AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #1 Skrevet 13. januar 2024 Hei. Jeg trenger egentlig å dele litt, og håper noen har noen fine tanker å dele tilbake. Jeg har to barn, ei som er seks år og en liten gutt på snart tre år. Jeg og pappaen til barna gikk fra hverandre i fjor, men vi håper å finne tilbake til hverandre - og det er en sjans for det. Men jeg sliter veldig med at småbarnsperioden snart er over. Sønnen min blir eldre, og selvom jeg gleder meg til fremtiden med barna - så er det utrolig spesielt med småbarnsalderen - toddler perioden. Han er fortsatt veldig "baby" på mange måter, og kommer jo ikke til å forandre seg over natta - men det er veldig vanskelig å tenke på at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få flere barn. At bollekinn, myke babyarmer, babymage, klamme lubne hender og føtter og koselyder snart ikke skal være en del av hverdagen .. Husker jeg følte en litt tristhet da jeg la merke til at datteren min hadde vokst opp nesten over natten. Men selvsagt gikk det jo fort over, for hun er jo fortsatt med meg og er jo seg selv lik ❤️ savner jo litt da hun var yngre, men jeg storkoser meg med henne nå ❤️ og regner med at jeg får de samme tankene når yngste også blir litt eldre. Men bare akkurat nå er jeg trist for at jeg ikke skal få oppleve dette mer og jeg utnytter tiden så godt jeg kan. Er 34 nå, så begynner jo å bli eldre.. Jeg trenger noen fine historier .. Anonymkode: 93f50...293 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #2 Skrevet 13. januar 2024 Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg følte det likedan. Nå er den yngste 18 år... Det jeg vil si er at alle aldre har sin sjarm, og den som kommer nå for dine barn er en fin alder også. Den er litt annerledes, men de trenger fortsatt mye kjærlighet, og de gir mye tilbake. Du kan snakke med dem, diskutere, i større grad oppleve ting, dra på ting, ha opplevelser. Det er en magisk tid. Det er godt med de smårollingene som er så deilig baby, men det er faktisk mye kjekt i vente med litt større barn. I tillegg er de forsatt så små, og de trenger deg enormt mye. Anonymkode: 8eaca...0f3 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #3 Skrevet 13. januar 2024 Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Hadde både en lengsel etter å bli gravid igjen, med den spenningen og det utrolige at et lite nytt menneske skulle komme til oss. Og jeg hadde det savnet du beskriver når den minste plutselig ikke var så liten lengre. Det du kan trøste deg med at det kommer uendelig mange fine perioder og opplevelser med barna dine i tiden som kommer. Og den tøffeste tiden er nok den jeg er inne i nå, de eldste flytter hjemmefra og du mister den daglige gode kontakten. Kos deg ekstra med de så lenge du har de hjemme ❤️ så håper jeg at du finner kjærligheten igjen, enten med pappaen til dine barn eller en annen fin fyr. Anonymkode: 0dd51...449 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #4 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg følte det likedan. Nå er den yngste 18 år... Det jeg vil si er at alle aldre har sin sjarm, og den som kommer nå for dine barn er en fin alder også. Den er litt annerledes, men de trenger fortsatt mye kjærlighet, og de gir mye tilbake. Du kan snakke med dem, diskutere, i større grad oppleve ting, dra på ting, ha opplevelser. Det er en magisk tid. Det er godt med de smårollingene som er så deilig baby, men det er faktisk mye kjekt i vente med litt større barn. I tillegg er de forsatt så små, og de trenger deg enormt mye. Anonymkode: 8eaca...0f3 Takk for den fine påminnelsen, og det er jo helt sant - de trenger meg fortsatt, men på en helt annen måte. Jeg legger mye omsorg og kjærlighet i det å stelle, kle på, lage mat for, kose etc, og når barnet ikke trenger meg lenger til det, så har jeg hatt litt vansker med å omrokkere meg. Jeg har forstått det nå selvfølgelig, at feks dattera mi trenger ikke at jeg kler på henne, men at jeg lytter til henne og tar initiativ til å være med henne for det er jo også kjærlighet ikkesant.. Det er supertungt å pakke opp strikket tøy fra de begge var nyfødt, å gå i babyavdelingen for å kjøpe gaver til andres babyer .. Men nå har mine babyer blitt store, og vokst til å bli noen nydelige personligheter og vi har det jo utrolig gøy 😊 Anonymkode: 93f50...293
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #5 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Hadde både en lengsel etter å bli gravid igjen, med den spenningen og det utrolige at et lite nytt menneske skulle komme til oss. Og jeg hadde det savnet du beskriver når den minste plutselig ikke var så liten lengre. Det du kan trøste deg med at det kommer uendelig mange fine perioder og opplevelser med barna dine i tiden som kommer. Og den tøffeste tiden er nok den jeg er inne i nå, de eldste flytter hjemmefra og du mister den daglige gode kontakten. Kos deg ekstra med de så lenge du har de hjemme ❤️ så håper jeg at du finner kjærligheten igjen, enten med pappaen til dine barn eller en annen fin fyr. Anonymkode: 0dd51...449 Jaa åå den prøvetiden 🥹❤️ husker fødslene, med første var jeg dausliten, men med andre gikk det så fort at jeg husker jeg smilte mens jeg presset for jeg var så glad..den tiden etter var så magisk med begge to, å bli kjent og amme dem og holde dem❤️ Dattera mi har en periode nå hvor hun har mye på hjertet, og for første gang på en stund etter skolestartsfasen føler jeg at jeg faktisk kan være til hjelp og lytte til henne , jeg er så takknemlig for at hun er så åpen ❤️ Han yngste blir mer og mer avansert i språket sitt og har så mye gøy å fortelle😊 Tror også rent praktisk sett at det blir lettere når yngste blir eldre mtp det å dra til lekeland, ikke ta hensyn til dupp osv 😊 Anonymkode: 93f50...293 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #6 Skrevet 13. januar 2024 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg trenger egentlig å dele litt, og håper noen har noen fine tanker å dele tilbake. Jeg har to barn, ei som er seks år og en liten gutt på snart tre år. Jeg og pappaen til barna gikk fra hverandre i fjor, men vi håper å finne tilbake til hverandre - og det er en sjans for det. Men jeg sliter veldig med at småbarnsperioden snart er over. Sønnen min blir eldre, og selvom jeg gleder meg til fremtiden med barna - så er det utrolig spesielt med småbarnsalderen - toddler perioden. Han er fortsatt veldig "baby" på mange måter, og kommer jo ikke til å forandre seg over natta - men det er veldig vanskelig å tenke på at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å få flere barn. At bollekinn, myke babyarmer, babymage, klamme lubne hender og føtter og koselyder snart ikke skal være en del av hverdagen .. Husker jeg følte en litt tristhet da jeg la merke til at datteren min hadde vokst opp nesten over natten. Men selvsagt gikk det jo fort over, for hun er jo fortsatt med meg og er jo seg selv lik ❤️ savner jo litt da hun var yngre, men jeg storkoser meg med henne nå ❤️ og regner med at jeg får de samme tankene når yngste også blir litt eldre. Men bare akkurat nå er jeg trist for at jeg ikke skal få oppleve dette mer og jeg utnytter tiden så godt jeg kan. Er 34 nå, så begynner jo å bli eldre.. Jeg trenger noen fine historier .. Anonymkode: 93f50...293 Kanskje du får barnebarn en gang i fremtiden Anonymkode: e8efc...d86
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #7 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du får barnebarn en gang i fremtiden Anonymkode: e8efc...d86 Mammaen min elsket å være Mamma, og var enn fantastisk fin mamma for meg og søsknene mine. Hun slet også med sorg over at vi ble store så fort, men sier det var så mye som var gøy med at vi ble større også. ❤️ Nå er hun en fantastisk engasjert og tilstedeværende Bestemor, som ungene våre elsker og hun elsker å få oppleve den tida på nytt sier hun. ❤️ Og vi søsknene har fått prentet inn viktigheten av å nyte hvert øyeblikk, så vi har gjort det og det er jeg så takknemlig for nå når yngste snart begynner på skolen. 🥰 Anonymkode: a3eec...a0a 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #8 Skrevet 13. januar 2024 Skjønner veldig godt hva du mener... Det er mye man kan savne,men også en del ting som er greit å være ferdig med. Det aller beste for meg ved å få større barn,var å få tid til meg selv igjen! Tid om morgenen,fordi de ordner seg selv,tid om kvelden fordi de er opptatt med sitt,og legger seg selv,mulighet til å jobbe overtid,dra på shopping,fest eller ferie uten å måtte ha barnevakt og dårlig samvittighet. Tid til å trene og gå tur,tid til å lese og se på tv. Luksus! Anonymkode: 7b341...add 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #9 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mammaen min elsket å være Mamma, og var enn fantastisk fin mamma for meg og søsknene mine. Hun slet også med sorg over at vi ble store så fort, men sier det var så mye som var gøy med at vi ble større også. ❤️ Nå er hun en fantastisk engasjert og tilstedeværende Bestemor, som ungene våre elsker og hun elsker å få oppleve den tida på nytt sier hun. ❤️ Og vi søsknene har fått prentet inn viktigheten av å nyte hvert øyeblikk, så vi har gjort det og det er jeg så takknemlig for nå når yngste snart begynner på skolen. 🥰 Anonymkode: a3eec...a0a Det er godt å lese ❤️❤️❤️ AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner veldig godt hva du mener... Det er mye man kan savne,men også en del ting som er greit å være ferdig med. Det aller beste for meg ved å få større barn,var å få tid til meg selv igjen! Tid om morgenen,fordi de ordner seg selv,tid om kvelden fordi de er opptatt med sitt,og legger seg selv,mulighet til å jobbe overtid,dra på shopping,fest eller ferie uten å måtte ha barnevakt og dårlig samvittighet. Tid til å trene og gå tur,tid til å lese og se på tv. Luksus! Anonymkode: 7b341...add Ja gleder meg veldig til vi kan gå kveldsturer sammen uten at jeg må på planlegge tiden veldig godt og at vi kan se på samme film feks😊 Anonymkode: 93f50...293
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå