Gå til innhold

Hva er dine verste opplevelser fra legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, så lurer jeg på hva er dine verste opplevelser fra legevakten? 

Anonymkode: ad846...e9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En lege som mente jeg faket smerter da jeg hadde udiagnostisert gallestein

• Hjerte 2
Skrevet

Fulgte en dement person som hadde smerter og mistenkt brudd, måtte vente i over 12 timer.

Anonymkode: c3361...021

• Hjerte 2
Skrevet

Egentlig har jeg bare positive opplevelser, har blitt veldig godt ivaretatt flere ganger.

Men jeg hadde en kjedelig opplevelse, der en lege ga uttrykk for at det var unødvendig og teit at jeg kastet bort tiden hans på en kontroll 3 dager etter opprinnelig skade. Det var uansett ikke aktuelt med operasjon. Det var ikke jeg som hadde foreslått eller bedt om kontroll, det var den første legen som satte den opp. Jeg følte at jeg var til bry, og det er en kjip følelse.

Anonymkode: 3ca55...fe1

Skrevet

Da jeg ble bedt om å dra hjem med flere store brudd, spesielt det at de som var med meg fikk instruks om og forlate meg. Altså skulle jeg dra hjem, alene. 

Jeg havnet i sjokk av smerter når jeg kom hjem. Hadde jeg vært alene hadde jeg sannsynligvis gjort vondt værre ettersom sjokk tilstanden fikk med til å ville gjøre ting som jeg absolutt ikke kunne. Tenk deg når noen er forfryser og plutselig blir varme og starter å kle av seg ....

Værste 6 timene i mitt liv.

Anonymkode: 6a529...8f6

• Hjerte 2
Skrevet

Det verste var da jeg fulgte min daværende kjæreste til legevakta og det viste seg at han var svært alvorlig syk. Han ble sendt videre til sykehus og døde under to uker etter. 

Vi ble tatt godt i mot, men opplevelsen var såpass tøff, at jeg i lang tid etter fikk fysisk vondt av å gå forbi legevakta. 

• Hjerte 8
Skrevet

Sterke magesmerter, to timer ventetid der jeg kastet opp gjentatte ganger, tre minutters undersøkelse med beskjed om å dra hjem, ta et par paracet og noe syrenøytraliserende og legge meg litt nedpå.

Ble lagt inn på sykehus og dopet ned på ketorax dagen etter. Viste seg å være første alvorlige symptomer på crohns.

Anonymkode: 958a1...f10

Skrevet

Jeg hadde kraftig urinveisinfeksjon, som jeg måtte vente på legevakta i 12 timer, hadde hinsides vondt og måtte bare ligge på venterommet og vugge - og inntil jeg kom inn, hadde det utviklet seg til nyrebekkenbetennelse med feber og full pakke. Jeg vet ikke hvorfor, men de som jobbet der prioriterte en mann som hadde brudd i en lilletå… Tror legen innså raskt de hadde bomma den dagen når han så meg. 

Anonymkode: a96d6...695

• Hjerte 2
Skrevet

De nektet å ta inn mannen etter et uhell med sirkelsag. Jeg var «for rolig» da jeg ringte, så det kunne ikke være så alvorlig som jeg påsto… Jeg er av dem som handler rolig og rasjonelt i en nødsituasjon, etter mange års trening og en jobb der jeg ikke kan «miste hodet» hvis noen skader seg.

Da de fikk snakke med mannen (som ikke var like rolig, for å si det mildt) fikk vi komme inn likevel. 

• Hjerte 2
Skrevet

Når jeg hadde blodpropp i benet og var veldig nær slutten. Husker ikke at jeg kjørte til legevakten, sjekket inn og ventet. Besvimte av inne hos legen, hadde heldigvis klart å frem ordet blodpropp. Våknet til på sykehuset etter å fått blodfortynnende rett i blodet. Å være hypokonder berget meg den gangen da jeg hadde klart å diagnosere meg selv på forhånd.

Anonymkode: d9c74...8fb

• Hjerte 1
Skrevet

Legevakta mente at baby bare var tett i nesa. Noen timer seinere måtte vi driver med HLR og ambulanse. 

Anonymkode: 55fcc...13b

• Hjerte 3
Skrevet

Frekventerer sjelden legevakta så det har stort sett gått veldig greit. 

Ser jo de som bruker legevakta hyppigere enn fastlegen ofte kommer i klinsj

Anonymkode: 91add...c9c

• Liker 2
Skrevet

Satt og ventet på venterommet da en mann i rullestol, ble trillet ut dit, til tross for at han var kommet inn med ambulanse. Han klaget over store magesmerter og kvalme, der en kvinnelig ambulanse medarbeider, iskaldt, plukket en spykopp fra en stabel og forlot han på venterommet, alene. Virket som de trodde han overdrev fordi han gjorde litt ut av seg, gav åpent utrykk for at var i smerter osv. Han begynte så å kaste opp kraftig, ble helt fjern og var ikke riktig kontaktbar. Der var ikke personell i luken, ingen åpnet når vi banket på dører, men der var heldigvis en vekter som trådde til og fikk han inn til lege. Syns det var ett fryktelig kynisk opptrinn.

