Mona.alq Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 hei!😊 Jeg har jobbet i de siste 6 månedene. Jeg føler meg ikke bra i kroppen og kjenner utmattelse mesteparten av tiden. Jeg vil vite mer om sykmelding. 1. Naturligvis kan sykmelding vare mer enn 2 uker? 2. Er det noen som jobbet og har klart å finne en måte å senke stressnivået og utmattelsen på? Takk!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Legen vurderer om du er syk, og diagnosen gir rett til sykmelding. Legen vurderer hvor lenge du skal sykmeldes, og om det senere må forlenges. Vi kan ikke svare mer konkret. Anonymkode: 4165b...953 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Legen vurderer. Det er vanlig å få korte sykemeldinger først dersom det er grunnlag for sykemelding. Du vil bli oppfordret til å jobbe gradert. Du må ha dialogmøter med arbeidsgiver og nav, du må følges opp av lege. Anonymkode: 317df...173 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Er det noe du kan endre på i hverdagen din som påvirker deg? Altså som ikke er jobbrelatert? Anonymkode: 8bcda...75a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Ikke alle passer til å jobbe i et fysisk krevende miljø. Trenger ikke bety at du er syk. Rådfør deg med lege. Kanskje en annen type jobb vil være mer riktig for deg slik at du kan stå i jobb uten sykemelding. Anonymkode: 73713...146 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 Utmattet etter 6 mnd høres mer ut som sliten og vondt i vilja. Legg opp hverdagen din litt annerledes, få mer søvn, spis sunnere, sørg for at du får frisk luft og mosjon. Høres banalt ut, men det er ofte noe i det! Håper ikke du får sm når du må etterlyse godkjente diagnoser på nett. Anonymkode: 7f169...769 3
frøkna Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Ta det opp med legen. Høres ut som du bør sjekke om du kan ha noen vitaminmangel? 1
Eneri Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Hvis dette er en ny jobb/nytt yrke for deg, så tenk på at det tar lang tid å komme helt inn i jobben. Det er vanlig å være sliten og føle seg litt overveldet mens man fremdeles er i en læringsprosess. Syns det er lurt å sjekke vitaminnivå hos lege, samt være bevisst på søvn, kosthold osv, men det betyr ikke at du nødvendigvis er syk. 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Begynn med å gå til legen og fortell hvordan du har det, ikke mer eller mindre. Her må man prøve å finne ut hvorfor du er så sliten. Iallfall ikke fremstill det slik du gjør det her. Det virker som du vil prøve å finne en oppskrift til en sykmelding som kan vare i 6 mnd, vær klar over at det ikke er sånn du bare kan bestille. Du begynner helt i feil ende her. Anonymkode: f863d...c98 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 Jeg fikk sykemelding av legen da jeg ba om det. Fikk den også forlenget to ganger uten at jeg måtte inn på kontoret til vurdering. Men hun vet at jeg sliter mentalt i det siste, så hun skjønner at jeg trenger å ta det med ro. Gå til legen og smør tjukt på. Gråt litt kanskje. Så får du nok sykemelding 👌🏼 Anonymkode: d2714...424 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 Mona.alq skrev (18 timer siden): hei!😊 Jeg har jobbet i de siste 6 månedene. Jeg føler meg ikke bra i kroppen og kjenner utmattelse mesteparten av tiden. Jeg vil vite mer om sykmelding. 1. Naturligvis kan sykmelding vare mer enn 2 uker? 2. Er det noen som jobbet og har klart å finne en måte å senke stressnivået og utmattelsen på? Takk! Si du er utbrent etc etc, folk får lange sykemeldiger for det hele tiden! Finn bare en annen lege om fastlegen er vanskelig, eller bytt fastlege. Det ordner seg men du må ikke gi opp med en gang. Bare hold på, gå igjen og igjen, pass på å nevne de samme problemene/symptomene hver gang, ikke finn på forskjellige ting! Dette er viktig, da virker du ikke seriøs hvis du vingler! Anonymkode: a4ad5...adb 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 Enkelte tror vistnok at arbeid er ferie man får betalt for 😕 Anonymkode: 1db7a...604
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enkelte tror vistnok at arbeid er ferie man får betalt for 😕 Hvem sier det? Anonymkode: a4ad5...adb
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Si du er utbrent etc etc, folk får lange sykemeldiger for det hele tiden! Finn bare en annen lege om fastlegen er vanskelig, eller bytt fastlege. Det ordner seg men du må ikke gi opp med en gang. Bare hold på, gå igjen og igjen, pass på å nevne de samme problemene/symptomene hver gang, ikke finn på forskjellige ting! Dette er viktig, da virker du ikke seriøs hvis du vingler! Anonymkode: a4ad5...adb Dette irriterer jeg meg over at mine hardt opptjente skattekroner går til. Skjerp dere! Dere sager av den greina dere dere sitter på. Velferds-Norge kan ikke holde på sånn lenger, og sånne som deg/dere ødelegger for fremtidens velferdsordninger. Jeg tror dessuten de aller fleste fagfolk gjennomskuer dem med vondt i viljen. Selv om du sikkert troller, tror jeg dessverre mange nordmenn eier så lite skam og er så entitled at vondter og plager ofte fakes for å oppnå betalt fri. Anonymkode: 81e5f...1b1 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvem sier det? Anonymkode: a4ad5...adb Fordi: 1: spørre etter hva som skal til for å få sykmeld ettervkun 6mnd i arbeid. 2: for å prøve finne ut hva som gir lengst sykmld. 3: for å i det hele tatt lage et slikt innlegg. 4: ujojalt mot arbeidsgiver å få jobb og så påføre han ekstra kostnader. Man skal være sliten etter jobb. Man skal ikke bare sitte på ræva og håve inn penger. Man selger sin arbeidskraft til arbeidsgiver. Anonymkode: 1db7a...604
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Hvorfor lurer du på hvilke sykdommer man kan få sykmelding for? Skal du fake sykdom? Anonymkode: ff9e2...bd3 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg fikk sykemelding av legen da jeg ba om det. Fikk den også forlenget to ganger uten at jeg måtte inn på kontoret til vurdering. Men hun vet at jeg sliter mentalt i det siste, så hun skjønner at jeg trenger å ta det med ro. Gå til legen og smør tjukt på. Gråt litt kanskje. Så får du nok sykemelding 👌🏼 Anonymkode: d2714...424 Så du mener at det er greit å fake sykdom for å få sykemelding? Håper ikke legen biter på krokodilletårer da. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette irriterer jeg meg over at mine hardt opptjente skattekroner går til. Skjerp dere! Dere sager av den greina dere dere sitter på. Velferds-Norge kan ikke holde på sånn lenger, og sånne som deg/dere ødelegger for fremtidens velferdsordninger. Jeg tror dessuten de aller fleste fagfolk gjennomskuer dem med vondt i viljen. Selv om du sikkert troller, tror jeg dessverre mange nordmenn eier så lite skam og er så entitled at vondter og plager ofte fakes for å oppnå betalt fri. Anonymkode: 81e5f...1b1 Enig. Sånne folk ødelegger for de som faktisk er syke. Ts, hvor lenge har du vært i arbeidslivet totalt, og hvor gammel er du? Anonymkode: 03560...243 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå