Gå til innhold

Å legge tissen ned i bleia, er den normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sier at man må huske på å legge tissen til guttebarn nedover i bleien for å unngå lekkasje, men det går ikke på vår, den stikker ikke langt nok ut til at det går å legge den noen plass, det er mer som en liten hudfold som bare går ut fra kroppen der.

Har nå begynt å lure på om han har normal tiss, den er jo enten veldig liten eller veldig sammen-skrukket i forhold til andres.

Noen som skjønner hva jeg mener og vet om tissen er normal?

Anonymkode: 202b1...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet er forresten 2 år nå og tissen har ikke endret seg særlig siden fødselen.

Skrevet

Hadde den vært unormal så hadde helsestasjonen reagert på kontrollene. 

Anonymkode: 57456...a5a

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen peniser er like, så han er selvfølgelig helt normal 😊 

Er det et problem med lekkasje da, eller er du redd for lekkasje? 

Anonymkode: 63ac3...906

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det ikke lekker er det nok greit.

På mine måtte vi passe på dette. Om den pekte til siden ble det skikkelig lekkasje. 

Anonymkode: 5a654...bf2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ingen peniser er like, så han er selvfølgelig helt normal 😊 

Er det et problem med lekkasje da, eller er du redd for lekkasje? 

Anonymkode: 63ac3...906

Nei, mer for at tissen ikke er normal.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den er jo veldig liten. Tenker at hvis den er "for" liten skal de jo hormonbehandling, men helsestasjonen her følge Rikke opp noe og har veldig lite kunnskap. Barnet hadde eks refluks, men de sa bare med en gang at nei det trodde hun ikke. Måtte til lege etter et år får å få det sjekket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du pratet med helsesykepleier om det? 

Anonymkode: 0eb46...061

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gå til legen i stedet for helsestasjonen, så kan legen evt henvise til spesialist. Er dere bekymret er det verdt å sjekke opp. Kunne det verdt en idé å spørre svigermor også hvordan far så ut som liten?

Anonymkode: d3154...5aa

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gå til legen i stedet for helsestasjonen, så kan legen evt henvise til spesialist. Er dere bekymret er det verdt å sjekke opp. Kunne det verdt en idé å spørre svigermor også hvordan far så ut som liten?

Anonymkode: d3154...5aa

Har sett bilder av da far var liten, den var mer "normal".

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei men har jo vært på kontroll der hos legen og helsesykepleieren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vet jo at tissen kan se liten ut når det ikke er ereksjon der hos noen mens den er lik ved ereksjon, men kan jo ikke akkurat få frem det og drive å måle tissen heller. Så hvordan skal de undersøke det på helsestasjonen. 

Skrevet

Syntes vår gutt hadde liten tiss, ba om henvising og han ble undersøkt før han fylte ett. Var helt normal. Helsesykepleier og barnelege på kontroll reagerte ikke selv, men var enig da jeg nevnte det. Google så finner du minstemål de går ut fra. 

Anonymkode: 5747f...0a0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Min enke gutt hadde også veldig liten tiss, frem til ca 3 år. Men den var jo betydelig større ved ereksjon. Sjekk det med legen på helsestasjonen? 

Nå er han forresten 5, og den har blitt en del lenger og ikke bare en sånn hudfold som før.

Anonymkode: f6937...758

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Googlet det nå og det står at tissen skal være 2,5 cm når de blir født. Regner med det er i slapp tilstand da man ikke kan vite i erigert tilstand.

Men 2,5 cm er det hvertfall ikke. Hvorfor har da værken de på sykehuset eller helsestasjonen reagert?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min enke gutt hadde også veldig liten tiss, frem til ca 3 år. Men den var jo betydelig større ved ereksjon. Sjekk det med legen på helsestasjonen? 

Nå er han forresten 5, og den har blitt en del lenger og ikke bare en sånn hudfold som før.

Anonymkode: f6937...758

Får håpe det samme skjer her, vil ikke at han skal bli mobbet for det av andre barn. 

Skrevet

Har aldri lagt tissen til gutten vår noen vei, her er den også for liten til det. Han er ett år. Når du sier det så fikk jeg også tidlig rådet om å legge tissen nedover så han ikke tisset oppover og ut av bleia, men det har altså aldri vært aktuelt. Tenker ikke særlig over det, den vokser nok til etterhvert.

Helsestasjon/lege har aldri sagt noe om størrelsen, utenom en mistanke om trang forhud en gang 🤷‍♀️

Anonymkode: bf615...1a7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Googlet det nå og det står at tissen skal være 2,5 cm når de blir født. Regner med det er i slapp tilstand da man ikke kan vite i erigert tilstand.

Men 2,5 cm er det hvertfall ikke. Hvorfor har da værken de på sykehuset eller helsestasjonen reagert?

De har kanskje sett på andre ting? Ta kontakt og spør selv. Ofte må men det i helsevesenet.

Anonymkode: b8a8a...28a

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi de har tenkt den er helt normal? Jeg har aldri måtte brette eller styre for at den ikke skal ligge feil. Har aldri tenkt noe på det- har heller aldri fått råd fra noen at man må huske legge den ned. 

Anonymkode: f3d77...c20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vet jo at tissen kan se liten ut når det ikke er ereksjon der hos noen mens den er lik ved ereksjon, men kan jo ikke akkurat få frem det og drive å måle tissen heller. Så hvordan skal de undersøke det på helsestasjonen. 

De har sett så mange barn at de legger jo merke til om noe skiller seg ut. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...