Anonymkode: a273f...562

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg møtte opp på legevakten med smerter til karakter 10, på en skala fra 1-10, hvor 10 er det høyeste. De nektet å hjelpe meg, fordi at de trodde jeg var der for å få dop. Til slutt fikk jeg beskjed om å gå, fordi at de ikke kom til å gjøre noe for å hjelpe meg. Jeg klarte å komme meg ut døren, før jeg kollapset og falt sammen. Jeg klarte ikke å komme meg videre, så vakten kom og spurte om jeg trengte hjelp, som jeg svarte ja til. Han kom tilbake etter 30 sek med beskjed om at jeg ikke fikk hjelp, og at jeg måtte fjerne meg fra området. Når jeg ikke umiddelbart klarte å flytte på meg så ringte de politiet som ga meg beskjed om at jeg ville bli arrestert om jeg ikle forlot området umiddelbart. Jeg krøp bort til bilen, og fikk satt meg i den. 

3 år senere fikk jeg påvist en alvorlig og kronisk nevrologisk lidelse, som var årsaken til det hele, men traumene er fortsatt med meg. 

Anonymkode: f4674...50d

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Jeg ringte legevakt tidlig en Lørdag morgen. Jeg hadde ikke feber, får aldri det heller. Smerter i hele kroppen og skikkelig nedsatt allmenntilstand.

Jeg bar om en time for sjekk spesiellt av ører, bihuler og ører. Kunne ikke gi meg time siden jeg ikke hadde feber. Det hjalp ikke at feber har uteblitt i nærmere 20 år heller. 

Jeg bare kledde på meg og dro til legevakta likevel. Krevde en crp før jeg dro. Sureste sykepleier jeg har sett sa dette var bare bortkastet for jeg så helt frisk ut. Mitt blikk kunne drept der og da. Svaret på crp var på godt over 300 og da syntes sykepleieren at det beste var om jeg tok meg tid til å snakke med vakt legen - hadde jeg forsøkt å få time kort tid i forveien eller ikke liksom? 🤬

Dro fra legevakta med resept på noe for bihule, øre og halsbetennelse. Jeg har seriøst ikke vært så dårlig hverken før eller etter.

• Liker 1
Skrevet

Værste var da sønnen her var liten. Han hadde ikke fått i seg drikke eller noe på 2 døgn, høy feber. Vi kom inn legen kikket på barne og sier: Nei han er da fin form  han er jo så blid. Sa bleia hadde vært tør i nesten et døgn. Fikk da bare høre det er tull. Dra hjem

Vi rakk ikke hjem da fikk vi ikke kontakt med barne så ringte amk. Ambulanse sendt. Og de fant ikke blodårer til å sette veneflon. På sykehuset klarte til slutt en anestesi lege å sette i halsen på gutten. Sykehuset lurte på hvorfor vi ille hadde kommet tidligere. 

Anonymkode: c9c9c...02b

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Værste var da sønnen her var liten. Han hadde ikke fått i seg drikke eller noe på 2 døgn, høy feber. Vi kom inn legen kikket på barne og sier: Nei han er da fin form  han er jo så blid. Sa bleia hadde vært tør i nesten et døgn. Fikk da bare høre det er tull. Dra hjem

Vi rakk ikke hjem da fikk vi ikke kontakt med barne så ringte amk. Ambulanse sendt. Og de fant ikke blodårer til å sette veneflon. På sykehuset klarte til slutt en anestesi lege å sette i halsen på gutten. Sykehuset lurte på hvorfor vi ille hadde kommet tidligere. 

Anonymkode: c9c9c...02b

Herregud så ille!!!!!!

Anonymkode: 22ed1...b72

Skrevet

Fikk en cyste på eggstokken. Og svimte av 10 ganger på å bevege meg 5 meter. Fikk hjelp av datter til å ringe ambulanse.  

Ambulansen fikk ikke først tak i legevakten, og var ved siste akjøring mot lokal legevakt, da de bestemte jeg skulle innom der, selv om de i ambulansen mente jeg burde rett på sykehuset.  

Legen ser jeg har me, sier da at jeg skal rett hjem,  uten videre undersøkelser.  Besvimelser og slike magesmerter hører ikke me til i det heletatt. 

Jeg vet at man kan miste førererkortet om du svimer av ved ukjent årsak.  Så ringte privatklinikk, dagen etter og fikk påvist cyster.  Samme dag jeg fikk rapport fra privatklinikk, fikk jeg også brev om vurdering av førerkort. Dro til legekontoret med skrivet, sa dette skal inn i min journal, og jeg vil levere klage på legen, for manglende helsehjelp. Da ingen av mine symptomer hadde noe med me å gjøre. 

Noen mnd senere filk jeg høre hun hadde mistet legelisenen sin.  Ikke pga min sak, men flere andre saker der en baby i magen døde, pga manglende helsehjelp.   Så min sak var jo liten iht det de andre opplevde. Men min sak kom vel bare i tillegg.  Litt skummelt når man vet at hvis en blodcyste sprekker , kan du blø ihjel. Heldigvis ikke det jeg hadde men en vanncyste. Men skrekken av å ikke vite i ett døgn, var veldig kjip opplevelse

Anonymkode: 776e5...e75

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...