Gå til innhold

Hvordan gjøre ting «riktig» - ny kjæreste etter samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vil gjerne høre fra dere som har vært gjennom samlivsbrudd med barn og etterhvert fått ny kjæreste. Hva er de største fallgruvene, har dere noen gode tips?

jeg har møtt en bra fyr og det surrer mye tanker om dagen😅tre år siden samlivsbrudd og far og jeg samarbeider godt om barna våre, de bor 90% av tida hos meg.

Er det noen tabber jeg må passe på å ikke begå de neste par årene? (Trenger ikke å høre at å få barn med eksen, og deretter gå fra han var en tabbe)

Anonymkode: 4a8ad...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fallgruver. Bare kos deg med kjæresten. 

Anonymkode: 908ca...e9d

Skrevet

Ikke få «kjærlighetsbarn» med den nye.

Anonymkode: 5a196...406

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Prioritere barna uansett 

Anonymkode: f05c3...164

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær så sikker du kan på at dette blir et langvarig forhold før du presenterer han for dine barn. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke få «kjærlighetsbarn» med den nye.

Anonymkode: 5a196...406

Sikkert dumt, men jeg må bare spørre hvorfor? Fordi det kompliserer ting? 

• Liker 1
Skrevet
Belima skrev (3 minutter siden):

Vær så sikker du kan på at dette blir et langvarig forhold før du presenterer han for dine barn. 

Takk, det skal jeg være. Hadde selv en mor som introduserte meg fortløpende til alle hun møtte på sin vei som singel🥲 så jeg har «heldigvis» lært litt om hva man ikke skal gjøre. Sikkert derfor jeg overtenker det her og er redd for å gjøre feil også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prioritere barna uansett 

Anonymkode: f05c3...164

Barna er førsteprioritet, og et godt samarbeid med eks kommer veldig høyt oppe på lista også. Det ble kommunisert og forstått ganske tidlig etter at vi møttes.

Skrevet

Ikke press din nye kjæreste og din eksmann til å få en god relasjon. 

Du skriver at du og barnas far har godt samarbeid og at du har barna 90 prosent av tiden. Jeg vil si det samme i mitt tilfelle - men eksen har sagt at dersom jeg finner meg en ny, skal han ha barna oftere, minst femti femti.. håper ikke det er tilfellet hos dere..❤️

Anonymkode: 06b56...e65

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skriver at du og barnas far har godt samarbeid og at du har barna 90 prosent av tiden. Jeg vil si det samme i mitt tilfelle - men eksen har sagt at dersom jeg finner meg en ny, skal han ha barna oftere, minst femti femti.. håper ikke det er tilfellet hos dere..❤️

Det sier han til deg for å kontrollere deg..

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er i nøyaktig samme situasjon som deg! 
Jeg og ex mannen flyttet fra hverandre i juli, samarbeider veldig bra, var ett etterlengtet brudd fra oss begge etter 12 år, vi har mye omsorg for hverandre, og vi ønsker virkelig hverandre det beste❤️

Nå er har jeg helt overraskende truffet en ny, (i starten av Desember) Jeg var ikke på leting, ingen dating apper eller noe, men vi bor i samme etage i blokken her, så vi har liksom ‘’kjent’’ hverandre siden Juli på en måte, så traff vi hverandre i Desember ute, på hvert vårt julebord❤️🥰 

Barna mine er 5 og 6.

Det eneste jeg ‘’passer på’’ er at barna blir skjermet, og jeg lever som vanlig når jeg har de, det er ingen sniking over til han, eller noe når jeg har dem, eller noe slikt, han hilser på barna som de andre i blokken her, om vi treffes i heisen eller ved postkassene, eller når vi er ute og leker, han blir ikke stående ekstra lenge, osv, osv… Når jeg har barna, så har jeg dem liksom.. 

Han er 9 år eldre enn meg , jeg er 38 og han 47, han har ingen barn, pga en sjelden genetisk sykdom, og han har heldigvis forsonet seg med det, for jeg skal IKKE ha flere! 

Uansett; Utenom å selvsagt skjerme barna, så er det eneste jeg ‘’passer’’ på, er hvordan JEG føler meg, sammen med han.. Og at jeg ikke går på bekostning av meg selv for han..

Ikke flytt sammen!!

Ekteskapet mitt var helt grusomt, og jeg har vært i terapi i 5 år nå heldigvis, så personlig, så er mitt eneste røde flagg, om jeg føler at jeg ikke kan/tørr være meg selv, eller jeg føler at jeg må tilpasse meg han, for å unngå å han blir sur/muggen eller noe.. 

Heldigvis virker han nye, ganske emosjonellt intelligent, frem til nå❤️ 

Anonymkode: ceccf...e19

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hold barna utenom, minst 6-12 måneder før de eventuelt får hilse på. 

Anonymkode: 3a1d4...e38

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eksen min har aldri sagt noe sånt og hadde heller aldri noen tendenser til sjalusi når vi var sammen heldigvis. Han vet godt at han ikke har kapasitet (psykisk sykdom) til å ha barna mer. Jeg er veldig åpen for en mer jevn fordeling om han får det bedre med seg selv og det ikke går ut over barna 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sikkert dumt, men jeg må bare spørre hvorfor? Fordi det kompliserer ting? 

De mener sikkert å ikke få et "kjærlighetsbarn" med en gang. 

