel å prøve en terapeut med fokus på mindfullness.

Noen som har noen erfaring? Er det vits eller bør jeg heller legge i de kronene ekstra og bestille hos en utdannet psykolog?

Anonymkode: 29336...3eb

Skrevet

Om du ikke har veldig alvorlige eller komplekse plager kan det være verdt et forsøk.

Anonymkode: f4222...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om du ikke har veldig alvorlige eller komplekse plager kan det være verdt et forsøk.

Der er nok ikke så alvorlig, tungsinn og kanskje litt sosial fobi. Har du erfaring med slike online terapeuter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Der er nok ikke så alvorlig, tungsinn og kanskje litt sosial fobi. Har du erfaring med slike online terapeuter?

Nei, ikke erfaring selv. Ville undersøkt litt og evt spurt om dere kunne hatt en første time for å sjekke kjemi osv til en lavere pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...