AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Jeg vet ikke om jeg skal la dette gå eller om jeg burde ta en alvorsprat. Min mann kom hjem kl.01.00 fra middag med jobben, drita full. Det var så ille at jeg måtte hjelpe han med å ta av skoa hans og hjelpe han med å kneppe opp buksa for å tisse. Deretter måtte jeg leie, nesten bære han til gjesterommet. Han hadde til og med klemt fingeren i inngangsdøra da han skulle låse opp 😓 Nå er han i seng. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere her? Skal jeg la det fare fordi det er første gangen? Vi har vært sammen i 5 år og har ett lite barn sammen. Mannen har aldri gjort dette før og er normalt veldig ansvarlig og ordentlig av seg. Barnet har ikke fått med seg noe av dette fordi han var i seng for lengst. Men dette er veldig uansvarlig av en mann på 32 år med kone og barn å drikke seg fra sans og samling på fest med folk fra jobben. Mannen hadde sagt ifra om denne festen for lenge siden, så jeg var informert om både drikking og at det var fest med jobben. Men ikke at det skulle bli så sent og han så dritings. Middagen sluttet kl.22.00, men regner med at han dro ut på byen med noen kollegaer etterpå. Han ble kjørt hjem av noen kompiser fra jobben. Så flaut 😑 Anonymkode: 52f07...53a
Rainstorm2.0 Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 "Det er veldig uansvarlig av en mann på 32 år med kone og barn å drikke seg fra sans og samling på fest med folk fra jobben". Synes du. Jeg hadde verken syntes dette var flaut, eller uansvarlig. Hvem hadde han ansvar for? Seg selv, det greide han ikke ta så godt, med klemstra finger, men hvem bryr seg, det er hans problem. Men det jeg hadde reagert på er at han raver rundt dritings i hjemmet. Jeg har ikke tenkt å kneppe opp noen bukser, eller leie voksne menn midt på natta når jeg slapper av hjemme. Han får betale for et hotellrom i byn, snakkes i morgen, kos deg. Men det er meg. Du kan være annerledes. Om du synes dette var fullstendig uholdbart og feil på alle måter. Ikke fortell ham at det var greit "med å la det fare fordi det er første gangen". 12 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Hvis det er første gang, hadde jeg personlig latt det gå. Hadde antatt han har feilberegna, kommet med en liten «Du var litt vel full igår siden jeg måtte hjelpe deg i senga» og ikke brydd meg mer med det. Ser ikke problemet med å være ute til 01, man man gjerne la være å bli så drita, men feil kan skje. La han være flau på sine egne vegner. Anonymkode: 78fdc...51d 26 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 Hadde vært mer bekymret om han kom hjem kl 09 og hadde vært på nach med en dame.. Anonymkode: 0ab93...aa8 20 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Ærlig talt. Det høres ut som at han har vært ædru lenge og at han totalt feilberegnet alkoholinntaket. Så ja, det er innafor, for slik du framstiller dette er det første gangen. Du får unne han en god kveld, og være glad du ikke er han i morgen. Er det noe som skjer ofte, altså at han blir så full, så får det være en annen diskusjon. Anonymkode: 1d678...7ab 42 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 Herregud, dette er da uproblematisk. Han er åpenbart ikke vant med å drikke like mye som enkelte andre kollegaer. Hvorfor er du flau? Han kom hjem og blir nok dårlig i morgen. La saken fare, Det har da ikke skjedd noe? Anonymkode: 062e3...09c 32 3
Trish Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Hvis han ikke drikker mye til vanlig, så er det lett å feilberegne og bli litt for full. Han har ikke gjort noe galt. Og er det ikke bedre at han kommer hjem og legger seg så du vet at alt er i orden? 21 2 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Jeg forstår ikke problemet hvis dette er første gang på 5 år? Ikke at det er et mål å bli dritings, men så lenge ingen skade er skjedd (utenom fingen i klem) så tenker jeg mer «det var på tide»🤪 Da vi var yngre og hadde små barn hadde vi noen fyllekvelder hver i året med venner eller jobb, og det gikk helt fint. Og det er ganske vanlig at kvelden fortsetter med drinker etter jobbmiddag, så ikke sikkert han var den eneste som fikk litt for mye. Det gikk vel slik fordi det var lenge siden han hadde drukket. Tenker jeg bare ville spurt i morgen om han hadde det gøy, og hadde han det får dere heller le litt av den gangen han var så full at han måtte hjelpes i seng😅Ikke lag problem over noe som egentlig ikke er et problem. Hvis det derimot blir hver helg, da skal du få lov å ta den strenge tonen😉 Anonymkode: e4005...e0a 19 5