Anonymkode: c4eb9...c17

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er i nøyaktig samme situasjon som deg! 
Jeg og ex mannen flyttet fra hverandre i juli, samarbeider veldig bra, var ett etterlengtet brudd fra oss begge etter 12 år, vi har mye omsorg for hverandre, og vi ønsker virkelig hverandre det beste❤️

Nå er har jeg helt overraskende truffet en ny, (i starten av Desember) Jeg var ikke på leting, ingen dating apper eller noe, men vi bor i samme etage i blokken her, så vi har liksom ‘’kjent’’ hverandre siden Juli på en måte, så traff vi hverandre i Desember ute, på hvert vårt julebord❤️🥰 

Barna mine er 5 og 6.

Det eneste jeg ‘’passer på’’ er at barna blir skjermet, og jeg lever som vanlig når jeg har de, det er ingen sniking over til han, eller noe når jeg har dem, eller noe slikt, han hilser på barna som de andre i blokken her, om vi treffes i heisen eller ved postkassene, eller når vi er ute og leker, han blir ikke stående ekstra lenge, osv, osv… Når jeg har barna, så har jeg dem liksom.. 

Han er 9 år eldre enn meg , jeg er 38 og han 47, han har ingen barn, pga en sjelden genetisk sykdom, og han har heldigvis forsonet seg med det, for jeg skal IKKE ha flere! 

Uansett; Utenom å selvsagt skjerme barna, så er det eneste jeg ‘’passer’’ på, er hvordan JEG føler meg, sammen med han.. Og at jeg ikke går på bekostning av meg selv for han..

Ikke flytt sammen!!

Ekteskapet mitt var helt grusomt, og jeg har vært i terapi i 5 år nå heldigvis, så personlig, så er mitt eneste røde flagg, om jeg føler at jeg ikke kan/tørr være meg selv, eller jeg føler at jeg må tilpasse meg han, for å unngå å han blir sur/muggen eller noe.. 

Heldigvis virker han nye, ganske emosjonellt intelligent, frem til nå❤️ 

Takk! Det var et helt tilfeldig møte her også. Hadde egentlig tenkt å bare være alene med barna. Jeg lever som om han ikke eksisterer de dagene jeg har barn. 

så godt at du har funnet noen som er bedre for deg 😊

må bare spørre; hvorfor ikke flytte sammen? Ser at det er komplisert hvis begge har barn, men i dette tilfellet er det bare jeg.

Kunne tenke meg å skape et ordentlig hjem for oss alle. Jeg tjener over gjennomsnittet, men fordi jeg er alene har jeg ikke sjans til å komme meg inn på boligmarkedet igjen alene i denne byen før barna er ute av huset, med mindre jeg klarer å gjøre drastiske endringer økonomisk. 

• Liker 1
Skrevet

Vær hemmelige kjærester lenge før dere presenterer barna. Prioriter kjæreste mye når du er barnefri. Ikke la ny kjæreste være hos dere for mye det første året. Ikke få nye barn! 

Anonymkode: 7b0b8...83e

• Liker 1
Gjest Kalsberg92
Skrevet

0 problem men ikke få flere barn, blir bare rot, ikke vær hun med unger med 3 ulike fedre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner ikke denne? Dersom han da «skal ha», innebærer det at han er i stand til å ha 50/50? Hvorfor har han ikke det hele tiden uansett da? 

Anonymkode: a86ae...c76

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk! Det var et helt tilfeldig møte her også. Hadde egentlig tenkt å bare være alene med barna. Jeg lever som om han ikke eksisterer de dagene jeg har barn. 

så godt at du har funnet noen som er bedre for deg 😊

må bare spørre; hvorfor ikke flytte sammen? Ser at det er komplisert hvis begge har barn, men i dette tilfellet er det bare jeg.

Kunne tenke meg å skape et ordentlig hjem for oss alle. Jeg tjener over gjennomsnittet, men fordi jeg er alene har jeg ikke sjans til å komme meg inn på boligmarkedet igjen alene i denne byen før barna er ute av huset, med mindre jeg klarer å gjøre drastiske endringer økonomisk. 

Personlig så trenger jeg mer tid til å lande helt for meg selv før jeg flytter sammen med noen.. 

I tillegg så var jeg 100% bonusmamma når jeg var gift.. (Han var 100% alene pappa når jeg traff han) Så jeg er ekstra forsiktig med å la ny partner møte barna, å være bonus mamma var fint for meg altså, har fortsatt en god relasjon til bonusbarnet, og omtaler bonusbarnet fortsatt som ‘’mitt’’ barn.. Har mindre ‘’samvær’’ da barnet er tenåring nå, men fungerer i praksis som mammaen hans fortsatt.. ❤️ Heldigvis❤️ Samtidig så var det en humpete og sår vei, for meg, til relasjonen vi har i dag, av flere grunner, jeg var barnløs da jeg ble bonusmamma, og kjenner at jeg trenger mer tid og bearbeiding, før jeg er klar til å stå i situasjoner med en evt ny partner og mine barn, på en god måte.. 

Men det trenger IKKE gjelde for deg selvsagt..

Hvor gamle er barna dine?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg skjønner ikke denne? Dersom han da «skal ha», innebærer det at han er i stand til å ha 50/50? Hvorfor har han ikke det hele tiden uansett da? 

Anonymkode: a86ae...c76

Pga reisevei og at det ikke går mtp skole .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...