AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Del Skrevet 14. januar 2024 Hvor ofte spiser du poteter og/eller flatbrød? Føler det er på vei ut, særlig hos unge. Jeg spiser det kanskje 5 dager i uka. Altså både potet og flatbrød. Anonymkode: be858...5c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #2 Del Skrevet 14. januar 2024 Poteter 4-5 dager i uka. Flatbrød bare til spekemat, rakfisk, lapskaus og noe annet. Vi har gjerne risgrøt og spekemat på lørdag, spekemat da blir det også flatbrød. Anonymkode: 7572a...949 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Del Skrevet 14. januar 2024 Spiser mye poteter, men sjelden jeg bare koker de, er så mye annet godt man kan lage av det Anonymkode: c8d94...d1e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Del Skrevet 14. januar 2024 Spiser ikke poteter så ofte, men elsker potet så kunne gjerne spist det vær uke, kanskje ikke vær dag liker varriasjon, men poteter kan jo brukes på mange måter. Har ikke spist flatbrød på 1000 år da, men tenkte på det da jeg spiste lapskaus for noen dager siden. Beklager at jeg ikke har et tall for hvor ofte. Kan hende det er på vei ut, men tror ikke den vil forsvinne. Vi får holde potetspisingen gående vi 2 da 😄 Flatbrød med smør i lag på lag er en delikatesse. Anonymkode: fe89c...77d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 14. januar 2024 #5 Del Skrevet 14. januar 2024 Jeg spiser poteter hvis det blir servert når jeg spiser middag hos noen. Sånn ca. 1 gang i måneden. Flatbrød spiste jeg én gang i fjor. Da var jeg også på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 14. januar 2024 #6 Del Skrevet 14. januar 2024 Spiser masse poteter i alle mulige former. (Kanskje dessverre litt for mye) men både hashbrowns, potetmos, vanlige kokte poteter og stekte poteter er nydelig i mine smaksløker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 14. januar 2024 #7 Del Skrevet 14. januar 2024 Spiser poteter ett par ganger i uken, sjeldent kokt. Har aldri kjøpt flatbrød til egen husholdning. Til supper og gryter synes jeg lyse rundstykker/brød, baguett eller scones er 10 ganger bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 14. januar 2024 #8 Del Skrevet 14. januar 2024 (endret) Spiser ikke poteter så ofte flatbrød (Korni) til spekemat og lapskaus oldefar var med og bygde fabrikken Endret 14. januar 2024 av Maskinfører 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Del Skrevet 14. januar 2024 De tre siste dagene har jeg litt tilfeldig faktisk spist poteter hver dag - hhv dampede mandelpoteter til fiskegrateng, båtpoteter til burgere og saltkokte småpoteter til fisk. I dag blir det ris til en kyllingrett, mandag en vegetarisk pasta. Flatbrød spiser jeg svært sjelden, det eneste jeg virkelig må ha det til er plukkfisk, og det lager jeg antakelig sjeldnere enn én gang i året. Med mindre myke hjemmebakte flatbrød til curry eller mat fra Midt-Østen gjelder da - det har vi nesten ukentlig. Anonymkode: 649ce...53f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 14. januar 2024 #10 Del Skrevet 14. januar 2024 (endret) Flatbrød spiser jeg nær sagt aldri. Da er det hvis vi er på middag hos slekt i alle fall. De baker flatbrød selv. Har aldri kjøpt det selv. Hadde en veldig lang periode uten poteter etter å ha flytta hjemmefra, men nå spiser vi det jevnlig. Dog, sjelden det er kokte poteter som jeg vokste opp med. Endret 14. januar 2024 av Rosa Dartle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Del Skrevet 14. januar 2024 Potet spiser jeg ca to ganger i uka, til fiskekaker og laks. Innimellom potetmos til fiskepinner, så da blir det tre. Anonymkode: c0069...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Del Skrevet 14. januar 2024 Aldri flatbrød forresten. Anonymkode: c0069...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 14. januar 2024 #13 Del Skrevet 14. januar 2024 Masse poteter, da det er noe av det beste jeg vet 😂 så jeg koker meg tilogmed det uten noe annet, gjerne moser det. Flatbrød spiser jeg kun med suppe, aldri sammen med potet. Er det en ting? Visste ikke det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 14. januar 2024 #14 Del Skrevet 14. januar 2024 Tja, poteter spiser vi kanskje 3-5 ganger i uka. Mer på høsten, og mindre og mindre etter som vi blir leie. Ingenting i de beste sommermånedene 😅 Flatbrød er bare når jeg orker å ta frem takka. Kanskje en gang i måneden, også blir det vel spist opp på 4-5 måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bella78 Skrevet 14. januar 2024 #15 Del Skrevet 14. januar 2024 Vi spiser poteter flere ganger i uka, og begge ungdommene her liker det også. Flatbrød spiser jeg sjeldent, vi har Korni som vi spiser til lapskaus. Ellers er det nesten bare hvis jeg får det servert.. Jeg bruker mest lefser til spekemat selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 14. januar 2024 #16 Del Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De tre siste dagene har jeg litt tilfeldig faktisk spist poteter hver dag - hhv dampede mandelpoteter til fiskegrateng, båtpoteter til burgere og saltkokte småpoteter til fisk. I dag blir det ris til en kyllingrett, mandag en vegetarisk pasta. Flatbrød spiser jeg svært sjelden, det eneste jeg virkelig må ha det til er plukkfisk, og det lager jeg antakelig sjeldnere enn én gang i året. Med mindre myke hjemmebakte flatbrød til curry eller mat fra Midt-Østen gjelder da - det har vi nesten ukentlig. Anonymkode: 649ce...53f Mmm! Saltbakte poteter har jeg ikke spist på en evighet, det er supergodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Del Skrevet 14. januar 2024 solsolsol skrev (2 minutter siden): Tja, poteter spiser vi kanskje 3-5 ganger i uka. Mer på høsten, og mindre og mindre etter som vi blir leie. Ingenting i de beste sommermånedene 😅 Flatbrød er bare når jeg orker å ta frem takka. Kanskje en gang i måneden, også blir det vel spist opp på 4-5 måltider. Nypoteter gjennom sommeren er jo de beste potetene. Anonymkode: 7572a...949 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #18 Del Skrevet 14. januar 2024 Hele vår familie liker poteter i mange former. Jeg klarer ikke en gang å se for meg hvordan man spiser variert mat uten potet😅 Ikke hver måned vi trenger å kjøpe nye flatbrød. Anonymkode: 1fc3c...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 14. januar 2024 #19 Del Skrevet 14. januar 2024 Flatbrød har jeg kanskje spist 2 ganger på mine 46 år. Poteter spiser vi cirka 2 ganger i uka men aldri kokt, kokte poteter er så ubeskrivelig kjedelig og smakløst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Del Skrevet 14. januar 2024 Potet som kun er kokt må være det kjedeligste jeg vet. Spiser det en og annen gang til kjøttkaker. Ellers går det i potetbåter, mos, hassselback osv. spiser aldri flatbrød. Anonymkode: 8f85d...243 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå