Gå til innhold

Sende melding til en ukjent om å treffes?😅

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne ligger altså under kjæledyr.

Forleden var jeg på den lokale dyrebutikken, og der var det en annen hundeeier som hadde valp på samme alder som min. De rakk og leke litt og det var god stemning. Etterpå tenkte jeg at jeg burde foreslått å møtes for å gå tur og sosialisere med hundene.

Jeg bor i en liten by (15K) og det florerer ikke av tilbud til hundeeiere her. Samtidig er stedet stort nok til at jeg ikke kjenner alle, og industri trekker mange nye hit.

I dag oppdaget jeg at dyrebutikken har lagt ut et bilde av valpen hans og derfra var veien kort fra å sjekke hvem som hadde likt bildet til profilen hans.

Er det helt ludikris å sende melding å spørre om vi skal leke sammen?

Anonymkode: 618d6...498

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne ligger altså under kjæledyr.

Forleden var jeg på den lokale dyrebutikken, og der var det en annen hundeeier som hadde valp på samme alder som min. De rakk og leke litt og det var god stemning. Etterpå tenkte jeg at jeg burde foreslått å møtes for å gå tur og sosialisere med hundene.

Jeg bor i en liten by (15K) og det florerer ikke av tilbud til hundeeiere her. Samtidig er stedet stort nok til at jeg ikke kjenner alle, og industri trekker mange nye hit.

I dag oppdaget jeg at dyrebutikken har lagt ut et bilde av valpen hans og derfra var veien kort fra å sjekke hvem som hadde likt bildet til profilen hans.

Ja. Jeg hadde hvertfall aldri turt. Kan godt hende det blir godt motatt, men virker det ikke litt stalker-aktig? 🙈 bedre å vente til deres møtes tilfeldig - det er dere jo nesten garantert i en så liten by!

• Liker 2
Skrevet

Hadde heller prøvd neste gang dere eventuelt møtes. Hadde ikke falt i god jord om noen hadde gjort det med meg i hvert fall. 😅

Anonymkode: d994f...248

• Liker 2
Skrevet

Hahah så koselig egentlig🥰 men hadde jeg vært han ville jeg trodd det var en unnskyldning fordi du er interessert i en date. Er jo litt risky, han kan tenke du er kjempe rar, eller hvis han vil treffe deg så kan det jo hende han selv er mer interessert i deg enn valpen din. 

tror jeg ville droppa det. Men treffer su han igjen kan du jo spørre face to face, da er det enklere å formidle intensjon.

Anonymkode: 98bed...1bd

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du... Gå for det! 😊 Send melding du.. det er jo et koselig initiativ og en hyggelig invitasjon, og det er det altfor lite av i disse nymoderne dager der folk virker å være mer redd for hverandre enn hva som er sunt. 

Det verste du kan få er et nei, og det er ingen krise akkurat! 😊 

Så gjør det, og lykke til 😊👍

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde gjort det! 

Anonymkode: 62b46...ad8

• Liker 2
Skrevet

Det er bare å skrive at bildet av han på dyrebutikken kom opp på feeden, og spørre om han ikke er interessert i et valpemøte siden valpene kom så godt overens sist de møttes. Ta det derfra. 

Anonymkode: b9718...6be

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er veldig negativ til å lete opp fremmede for å ta kontakt fordi man ønsker en date eller lignende. Men å ta kontakt for å sosialisere valper synes jeg er helt i orden! Jeg hadde gjort det :) Valpene har veldig godt av å sosialisere med andre på sin alder!

Anonymkode: 2705b...583

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å gjøre det selv, men hadde jeg fått en slik melding hadde jeg synes det var koselig! Så om du tør, gjør det.

Anonymkode: f4921...188

Skrevet

Prøv heller å få til en samling eller gruppe for hundeeiere? Kanskje dyrebutikken kan dele på sosiale medier. 

Anonymkode: 5fd8d...c63

Skrevet

Takk for tankene deres! Jeg er altså ikke ute etter en date, men er jo redd det er akkurat slik det oppfattes.

Men å foreslå at dyrebutikken lager valpetreff var jo en meget god ide! 

• Liker 1
Skrevet

ja

Anonymkode: 5c1e5...049

Skrevet

jeg mener det er helt innafor

Anonymkode: 5c1e5...049

Skrevet

Jeg kunne absolutt ha funnet på å sendt ham ei melding. Det verste man kan få er et nei, og det er jo ikke krise. Men hvis du er kvinne, så kan det muligens oppfattes som at du sjekker ham opp. Mulig han har dame og synes det blir litt rart. 

Anonymkode: 766ff...185

Skrevet

Ser ikke problemet. Verre å være en stalker og ikke innrømme det enn å innrømme at man har funnet fram til vedkommende, og vi er jo alle stalkere. Jeg synes det er koselig at folk har tatt seg bryderiet. 

• Liker 1
Skrevet

Valpetreff? Hender musti arrangerer det

Anonymkode: 08a17...a4e

Skrevet

Go for it! Jeg observerte en valp (ikke lik vår) i nabolaget og neste gang jeg så dem, rullet jeg ned vinduet for jeg kom i bil. Følte meg som den psykoen: «HEEEEI. Vi har sett dere her i nabolaget. Vi har også en liten valp. Lurte på om vi kunne fått nr deres så kanskje valpene våre kunne lekt sammen en dag?». Tror de ble litt tatt på senga. De ble gode venner. :) 

Anonymkode: 000ce...0a2

• Liker 1
Gjest beaglevalp
Skrevet

Lagde konto bare for denne tråden 😅 

Har vært i akkurat samme problemstilling, og turte ikke ta kontakt på Musti når valpen var 10-12 uker og angret skikkelig etterpå. Eneste sosialiseringen valpen min har fått med andre valper er på ett valpetreff. OK sosialisering med andre hunder, da. Men hun hadde fått mye glede av å kunne leke mer med valper på liknende alder, om personlighetene matcher.

Om du bor i Vestfold, send meg en dm her! Valpen min er nå litt under 5 måneder, og 7.6 kilo så begynner å vokse litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...