anonymous87 Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 What is the problem? La han få ha en kveld. Som du sier han pleier aldri å gjøre sånn en gang. 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 Jeg hadde sett hva han selv sier i morgen. Han selv bør jo gå litt i seg selv når han blir så full på en jobbfest at han ikke er i stand til å ta vare på seg selv, komme seg hjem selv. Han bør be kollegaene om unnskyldning - og deg også, ts - og så bør han for egen del love at han ikke skal drikke mye ved senere anledninger. Og han bør holde det. Om du ikke har sjekket den fingeren - sjekk den, han er i en tilstand nå som gjør at han ikke vil merke om det er en større skade. Anonymkode: 92d48...c31 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 Må utnytte gratis fyll. Anonymkode: 603ec...8f1 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde sett hva han selv sier i morgen. Han selv bør jo gå litt i seg selv når han blir så full på en jobbfest at han ikke er i stand til å ta vare på seg selv, komme seg hjem selv. Han bør be kollegaene om unnskyldning - og deg også, ts - og så bør han for egen del love at han ikke skal drikke mye ved senere anledninger. Og han bør holde det. Om du ikke har sjekket den fingeren - sjekk den, han er i en tilstand nå som gjør at han ikke vil merke om det er en større skade. Anonymkode: 92d48...c31 Nei, herlighet. Jeg hadde blitt flau om kollegaene mine begynte å si unnskyld for at de ble fulle én gang. Det får være grenser; man tåler det. Anonymkode: 78fdc...51d 20 1
Maskinfører Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 La menn få være menn hvem sier ikke nei til Alkohol ? ikke jeg i alle fall 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #14 Skrevet 14. januar 2024 Dramaqueen much? Han var på fest, ikke kom han hjem veldig sent, og det er ingen krise om man har fått i seg for mye en gang, det var en varslet fest, og barna var ikke der. Ro ned Anonymkode: b541e...aa9 21 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #15 Skrevet 14. januar 2024 Ness, dette hadde jeg bare ledd av. Du skriver jo at han aldri har gjort dette før, og er normalt ansvarsfull av seg. Så jeg skjønner ikke hva du stresser over her? Det hadde vært annerledes om det var gjentagende. Så fikk han i seg litt for mye drikke i kveld, men hva så? Han kom seg både hjem og han virket ikke å være slem (slik du beskrev situasjonen). Om noe kan du legge et glass vann og en paracet/Ibux på nattbordet til han. Anonymkode: d0312...92f 13 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #16 Skrevet 14. januar 2024 Selvfølgelig sier du fra på en rolig og saklig måte, men synes ikke sette er noen big deal. Anonymkode: c6b57...801
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #17 Skrevet 14. januar 2024 Jeg hadde bare ledd hadde det vert min mann. Anonymkode: 8d6ed...490 6 1
Biloba Skrevet 14. januar 2024 #18 Skrevet 14. januar 2024 Tidspunktet var vel ok, men jeg synes foreldre skal holde seg i så akseptabel forfatning i hjemmet at de ikke skremmer barna om de våkner, og at de finner ut av gylfen når de skal tisse. Jeg hadde sagt fra at jeg synes dette ble litt i overkant i en familiesetting. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #19 Skrevet 14. januar 2024 Så lenge det ikke er et gjentagende problem som går utover hverdagen og hans sikkerhet, så går det sikkert bra om du lar det gå. kan hende han ikke syns det er så gøy når han våkner heller, kan også være han har fått noe i drinken sin mye rart der ute. Syns ikke noe om drikking selv, skjønner ikke hva vi mennesker holder på med, rart å tenke på at underholdningen vår er å få i oss noe som gjør oss mer og mer ute av stand til å kontrolere kroppen og gjør at kroppen beskytter segselv med å kaste opp 😂😩 Anonymkode: 0c4d4...437 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #20 Skrevet 14. januar 2024 Du har aldri vært ute på byen, har du vel? Han kom jo hjem tidlig! Anonymkode: 6cc60...8aa 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå