Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kommer fra et lite sted i nord, men ønske å flytte til Osloområdet, grunnet kulturtilbudet der, samt at det er lettere å ha en levelig hverdag uten bil . Derfor har jeg et todelt spørsmål: 

1. Hvis en ser på selve Oslo: Er det steder en kan bo der, hvor det både er rimelig og et inkludert miljø? Eller er det slik at i Oslo, så må du nærmest velge om du vil bo i et "billig område" eller område med trygt utemiljø (også på natten i helgene) Vil altså ha tips hvis det er området i Oslo, som hverken er for dyrt eller har belastende miljø. (Med belastende mener jeg kriminalitet grunnet mangel på integrering.)

2. Hvis en ser på byene og tettstedene i nabofylkene (da mener jeg Akershus, Østfold, Vestfold og Øste Buskerud) Vet dere hvilke steder hvor det er lettest å bli inkludert og akseptert for den du er? Eller har dere steder dere vil fraråde meg, fordi de sliter med fordommer og overbelastet lokalmiljø?

Alle gode svar mottas med takk. (Og kom gjerne med spørsmål, hvis det er noe som virker uklart.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...