AnonymBruker Skrevet 14. januar #1 Del Skrevet 14. januar Har tatt 2 aborter, men det ene var i tenårene og den andre tidlig i 20 årene. Fikk et barn senere i 2009 og nå sliter jeg med og bli gravid. Gyn sa jeg isåfall må ha mange runder med IVF. da ett eller annet med eggløsning slimet var på 5, som burde være på minimum 8.. hva er dette tro? Men sliter sånn med tanken på di abortene jeg tokk!! Anonymkode: aba12...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #2 Del Skrevet 14. januar Hvordan kan gyn si at du må ha mange runder med ivf? Er vel ingen som vet hvor mange runder noen trenger. Gyn sa til oss at vi trengte et forsøk med ett innsett fordi vi var unge, men vi har først blitt gravide etter 3 forsøk og innsett nr 11 😅 og det med eggløsningsslim på 5 ga ingen mening. Mener sikkert slimhinnen i livmor? Den varierer utifra hvor man er i syklus. Har man tynn slimhinne kan man få medisiner for dette uten å nødvendigvis måtte ha ivf. Tror jeg ville oppsøkt en annen gynekolog, mye som hørtes rart ut her. Anonymkode: d012d...5b9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #3 Del Skrevet 14. januar Jeg tok en abort da jeg var 17, ble gravid på p-piller. Det værste jeg har vert med på. Men jeg var ikke på en god plass i livet, hadde ingen utdanning eller jobb eller plass å bo. 9 år senere, var jeg fortsatt sammen med samme fyr og bestemte oss for å forsøke å aktivt prøve. Ble gravid etter 8 mnd, men endte i SA. Følelsene i etterkant var så grusomme, og tankene om aborten jeg tok for 9 år siden kom tilbake. Tok tak i følelsene og begynte å gå til psykolog, da jeg klandret meg selv så mye at det gjorde vondt. Ble gravid igjen for en stund siden, ca 1 år senere, og har aldri vert lykkeligere. Håper det ordner seg for deg ts❤️ Anonymkode: 17b24...235 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #4 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvordan kan gyn si at du må ha mange runder med ivf? Er vel ingen som vet hvor mange runder noen trenger. Gyn sa til oss at vi trengte et forsøk med ett innsett fordi vi var unge, men vi har først blitt gravide etter 3 forsøk og innsett nr 11 😅 og det med eggløsningsslim på 5 ga ingen mening. Mener sikkert slimhinnen i livmor? Den varierer utifra hvor man er i syklus. Har man tynn slimhinne kan man få medisiner for dette uten å nødvendigvis måtte ha ivf. Tror jeg ville oppsøkt en annen gynekolog, mye som hørtes rart ut her. Anonymkode: d012d...5b9 Han virker kunskap rik. Grunnen til IVF er at jeg ikke har en partner og bli gravid med, derfor IVF, så er det dem anbefaler til oss i høyre alder. Bruker nå Femar selv om jeg har eggløsning slim, så er det for tynt. Ett eller annet som var på 5?? Skal spørre neste gang jeg er der. Skal dit i neste syklus også. Hva menes med at du er gravid i 3 runde med innsett nr 11? Anonymkode: aba12...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #5 Del Skrevet 14. januar Hadde en abort uken før jeg fylte 17.. Nå i starten av 30 årene og gravid. Måtte igjennom ivf men det på grunn av mannlig faktor. Rar uttalelse fra gynekologen, man kan ikke spå antall runder ivf. Anonymkode: a728a...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #6 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Han virker kunskap rik. Grunnen til IVF er at jeg ikke har en partner og bli gravid med, derfor IVF, så er det dem anbefaler til oss i høyre alder. Bruker nå Femar selv om jeg har eggløsning slim, så er det for tynt. Ett eller annet som var på 5?? Skal spørre neste gang jeg er der. Skal dit i neste syklus også. Hva menes med at du er gravid i 3 runde med innsett nr 11? Anonymkode: aba12...4b3 Det med for tynt eggløsningsslim gir ingen mening. Det må være slimhinnen i livmor som er 5mm, den skal helst være 7mm for at embryo skal kunne feste seg. At jeg måtte ta 3 IVF forsøk, altså stimulering og egguttak og av det ble det 11 innsett av egg før jeg ble gravid. Det at du har tatt aborter har ingenting å si. Men jeg skjønte ikke helt problematikken din her. Du sliter nå med å bli gravid, men du har ingen partner og har heller ikke prøvd ivf? Hvordan vet du at du sliter? Anonymkode: d012d...5b9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #7 Del Skrevet 14. januar Jeg måtte ha kirurgiske abort i uke 13 (fosteret døde) . Dette var et ønsket barn, så det skjedde like før vi startet med ivf. Under innsett var det en lege som kommentererte at det var litt arrdannelse et sted (husker ikke nå hvor). Har fått to barn etter dette, så det var ikke så farlig. Og kirurgisk abort sent er noe annet enn tidlig abort. Medisinsk er nok mer skånsomt Anonymkode: e0ed5...