Gå til innhold

Spiser folk fortsatt poteter regelmessig? Flatbrød?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spiser potet ca. to ganger i måneden, som regel som pommes frites eller fløtegratinerte. 

Flatbrød er det sikkert tyve år siden jeg spiste sist. 

Anonymkode: a9e9b...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poteter flere ganger i uka, flatbrød ved siden av lapskaus. 

Anonymkode: 53e00...1ab

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser poteter ofte, sikkert 4 - 5 ganger i uka. Ikke bare kokte, men ovnsstekte, i suppe, bakte og som potetmos. Jeg spiste mye mindre poteter da jeg bodde alene enn jeg gjør med mann og barn nå. Da føltes det styrete og de måtte brukes opp før de ble for gamle. Nå kjøper vi store poser og de går unna.

Poteter finn dårlig rykte i starten av lavkarbobølgen, men jeg tror de er på vei inn igjen. Nå er det ultraprosessering folk bekymrer seg for, og poteter er mindre prosessert enn f.eks. pasta og ris.

Anonymkode: 28494...4ac

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiser mye potet. Spiser potet opp til tre ganger daglig. Til frokost og lunsj steker jeg som regel potetterninger i olje i stekepanne. Litt salt og pepper og et speilegg, så har jeg et smakelig måltid med mye næring og som metter lenge.

Ellers varierer vi mye hvordan vi tilbereder poteter. Favoritter er potetbåter eller potetskiver med olje, salt og pepper i stekeovnen. Hasselback-poteter er også populært. Ellers er fløtegratinerte, vanlige kokte samt potetmos gode alternativer. Bakt potet er snadder. Pommes frites bruker vi også av og til. Vi har også brukt potetmos i foccacia og annet brød. Blir veldig saftig og godt. Potetsalat både lager vi og kjøper vi en del av, og et er godt sammen med grillmat, men også på brødskiva.

Potet er best!! Det er billig, sunt og godt.

• Liker 1
Skrevet

Her hadde det kanskje vært nyttig å oppgi alder.

Min far er 80 og spiser poteter hver eneste dag. For han er det ikke middag hvis det ikke er poteter der.

Jeg er i slutten av 30-årene, og det kan få måneder mellom hver gang jeg spiser poteter.

Flatbrød likeså.

Anonymkode: 73150...c1e

• Liker 1
Skrevet

Spiser poteter kanskje 4 dager i uka. Flatbrød spiser vi stort sett til lapskaus eller spekemat. 

Anonymkode: d7aa4...2ac

Skrevet

Jeg spiser aldri flatbrød, men poteter spiser jeg ofte i perioder. Elsker potet, så det hender jeg koker poteter bare for å snavle de etterpå.

Skrevet

Tipper jeg spiser poteter 2-4 ganger en vanlig uke. Flatbrød går i perioder, har vi spekepølse spiser jeg gjerne det med flatbrød. Bruker også iblant flatbrød til suppe. 

Skrevet

Spiser poteter bakt i ovn, i suppe/lapskaus, potetmos, fløtegratinert, kokt i vann. Kanskje en gang i uka eller to.

Har alltid mors flatbrød til supper og lapskaus.

Anonymkode: 97135...1fd

• Liker 1
Gjest Kalsberg92
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor ofte spiser du poteter og/eller flatbrød?

Føler det er på vei ut, særlig hos unge.

Jeg spiser det kanskje 5 dager i uka. Altså både potet og flatbrød.

Anonymkode: be858...5c1

Pottet er kun på julaften, ris hver dag❤️

Skrevet

Etter at jeg ble alene har jeg knapt spist poteter. Mannen min måtte ha poteter hver dag,men jeg har aldri vært glad i poteter. Holder meg til grønnsaker. Flatbrød liker jeg, men glemmer det ofte.

Anonymkode: b99e2...490

• Liker 1
Skrevet

Spiser gjerne poteter hvertfall en gang i uka, i flere ulike varianter. Flatbrød spiser jeg veldig sjelden, men det er i grunn veldig godt.

Anonymkode: c886f...78e

• Liker 1
Skrevet

Flatbrød med rømme og spekeskinke ❤️ Spiser det til lørdagsgodis hver helg😋

Anonymkode: d7f43...267

Skrevet

Spiser potet 1-2 ganger i uka. Flatbrød spiser jeg aldri. 

Skrevet

Så og si aldri. En sjelden gang potet i form av potetstappe, bakt søtpotet, eller pom frittes (aldri flatbrød). 

Anonymkode: 9a0ff...44b

Skrevet

Spiser sjeldent poteter, men vi spiste det også sjeldent da jeg vokste opp. Men spiser saltkokte poteter til tapas, og det er vel det jeg spiser mest av når det kommer til potet. Ellers kan jeg spise vanlige kokte poteter til diverse julemat. Innimellom spiser jeg poteter i en eller annen form, som bakt potet, ovnsstekt potet, pommes frites, potetstappe eller fløtepoteter. 

Flatbrød spiser jeg innimellom, men det er høyst ett par ganger i året. Det er om jeg kjøper en rett på restaurant der flatbrød er tilbehør (feks bacalao). Lager jeg bacalao selv, bruker jeg heller å servere focaccia eller surdeigsbrød til. 

Anonymkode: d3dd1...bab

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 3.55):

Hvor ofte spiser du poteter og/eller flatbrød?

Føler det er på vei ut, særlig hos unge.

Jeg spiser det kanskje 5 dager i uka. Altså både potet og flatbrød.

Anonymkode: be858...5c1

Poteter  3-4 ganger i uken.. Flatbrød kun til spekemat eller lapskaus/betasuppe.

Anonymkode: 68968...3ee

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spiser sjeldent poteter, men vi spiste det også sjeldent da jeg vokste opp. Men spiser saltkokte poteter til tapas, og det er vel det jeg spiser mest av når det kommer til potet. Ellers kan jeg spise vanlige kokte poteter til diverse julemat. Innimellom spiser jeg poteter i en eller annen form, som bakt potet, ovnsstekt potet, pommes frites, potetstappe eller fløtepoteter. 

Flatbrød spiser jeg innimellom, men det er høyst ett par ganger i året. Det er om jeg kjøper en rett på restaurant der flatbrød er tilbehør (feks bacalao). Lager jeg bacalao selv, bruker jeg heller å servere focaccia eller surdeigsbrød til. 

Anonymkode: d3dd1...bab

Ikke poteter i/til bacalao? Hva bruker du isteden?

Anonymkode: 7572a...949

Skrevet

Vi spiser poteter minst 4 ganger i uka.  Mannen lager middag tre dager i uka, og da er det garantert fisk (tradisjonelle retter) og kokt potet.  På "mine" dager blir det mer retter av kylling, kjøtt (elg, svin, okse osv).  Lager gjerne gryteretter eller retter i form, og bruker da mye ris eller pasta til.  Men jeg bruker også gjerne poteter som fløtegratinert, hasselback, bakt eller i potetsalater. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...