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #8 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det med for tynt eggløsningsslim gir ingen mening. Det må være slimhinnen i livmor som er 5mm, den skal helst være 7mm for at embryo skal kunne feste seg. At jeg måtte ta 3 IVF forsøk, altså stimulering og egguttak og av det ble det 11 innsett av egg før jeg ble gravid. Det at du har tatt aborter har ingenting å si. Men jeg skjønte ikke helt problematikken din her. Du sliter nå med å bli gravid, men du har ingen partner og har heller ikke prøvd ivf? Hvordan vet du at du sliter? Anonymkode: d012d...5b9 Det var gynekolog som sier det vil ta lang tid og mange runder med IVF ut fra det han så på ultralyd. Bruker nå Femar.. når man er alene kan man bruke donor. Anonymkode: aba12...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #9 Del Skrevet 14. januar 1 hour ago, AnonymBruker said: Det var gynekolog som sier det vil ta lang tid og mange runder med IVF ut fra det han så på ultralyd. Bruker nå Femar.. når man er alene kan man bruke donor. Anonymkode: aba12...4b3 Og vi fikk vite det aldri kom til å gå og den satt på første uttak og innsett. Det er ingen som kan si hvordan utfallet blir. Det kan være det sitter på ett forsøk eller det tar deg 10 år. Det er ingen eksakt vitenskap. At du ikke har partner er jo uvesentlig. Du får jo sperm for å befruktet egget som skal inni deg, partner eller ei. Gir ingen mening om det er grunnen til at det skal ta lang tid. Anonymkode: 7392c...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 14. januar #10 Del Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har tatt 2 aborter, men det ene var i tenårene og den andre tidlig i 20 årene. Fikk et barn senere i 2009 og nå sliter jeg med og bli gravid. Gyn sa jeg isåfall må ha mange runder med IVF. da ett eller annet med eggløsning slimet var på 5, som burde være på minimum 8.. hva er dette tro? Men sliter sånn med tanken på di abortene jeg tokk!! Anonymkode: aba12...4b3 Første røde flagg her er at gyn sier du vil trenge mange runder ivf - det kan man umulig vite på forhånd verken som gyn eller annet. Andre røde flagg er at man MÅ ikke ha eggløsningsslim for å bli gravid. Kan det ha vært slimhinnen i livmor gyn snakket om? Du har fått barn etter de abortene, og forskning sier at tidligere aborter ikke påvirker fremtidig fertilitet og evne til å bli gravid, men kan i noen få tilfeller øke sjansen for tidlig fødsel. Man kan jo i noen tilfeller ha arrvev i livmor eller slikt som kan påvirke fertilitet. Sekundær infertilitet er mye vanligere enn man tror og tenker over. ( altså at man har fått barn naturlig tidligere, men nå opplever fertilitetsproblemer) Dersom jeg var i ditt sted, ville jeg fått en ny vurdering av en annen gyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #11 Del Skrevet 14. januar Føler det mangler informasjon her. Telte gynekolog follikler (AFC) da du var til ultralyd? Ble det tatt blodprøver for å måle blant amh og FSH? Og ikke minst, hvor gammel er du? Det er jo ikke unormalt å trenge mange runder med IVF. Det er det mange som må. Spesielt hvis man nærmer seg 40, har lav amh, lav afc. Jeg er selv forberedt på å måtte ta flere runder til ivf, da jegbrettnog slett ikke har så mange egg å hente ut. Anonymkode: cdd20...77f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #12 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Føler det mangler informasjon her. Telte gynekolog follikler (AFC) da du var til ultralyd? Ble det tatt blodprøver for å måle blant amh og FSH? Og ikke minst, hvor gammel er du? Det er jo ikke unormalt å trenge mange runder med IVF. Det er det mange som må. Spesielt hvis man nærmer seg 40, har lav amh, lav afc. Jeg er selv forberedt på å måtte ta flere runder til ivf, da jegbrettnog slett ikke har så mange egg å hente ut. Anonymkode: cdd20...77f Ja, gyn telte Folliker på ultralyd. Ble tatt blodprøver mens jeg hadde mensen, men husket ikke hva dem skjekket. Er 40 år og bruker Femar. 5 dager i syklusen, men gyn så ingen endring. Skal ta Femar denne syklusen også. Anonymkode: aba12...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonora8 Skrevet 15. januar #13 Del Skrevet 15. januar Venter mitt første barn nå, er i uke 36. Har 3 aborter bak meg, vi ble gravide på 2 pp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #14 Del Skrevet 15. januar Var det ikke sånn at legen bare fortalte at det er vanlig å trenge flere runder med ivf, for å justere forventningene dine? Ivf er en kjempepåkjennelse både fysisk og psykisk, og man må være forberedt på at det ikke går på første forsøk. Så får det heller bli en hyggelig overraskelse om det gjør det 🙂 Anonymkode: 4d649...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar #15 Del Skrevet 15. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Var det ikke sånn at legen bare fortalte at det er vanlig å trenge flere runder med ivf, for å justere forventningene dine? Ivf er en kjempepåkjennelse både fysisk og psykisk, og man må være forberedt på at det ikke går på første forsøk. Så får det heller bli en hyggelig overraskelse om det gjør det 🙂 Anonymkode: 4d649...97e Det sa han mtp Alder, vekt og det at det var få eggposer. Osv Anonymkode: aba12...4b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå